Aihe: emg aktiivimikit
1
mhaimilahti
19.08.2003 22:16:26

miten noi soveltuvat bluesin/rockin soittoon? ajattelin emg 85 kaulaan ja 89 tallaan , keppinä tokain loverock
Hammer Of The Gods
19.08.2003 22:23:06 (muokattu 19.08.2003 22:25:59)
miten noi soveltuvat bluesin/rockin soittoon? ajattelin emg 85 kaulaan ja 89 tallaan , keppinä tokain loverock

No yleensähän noita on kyllä pidetty enemmänkin raskaampaan musiikkiin sopivina. Nuo mainitsemasi mallit eivät ole aivan yhtä tiukkoja saundiltaan kuin legendaarinen 81, josta olet varmasti kuullut. (jos et niin käytä hakua, löytyy reilusti turinaa...) Yleinen mielipide kärjistettynä lienee jotakuinkin, että ne sopivat ainoastaan hevin runttaamiseen.

Ajatko siis takaa nyt noiden aktiivimikkien häiriöttömyyttä, vai minkä takia aktiivit haluat. Passiivimikeistä löytyy varmasti tuohon blues/rock-tyyliin paljon paremmin sopivia mikrofoneja vaikka kuinka paljon!

Aktiivimikeistä australialaiset Mastertonet ovat saaneet kehuja käsittääkseni. Itse en ole koskaan sellaisilla soittanut, mutta kyseleppä Laxulta, sillä taisi sellaiset jossakin kepissä olla. Varmastikin sopivammat tuohon tarkoitukseen kuin Emg:t.
Mitä helpommin, sitä helpommin!
mhaimilahti
19.08.2003 22:25:31

juuri sen häiriöttömyyden takia , tietenkin jotkut seymouritkin menis
Hammer Of The Gods
19.08.2003 22:28:30
juuri sen häiriöttömyyden takia , tietenkin jotkut seymouritkin menis

Käväiseppä vaikka Googlella etsimässä ne Mastertonen kotisivut. Aikoinaan vierailin siellä ja kiinnostuin siinä määrin, että kunhan saan perinnekitaran hommattua, niin taidanpa siihen kokeilla kyseisiä mikkejä. Aktiivit siis ovat nuo Mastertonet, muistaakseni eivät edes kovin kalliit.
Mitä helpommin, sitä helpommin!
Shaft
19.08.2003 22:29:56
Kyllä nuo EMG:t todellakin sopivat muuhunkin kuin hevin runttaukseen! Esimerkiksi Buddy Guy käytti puoliakustisessa Guildissaan pitkään EMG 85-mikkejä. On niitä monilla muillakin blues-artisteilla näkynyt. Ja Mark Knopflerilla ja Dave Gilmourilla.. Se on sitten täysin makuasia, ovatko ne paras vaihtoehto.
mhaimilahti
19.08.2003 22:31:19

joo kävin kattelemassa noita mastertoneja ja vaikuttaa erittäin mielenkiintosilta eikä postikulutkaan tunnu kauheilta , tulis maksamaan suunilleen saman verran kun emg.t thomanilta , se kellä oli noi mastertonet lp.ssä niin kommentteja?
LaXu
19.08.2003 22:52:16 (muokattu 19.08.2003 22:57:20)
EMG:n mikeistä mulla ei ole hirmuisesti kokemusta, mutta Mastertoneja voin ainakin suositella lämpimästi. Mulla on tuossa Fenix LP:ssa tallassa Mastertonen SPA ja kaulassa vHO. Vaikka SPA:ta metallimikkinä mainostetaan, toimii se mielestäni erinomaisesti myös kevyemmillä säröillä ja puhtailla soundeilla. Tosin tuosta SPA:sta saa kahta versiota: 2.5V ja 4V versiot, itselläni tuo 2.5V-malli (SPA-2 tilauskaavakkeessa), 4V malli on valmistajan mukaan pelkästään heviin tarkoitettu.

Helkkarin hyvät mikit kyllä. Lafkan asiakaspalvelu oli myöskin moitteetonta ja mikit tulivat viikossa. Mukana tulee potikat, jakki patteriklipsuineen, ruuvit ja jouset mikeille ja tietysti asennusohjeet. Itse mikkejä saa joko mustilla, kromatuilla tai kullatuilla kuorilla ja näissä uusimmissa malleissa (kuulemma omani olivat ensimmäiset euroopassa :)) on pikaliittimet mikkien pohjassa (eli saa tarvittaessa helposti irti) ja pieni hopean värinen Mastertone logo kulmassa.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin.
makoskela
20.08.2003 01:35:22
Ja Mark Knopflerilla

Mark on käyttänyt Pensa-soittimissaan SA-SA-89 settiä. Ja olen itsekin kokeillut tuota kombinaatiota. Soveltuu oikein hyvin blues-maailmaan.
To live is to buy guitars...
maelstorm
20.08.2003 01:59:30

mulla on ollut jo reilunlaisesti yli vuoden emg 81 tallassa ja 89 kaulassa ja mulla ei ole mallintavassani yhtään särösoundia.. Soittelen siis pelkkiä puhtaita ja delay yms. efektisysteemeitä noilla, ja toimii aivan pirun hyvin. Perus cleani soundini on omassa setissäni niin täydellinen, että mitään en suostu nykysestistäni muuntamaan mistään kohtaa ettei vain soundi häviä, emg:t ovat tässä varmasti olennainen osa. korkeintaan uudet kielet ja ehkä langattomat jossain vaiheessa ;)
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)