Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 520 21 22 23 24121 122 123 124 125
Jonte
17.02.2006 15:43:13
Hieroin kauppaa yhdestä kitarasta ja myyjän viimeinen kommentti: Sun kitarashan on käytetty! Ja sen takia sen arvo yhtäkkiä tippuikin..

Hetken siinä ihmettelin, että eikös se nyt ole ihan normaalia, että asiakas antaa vaihdossa käytetyn pelin uuden sijasta..

TOP SOUND, nurmo.

Pahasti panee. Voiko noin käydä ihan oikeasti.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Jonte
17.02.2006 15:43:21 (muokattu 17.02.2006 15:44:04)
Hieroin kauppaa yhdestä kitarasta ja myyjän viimeinen kommentti: Sun kitarashan on käytetty! Ja sen takia sen arvo yhtäkkiä tippuikin..

Hetken siinä ihmettelin, että eikös se nyt ole ihan normaalia, että asiakas antaa vaihdossa käytetyn pelin uuden sijasta..

TOP SOUND, nurmo.

Onko muuten hyvä kauppa? Mainostavat Suomen edullisimpiin kuuluvana?
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Jonte
17.02.2006 16:00:00
Mitäs hauskoja "myyjiä" teillä on tullu vastaan?

Ei erityisiä, mutta olisi vaan mukava tietää, paljonko musiikkiliikkeen myyjät käyvät täällä MNetissä ja varsinkin, mitä tuumaavat tästä topikista. Ei ainakaan vielä ole kommentoineet? Astukaa esiin, myyjät. On tullut esille että monet asiakkaat ovat asiantuntevampia kuin osa Teistä, arvoisat tavarankaupitsijat...
mattim
17.02.2006 20:33:29

Kauppiaat tekevät elantonsa myymällä meille kitaroita, kieliä, plektroja jopa vahvistimia, kuinka moni meistä, kaupalla tai soittamalla ; - )

Matti
MrHands
17.02.2006 20:46:52
siis häh?
Santtu_123
17.02.2006 22:03:45

Eräässä musaliikkeessä:
Loppusumma (kitara+laukku) 1050€
Minä: "Sovitaanko että maksan tonnin niin tehdään kaupat? "
Myyjä: "Ei kyl nyt millään pysty, 1050€"
Minä: "No ei sit mitään..." Kävelen ulos.

Kai toi jonkun mielestä on sitten hyvää bisnistä...
Crackis
17.02.2006 22:13:13
Tarjosin vaihdossa "viisvitosta" Jazzchorusta ja liikkeen omistaja kysyi et millanen vahvistin on kyseessä
Shit happens when u party naked
koponen
17.02.2006 22:13:49 (muokattu 17.02.2006 22:14:19)
Eräässä musaliikkeessä:

Jossain vaiheessa tulee vastaan se raja että kannattaa jättää myymättä. Tuon paketin kohdalla se raja oli 1050€:ssä. Ei sen kummempaa.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
P-Nut
17.02.2006 22:16:54

Eräässä musaliikkeessä:

Tulit vartin päästä takas "no okei 1050e" :) ?
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
Volume
17.02.2006 23:22:26
Jossain vaiheessa tulee vastaan se raja että kannattaa jättää myymättä. Tuon paketin kohdalla se raja oli 1050€:ssä. Ei sen kummempaa.

Ei nyt aina. Jotkut kauppiaat tuntuu olevan helvetin jääräpäisiä hintoinensa.

Mä kun kävin testaamassa Helsingin Musamaailmassa Rolandin Microcubea, myyjä ei suostunut laskemaan edes näytekappaleen hintaa alle 125 euron, menis kuulemma miinukselle. Oli sen verran uus juttu siinä vaiheessa tuo kapistus että ajattelin ettei niitä varmaan muualta saa ja kaupat tuli. Mutta kummasti niitä vaan myydään parhaimmillaan puoleen hintaan tosta, eli kymmeniä euroja miinuksella. :-)
Tämä viesti oli 100 % totuus.
apenaattori
17.02.2006 23:24:30

No luulisi että myyjä pystyisi pyöristämään 1050 € pläjäyksen tonniin. "Kannattaa jättää myymättä"? Eli paketti on maksanut liikkeelle 1000€, ja ne halusivat saada edes viisikymppiä käteen? Liioiteltu esimerkki, mutta kyllä nyt luulisi tosiaan että tuollaisen (tässä tapauksessa) pikkusumman voisi nipistää.
"The harder you try the dumber you look."
megaband
17.02.2006 23:40:02
Kyllä niitä tyhmiä kommenteja on myyjiltä saannut kuulla vuosien varrelta!
Erityisesti jäännyt mieleen aikoinaan Musifix:sissä saamani kommentti säröpedaalia ostaessani.
Kysyin myyjältä jostain efektipedaalin toimivuudesta ym. myyjä vaan totesi että "Mitä sä sillä teet? Sä et näytä millään uskovan mitä sulle sanotaan niin on pakko avata tämä latikko ja näyttää sulle tämä pedaali, että uskot!" olin varmaan 13v. Kyseistä liikettä ei enää ole vuosiin ollut olemassa.

Se on tullut huomattua kun ikää on tullut lisää niin palvelu on muuttunut sitä myötä paremmaksi. Sekin myös auttaa kun menee soitinkauppaan, eikä anna myyjän esitellä mitä haluaa. Apua on myös siitä jos on selvittänyt valmiiksi hinnat esim Thomanilta ja MusicStorelta ym... Sitten pitää alkaa vaan tinkimään ja yrittää pudottaa hinta alemmaksi mitä se on saksassa. Homma toimii aikahyvin joissain liikkeissä.
meitu
17.02.2006 23:47:11

Itse olen nuissa tinkaushommissa tullut siihen tulokseen että 10% jos saa hinnasta pois niin sitten olen yleensä jo valmis ostamaan. Joskus on hinta pudonnut enemmänkin.

Mitään kalliimpia hankintoja ei olekaan tarvinnut musaliikkeista ulos kantaa ilman hinnanalennusta. Viimeksi tänään putosi ad50vt+kanavanvaihtopedaalin hinta 440:stä 400:aan.
Ne jotka soittaa ne tietää
koponen
18.02.2006 00:52:04
No luulisi että myyjä pystyisi pyöristämään 1050 € pläjäyksen tonniin. "Kannattaa jättää myymättä"? Eli paketti on maksanut liikkeelle 1000€, ja ne halusivat saada edes viisikymppiä käteen? Liioiteltu esimerkki, mutta kyllä nyt luulisi tosiaan että tuollaisen (tässä tapauksessa) pikkusumman voisi nipistää.

Luulisi ja luulisi... :) Tässä tapauksessa ei myöskään ole tietoa siitä mitä vastaava paketti muualla olisi tullut maksamaan. Ja tosiaankin kyllä kannattaa jättää myymättä mielummin kuin myydä onnettomalla katteella. Asiakas on kuningas vain tiettyyn pisteeseen.
Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä..
Velli
18.02.2006 01:49:32
Luulisi ja luulisi... :) Tässä tapauksessa ei myöskään ole tietoa siitä mitä vastaava paketti muualla olisi tullut maksamaan. Ja tosiaankin kyllä kannattaa jättää myymättä mielummin kuin myydä onnettomalla katteella. Asiakas on kuningas vain tiettyyn pisteeseen.

Totta. Siinä on lisäksi sellainen juttu, että jos kauppias joskus myy lähestulkoon persnetolla kitaran, niin sana alkaa levitä ja hetken kuluttua kaikki ovat vaatimassa kyseisestä liikkeestä samaa kitaraa siihen persnettohintaan. Sitten kun myyjä ilmoittaa ettei ole valmis enää myymään samalla hinnalla, niin hän saa oitis mulkun kiskurin maineen.
fox
18.02.2006 02:14:49

hän saa oitis mulkun kiskurin maineen.

Ja pääsee erilaisiin thriideihin.. Juu, joku tolkku kerjätessäki, sano vanhakansa.. Ei kauoja sinnittele liike, jos sisäänostohinnalla ulos myydään..Ilman mitään maahantuojan tms. sponsseja..
Tokihan se olis kivaa kun sisäänostohintaan sais soittotarpeita, kokeiltavana olis kaikista maailman kitaroista näytekappaleet yms.. ja kaupassa olis T-kaupan linja jatkuvasti auki, että asiakkaat sais hetmiten liikkeessä jo jättää tilausta..heti tuotteen kokeilun jälkeen, koska sieltä toisesta saa halvemmalla..
Se vaan ei toimi niin.. :(
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Tympee Huttunen
18.02.2006 08:24:00
Ei erityisiä, mutta olisi vaan mukava tietää, paljonko musiikkiliikkeen myyjät käyvät täällä MNetissä ja varsinkin, mitä tuumaavat tästä topikista. Ei ainakaan vielä ole kommentoineet? Astukaa esiin, myyjät. On tullut esille että monet asiakkaat ovat asiantuntevampia kuin osa Teistä, arvoisat tavarankaupitsijat...

Sehän olisikin hauskaa, kun myyjät tekisivät ketjun "Tyhmimmät kommentit musatavaran ostajilta":D Luulen, että siellä olisi vielä hauskempia kommentteja. Kyllä minuakin on monta kertaa ottanut päähän musiikkiliikkeen toiminta, mutta kyllä sen ymmärrän, että onhan se pirullista hommaa välillä. 15-vuotiaiden rähmäkäpälöiden ottaessa kalliin Gibsonin käteen, niin varmasti sydän seisahtaa. Myyjät ovat varmasti monta kertaa löytäneet naarmuja yms. kitaroistaan.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
Santtu_123
18.02.2006 10:26:33

Tulit vartin päästä takas "no okei 1050e" :) ?

No en....meni kuukaus ennen ku sitä kitaraa taas sai..:P
*häpeän*...tana... :)
hq
18.02.2006 13:36:33
Tampereella Tammerpiano- ja soittimessa sain kyllä multiefektiä ostaessani niin hyvää palvelua että sieltä kyllä mielelläni teen vastaisuudessakin hankinnat. Tein aika selväksi että olen aloittelija, mutta olin kyllä hankkinut jonkinverran "teoreettista tietoa" laitteista. Myyjä vastaili ystävällisesti kysymyksiin ja esitteli erilaisia vaihtoehtoja, lopulta sain sitten vielä alennusta listahinnasta ja virtalähteen samaan pakettiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)