Aihe: Vibrakampi??
1 2 3
PoLFus
19.08.2003 22:04:08

Älkää kertoko

en tykkää tommosta
~ why everybody always pickin' on me? ~
Joees
19.08.2003 22:10:37
Ja siinäkö sitten opettelisit kitaran viritystä :p

Eipä ollut tarkoitukseni mitenkään viritykseen viitata, vaan noin yleisesti kammen käyttöön kuten topic siihen myös viittaa. Ja olipa ollut keskustelua myös kammen käytöstä. Vireestä en puhunut mitään.

IMHO = In My Honest Opinion. Ei ole mitään nördekieltä. Voin ottaa tuon loukkauksena? No jos en kuitenkaan.
Groooove is in heart!
Shaft
19.08.2003 22:25:00
IMHO = In My Honest Opinion. Ei ole mitään nördekieltä.

Myös merkityksellä "In My Humble Opinion".
Gypsy
19.08.2003 22:48:38 (muokattu 19.08.2003 22:49:47)
IMHO = In My Honest Opinion. Ei ole mitään nördekieltä.

Eipä. Eikös nörtit just lyhentele noita juttuja tolleen???
Tiiätsä niinku VVTMNONNVEI
Empä ole vielä tähän asti elämässäni kuullu kenenkään sanovan IMHO. En mä ainakaan suomalaiseks tunnistais jos joku sanois mulle, että IMHO
S@mi
19.08.2003 23:18:37
Mun tää ny pitäis tietää, mutta mikä on floyd rose?

http://www.guitar.com/cda/discuss/img/m3058791-386.jpg
"floyd himself would like to thank you for this thread!"

Ja asiaan.

Kuva Floyd Rosesta (huomatkaa mahtavat kullatut osat ;) )
http://personal.inet.fi/koti/sami_anttila/bridge1.jpg

Kuva tavallisesta tremolosysteemistä:
http://personal.inet.fi/koti/sami_anttila/bridge2.jpg

Eli kyse on selkokielellä molempiin suuntiin vääntyvästä vibrakampiviritelmästä. Normaalilla systeemillä varustettu talla kääntyy vain yhteen suuntaan.
Noh..selittäkää joku tietäjä paremmin.
Musaa ja kitaratricksejä: www.samianttila.tk
noteride
20.08.2003 01:09:41
Ja mitä helvettiä se GAS tarkoittaa tällä foorumilla???
Tuo IMHO on muuten ihan vammanen juttu. Mitä sen käyttö hyödyttää?
Jormaz
20.08.2003 01:11:45
Tuo IMHO on muuten ihan vammanen juttu.

Tänä yönä on plussat herkässä! Johtunee väsymyksestä, olin 15 tuntia töissä.
Back to the 80's
Keppi
20.08.2003 07:17:34
Itse tykkään käyttää vibraa oikeestaan vaan sellasessa "rautalankamaisessa" värityksessä, eikä siihen oikeen floikka mun mielestä käy. Floyd Rose on sitt ehkä enempi sellasiin laajaalaisempiin tiputuksiin/nostoihin parempi ja ne nyt ei sillain innosta. Sitt pitäs käyttää niin kovaa säröökin, ett kuulostas joltain.
Kyllähän floikkakitaran saa pysymään tosi hyvin vireessä, jos sen osaa vaan säätää...ja kun tekee tän VanHalen(floikka toimii vaan yhteen suuntaan)ratkasun, niin sillon se vasta pysyykin, eikä tarvii välittää ees kielten katkeamisista.
Juuup!
kunnasja
20.08.2003 14:08:57
Vibrakampeen ja floikkatallaan liittyen: asensin Fender-Hipshot-tremstabilizer -kikuttimen omaan floikkatallaiseen Ibaneziini. Se lopetti epävireilyn lyhyeen. Koitan jossain välissä kirjoittaa laitearvion kyseisestä vimpaimesta, vilkuilkaa sieltä sitten lisää.
Visit http://www.helionprog.com
Zed
20.08.2003 15:51:02

Eli kyse on selkokielellä molempiin suuntiin vääntyvästä vibrakampiviritelmästä. Normaalilla systeemillä varustettu talla kääntyy vain yhteen suuntaan.

Tämä on sinänsä harhaanjohtavaa, koska miksi normaalista "Stratocastertallasta" ei saisi molempiin suuntiin vääntyvää. Joku tiedonomaksuja voisi nasauttaa jotta: "Hoi, sulhan on Floydi tässä sun 70's Classic Stratocasterissa" sen perusteella, että talla on säädetty vääntymään molempiin suuntiin.
Zed is dead, baby, Zed is dead.
Master of reality
20.08.2003 19:49:23
Eli kyse on selkokielellä molempiin suuntiin vääntyvästä vibrakampiviritelmästä. Normaalilla systeemillä varustettu talla kääntyy vain yhteen
suuntaan.

Siis straton tallan saa käännettyä molempiin suuntiin! Esim Wolfgangissa on floyd rose ja sen saa painettua vaan alas. Floyd Rose -tallassa on lukot joilla lukitaan kielet jotta vire pysyy kun kampea heiluttaa. Se on sen alkuperäinen idea.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Owen Meany
20.08.2003 20:56:35
Esimerkkinä Ernie Ball:in Steve Lukather-malli "Luke", jota Lukather itse rankaisee välillä "suht" kovalla kädellä, eikä vireongelmia kuulu olevan.

Kuinka rankalla kädellä kampea uskaltaa vääntää? Tarkoitan itse kitaran, en viressä pysymisen kannalta. Ei oo varmaan ihan helppo kyllä määritellä... :)
Shaft
20.08.2003 21:14:17
Ei pidä paikkaansa. Tai sit oot soittanu vaan jotain halpiskitaroita.. Esimerkkinä Ernie Ball:in Steve Lukather-malli "Luke", jota Lukather itse rankaisee välillä "suht" kovalla kädellä, eikä vireongelmia kuulu olevan.

Eikö tuossa Lukessakin ole kuitenkin lukittavat virityskoneistot? Mutta ehkä tuolla lukolla tarkoitettiin tosiaan floikkaa? Toisaalta kyllä hyvinsäädetty Straton vintagevibrakin pysyy aika hyvin vireessä.

Ja mitä helvettiä se GAS tarkoittaa tällä foorumilla???

Gear Acquisition Syndrome.
noteride
20.08.2003 21:39:50
Gear Acquisition Syndrome.

No jo on aikoihin eletty! Kukahan valopää tonkin keksi? No nyt mä oon kuitenki perillä tästä inside-kielestä ja voin halutessani leikkiä fiksua M.nettiläistä. Tää homma kato pelaa! GAS&ROLL!!!
Joees
20.08.2003 21:51:09
GAS on virallisesti tunnustettu tauti :P Ainakin kitaristien keskuudessa, ja tämä tauti pitää ottaa vakavasti. ;)
Groooove is in heart!
noteride
20.08.2003 22:08:38
GAS on virallisesti tunnustettu tauti :P Ainakin kitaristien keskuudessa, ja tämä tauti pitää ottaa vakavasti. ;)

Tottakai! Kaikki kannattaa ottaa vakavasti, mitä täällä sanotaan.
ForSakeN
21.08.2003 14:30:40
Kuinka rankalla kädellä kampea uskaltaa vääntää? Tarkoitan itse kitaran, en viressä pysymisen kannalta. Ei oo varmaan ihan helppo kyllä määritellä... :)

Kokeileppa niin, että otat kammesta kiinni ja roikotat kitaraa sen varassa. Sen verran sen pitäs kyllä kestää. Jos ei kestä niin huono homma. Tosin tremolotallalla en suosittele kokeilemaan samaa. :)
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
Fortune
21.08.2003 14:44:50
Tottakai! Kaikki kannattaa ottaa vakavasti, mitä täällä sanotaan.

Eikä GAS ole mikään Mnettiläisten keksintö. Katso vaikka Harmony-Centralin tai minkä tahansa ulkomaisen foorumin sivuja.
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
Sammakko
21.08.2003 18:32:53

Et voi olla oikesti tota mieltä!
Ooko kuullut sellaisesta äijästä kun steve vai. Mitenköhän sillä menis, jos ei olis floikkaa...

Se onkin perseestä.
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)