MrShaft 18.02.2006 11:32:55 (muokattu 18.02.2006 11:35:02) | |
---|
Kertokaahan mika olisi helpoin tapa kasitella rumpulooppeja Logic Prossa. - Kuinka kasitella looppeja EXS 24ssa? --> pitaisiko ne kirjoittaa sample instrumenteiksi, ja miten samplet tuodaan ohjelmaan, seka mihin fileen ne kannattaa tallentaa. Mita perusasetuksia kannattaa kayttaa? - olisiko parempi kasitella wavveja Apple Loopeissa? --> kuinka se kaytannossa tapahtuu? - Olisiko parasta ostaa joku erillinen sample plugin rumpulooppeja varten? --> jos niin mita suosittelette? Toivon etta loytaisin jonkun (esim. Intakt-ZeroGn BEats Working in Cuba-tyylisen) tavan kasitella looppeja, jolloin voisin kayttaa myos loopin sisaltamia yksittaisia iskuja ilman tyolasta koko loopin uudelleen fiksaamista. MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
Neljä Ruuvia 18.02.2006 11:51:40 (muokattu 18.02.2006 11:54:47) | |
---|
Kertokaahan mika olisi helpoin tapa kasitella rumpulooppeja Logic Prossa. - Kuinka kasitella looppeja EXS 24ssa? --> pitaisiko ne kirjoittaa sample instrumenteiksi, ja miten samplet tuodaan ohjelmaan, seka mihin fileen ne kannattaa tallentaa. Mita perusasetuksia kannattaa kayttaa? - olisiko parempi kasitella wavveja Apple Loopeissa? --> kuinka se kaytannossa tapahtuu? - Olisiko parasta ostaa joku erillinen sample plugin rumpulooppeja varten? --> jos niin mita suosittelette? Toivon etta loytaisin jonkun (esim. Intakt-ZeroGn BEats Working in Cuba-tyylisen) tavan kasitella looppeja, jolloin voisin kayttaa myos loopin sisaltamia yksittaisia iskuja ilman tyolasta koko loopin uudelleen fiksaamista. MrS Apple Loop Browser mun tietääkseni tukee AcidLooppeja ihan suoraan. Ei niitä ehkä EXS:ään kannata alkaa laittelemaan. Mä oon nähnyt snadisti vaivaa välillä ja siirtänyt looppikirjastoja Apple Loop Utilityllä Apple Loop -formaattiin. |
Propellerheadsin Recycle taitaa olla alan standardi. Tai ainakin se kaikkein tunnetuin ohjelma. ReCycleä en ole käyttänyt, mutta FL:n "Slicerin" kanssa olen jonkin verran kikkaillut. Ainakin mun käsittääkseni tuo Slicer on hyvin pitkälti Recycle klooni. Idea on siis se, että ohjelma tunnistaa enemmän tai vähemmän automaattisesti eri iskut loopista ja "mappaa" yksittäiset iskut eri nuoteille soitettavaksi. Se että homma kuulostaa jopa ihan järkevältä, on mahdollista ohjelman suurinpiirtein automaattisesti suorittamien in/out feidien ja jopa samplen "strechauksen" ansiosta. Tulipa monta hassua termiä. Tuo Recycle on kyllä kallis. Uskon että suurinpiirtein vastaava ohjelma saattaisi löytyä huomattavasti edukkaammin tai jopa ilmaiseksi nykyään. EDIT: toisaalta kun ilmeisesti käytät macia, niin ei välttämättä löydykään. Logicin ja Applen omista ohjelmista ja niiden mahdollisuuksista en tiedä mitään. Recycle on myös macille. |
MrShaft 18.02.2006 13:58:29 | |
---|
Mä oon nähnyt snadisti vaivaa välillä ja siirtänyt looppikirjastoja Apple Loop Utilityllä Apple Loop -formaattiin. Kiitos! Huomasin parhaaksi Loop Utilityn. Silti, en saanut Logic Pron Smple Browseria loytamaan tallentamiani sampleja. Mihin ne browserin samplet pitaa tallentaa, etta loytaa? Laitoin Aiff-muotoon, ja senhan periaatteessa pitaisi toimia... kiitos viela, MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |
Neljä Ruuvia 18.02.2006 17:44:36 | |
---|
Kiitos! Huomasin parhaaksi Loop Utilityn. Silti, en saanut Logic Pron Smple Browseria loytamaan tallentamiani sampleja. Mihin ne browserin samplet pitaa tallentaa, etta loytaa? Laitoin Aiff-muotoon, ja senhan periaatteessa pitaisi toimia... kiitos viela, MrS Mihin vaan. Sitten vedät sen kansion Apple Loop BROWSERIN päälle niin se indexoi ne itsekseen. It's that simple. |
MrShaft 21.02.2006 18:00:32 | |
---|
vedät sen kansion Apple Loop BROWSERIN päälle --It's that simple. Joo...Olen jopa liian tyhmä käyttämään edes Macciä... Kiitos. MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |