tommijk 16.02.2006 20:20:24 | |
---|
^ Tuohan kuulostaa sikäli hyvältä, että mikit ovat jokatapauksesaa menossa vaihtoon. Ja tuohon saisi tallaankin normaalikokoisen humbuckerin kätevästi. Ei tuo fenderin atomic 2 humpparikaan huono ole, pikkuisen liian kirkas ehkä. Itse tein niin että juotin siihen toisen tone potikan kiinni niin soundi tummui mukavasti(alunperin kun siihen ei ollut tonea kytketty) Toisaalta dimarzion super distortion tallassa luulisi lähtevän maideni ja muut kasarihevit. Tekisi melkein itsekin mieli kokeilla tuota. OSTAKAA mun valvetroniksi! |
LaXu 16.02.2006 21:22:20 | |
---|
Tuolla budjetilla lähtisin käytettyjä katselemaan. Toisaalta jos ei ole aivan ehdottoman pakko olla Fenkku, niin tsekkaileppa vaikka Yamahan Pacifica-malliston huippumallit. |
faq1 17.02.2006 08:57:51 | |
---|
Torilta japan strato ja tarvittaessa hot rails taakse, niin ei tarvi alkaa jyystämään. En ole vielä yhtään haukkua kuullut japanilaisista. Omassakin tasoero on huima sitä edeltäviin meksikaanoihin. Missä omminaisuuksissa Mexicon starto sitten häviää esim. japsille? |
pliksu 17.02.2006 10:27:47 (muokattu 17.02.2006 10:29:45) | |
---|
Missä omminaisuuksissa Mexicon starto sitten häviää esim. japsille? Kaksi meksikaano-Fenkkua ja yksi japanilainen on itsellä ollut. Lisäksi useampia olen kokeillut. Ensimmäisestä meksikonstratosta tuntui viimeistely jääneen kokonaan pois. Nauhat törröttivät ikävästi (saattaa olla syytä ilmankosteuden vaihteluista, mutta silti). Kaula oli ikävästi muotoiltu. En tarkoita nyt profiilia, vaan esim. otelaudan reunat olivat jääneet täysin huomiotta. Toisesta oli mm. uutena yksi kaulapultti kokonaan pois jengoilta ja koko kaula nuokkui. Haen tänään muuten kys. kitaran korjuuksilta. Muuten koko vehkeessä ei ole mitään vikaa ja vehje on noussut aivan lempikitaroitteni joukkoon. Veikkaan silti, ettei tällaista kokoamisvirhettä päästettäisi ihan noin vain ohittamatta muualla kuin Meksikon tehtailla. Taitaa japanilaisilla olla myös hieman pidemmät perinteet puunkäsittelyssä kuin näillä tacon jäystäjillä :) No enpä osaa sanoa muuta kuin muutaman omakohtaisten kokemuksen, sekä useiden netistä lukemien juttujen perusteella. Olen varmasti hyvin jäävi sanomaan, mutta mielipiteitä tässä taidettiin silti hakea. Nykyinen japsistrato tuntuu soivan koko matkalta hihnantapista ylä-E:n virittimeen. Toinen on ollut fiilis meksikaanojen kohdalla. Se ero täytyy itse kokea. Yritän keksiä oikeita sanoja, mutta eipä keksi mitään oikeasti vakuuttavaa luonnehdintaa. Stuck inside of Mobile
with the Memphis blues again | Myynnissä: Peavey Classic 30 / Ostetaan Orange AD-30 nuppi |
superfly 17.02.2006 11:25:08 | |
---|
Mitä testailin tuollaista '60 classic-stratoa, se vaikutti hyvältä peliltä. Suosittelen testaamista. Tämä on hyvä valinta kyllä. Käytettynä saattaa saada hyvinkin edullisesti. Eikä nuo uutenakaan kauheita maksa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
...And Justice For All 17.02.2006 16:11:39 (muokattu 17.02.2006 16:15:43) | |
---|
Highwayt vaikuttavat todella hyvältä. Japseja ei ole näköjään Thomannilla, harmi, sillä T-kaupan sivuja on ihan tottunut selaamaan. Mietin, että Mexico-Classic olisi kanssa hyvä, pikkusäädöt ja muut voisi helposti kotopuolessa tuunailla vaikka isän avustuksella kun tarpeistoa löytyy. Myös näyttivät hiukan kalliimmat Mexico Classic 70` -hyviltä, varsinkin puunvärinen oikein kaunis. Kokemuksia näistä? Mitenkäs tavallinen Vintage Tremolo, minkälainen tallana?
On muuten tullut todella hyviä ja hyödyllisiä vastauksia, kiitos niistä. Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon! |
superfly 17.02.2006 17:59:14 | |
---|
Highwayt vaikuttavat todella hyvältä. Japseja ei ole näköjään Thomannilla, harmi, sillä T-kaupan sivuja on ihan tottunut selaamaan. Noiden Highway-mallien pintakäsittely ei oikein mua innostanut. Vaikuttaa vähän siltä että e on naarmuilla aika nopeasti tuommoinen mattapinta.Tuolla on kohtuuhintaisia jaappanistratoja: http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/64 Mitenkäs tavallinen Vintage Tremolo, minkälainen tallana? Joidenkin mielestä tuo on se ainoa oikea stratossa. Toimii oikein hienosti ainakin mun tarpeisiin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
p130 17.02.2006 18:17:33 (muokattu 17.02.2006 18:18:50) | |
---|
Noiden Highway-mallien pintakäsittely ei oikein mua innostanut. Vaikuttaa vähän siltä että e on naarmuilla aika nopeasti tuommoinen mattapinta. Instant relic! Sehän on vaan positiivista että kitara ei enää vuoden-kahden vanhana näytä yhtä steriililtä kuin kaupasta kannettaessa ;) On tuossa ohuessa lakassa ihan oikeakin etu, nimittäin mitä vähemmän lakkaa, sitä vähemmän se demppaa bodyn värähtelyä. Ainakin nuo pienellä lavalla ja S-S-S -mikityksellä olevat highwayt ovat asiallisia pelejä. Niissä on puuosat (tietenkin viimeistelyä lukuunottamatta) samat kuin Americanissa ja elektroniikka + talla meksikon 60's classicista. Isolapaista humbuckerversiota ei ole sattunut vastaan, vaan eiköhän nekin suunnilleen vastaavia ole. Ainoa oikea valittamisen aihe HW-sarjassa on (ainakin niiden kahden vastaan tulleen perusteella) sunburst-väriset. Viilua (tai jotain, voi olla sukua fotoflame-virityksille mutta ilman "loimua") kannessa ja todella ruma maalaus. Voi olla että olivat vain yksilöitä jotka eivät minun silmääni miellyttäneet... Yksivärisinä ovat kaikki olleet vähintäänkin erittäin jees. Maiden-meininkiin ottaisin ennemmin HW:n kuin Classicin radiuksen. edit. kirjoitusvirhe Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
karikko 17.02.2006 18:22:07 | |
---|
|
...And Justice For All 17.02.2006 18:35:44 | |
---|
Kokemuksia Mexico Classic 70-mallisista? Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon! |
LamaAjanElvis 17.02.2006 20:14:55 | |
---|
Oon tutkiskellut noita Mexico Classikkeja ja näyttää siltä että ne tosiaan on tehty kolmesta palasta. Ilmeisesti se mexico=4-5palaa sääntö pätee vain stankkuihin. Kun selailee kuvia noista classikeista, niin bursti/natural väritteisistä stratoista ja telecastereista näkee tämän 3palaa ihan selvään. Vielä kun selviäis onko Classic sarjan vintage talla samaa rautaa mitä kalliimmissa vai pystyykö sitä sustainia vielä parantamaan hommaamalla kovemman mötikän tilalle. Hyvin se soi jo nyt. "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
Härski 17.02.2006 20:25:55 | |
---|
Vielä kun selviäis onko Classic sarjan vintage talla samaa rautaa mitä kalliimmissa vai pystyykö sitä sustainia vielä parantamaan hommaamalla kovemman mötikän tilalle. Hyvin se soi jo nyt. Se on jotain tina-aluumiini seosta, siis ei tietenkään just noita aineita, mutta ei ole ns. oikeeta rautaa. Omaani vaihdoin aikanaan Gotohin täysterästallan, vaihdon jälkeen se mun mielestä alkoi vasta _soimaan_. Tuo maksaa Milbrook Musicissa 99 €geä. |
LamaAjanElvis 17.02.2006 20:39:35 (muokattu 17.02.2006 20:40:21) | |
---|
Se on jotain tina-aluumiini seosta, siis ei tietenkään just noita aineita, mutta ei ole ns. oikeeta rautaa. Omaani vaihdoin aikanaan Gotohin täysterästallan, vaihdon jälkeen se mun mielestä alkoi vasta _soimaan_. Tuo maksaa Milbrook Musicissa 99 €geä. Onkos tämä Gotoh ulkoapäin ihan samanlainen härdelli kuin fenkun oma 3molo? Siis laskematta niitä fenkun tekstejä... Entäs onkohan tämä se fenkun "aito" rautamöykky joka on esim american vintagessa jne... Osaako joku sanoa? http://www.thomann.de/thoiw3_fender_tremolo_5762_prodinfo.htmlvai tinaa tämäkin. "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Apricot 17.02.2006 20:49:01 | |
---|
Mulla on Mexico Standard, jonka vein lähes suoraan kaupasta soitinrakentajalle kustomoitavaksi. Siihen vaihdettiin DiMarzion Evolution -mikit (eli 2 x H), ja keskimikki jäi pois. Humppareita varten jouduttiin siis kovertamaan tilaa runkoon. Lisäksi kaulaprofiilia hiottiin vähän, ja talla vaihtui 2 -ruuviseksi Gotoh:ksi. Tästä on siis neljä vuotta aikaa. Nyt menee nauhat vaihtoon, ja samalla ne vaihtuu isommiksi, ja keskimikki laitetaan uudestaan kiinni. Tarkoituksena oli alun perinkin ostaa vain joku edullinen skeba modausaihioksi, mihin puuhaan tuo sopii hyvin. Runko on leppää, mikä on aika perus lankkukitaramateriaali. Amerikkalaisissa hevikepeissä käytetään lehmusta, mutta monet rakentajat ei kuitenkaan oikein arvosta sitä soitinmateriaalina. Noiden Mexico -mallien suurin ongelma on pienet nauhat, ne haluttaa vaihtaa heti isommiksi. Akustinen soundikaan ei välttämättä ole niin hyvä kuin useimmissa jenkkimalleissa. Maidenin jätkillä on Duncanin Hot Railsit minihumbuckereina, mutta jos haluaa normaalit humpparit niin pelkkä muutostyö maksanee ehkä satasen. Tallasta: omien kokemuksien mukaan Floyd Rose lukkosatulalla on havaittavasti varmin vehje vireen säilymisen kannalta, mutta jos sietää lievää vuotamista ja jaksaa vähän viritellä soiton lomassa (eikä käytä sitä kampea niin paljoa), niin perinteinen 6-ruuvinen talla ja luusatula on mainio yhdistelmä. Mitä oon noita kaupoissa testannut, niin eipähän sillä ole juurikaan eroa, että mikä Mexico -malli se Strato on. Kaikissa on pienet nauhat, eikä akustinen soundi mikään älyttömän hyvä, mutta ainahan kitaraa voi parannella kustomoimalla. Paitsi akustista soundia, mikä kyllä välittyy myös vahvistimen ollessa käytössä. No problemo! |
...And Justice For All 17.02.2006 20:55:26 | |
---|
Paljonko nauhojen ja mikkien vaihdattaminen noin perstuntumalta voisi maksaa liikkeessä? Ylempään Maidenin mikkitilanteeseen sen verran, että Hot Railsilla mennään, mutta Adrian taitaa vetää DiMarzio Super Distortionilla. Jos en väärin muista, sanoi H itse kyseessä olevan nimenomaan SP yleisesti luullun SD JB juniorin sijasta. (pätemistä. 8-) ) Napoleon roikottaa figuuria bussin ikkunasta, saa pihvistä naamaansa, heittää jonkun vaalipinssin ja juoksee pakoon! |
Onkos tämä Gotoh ulkoapäin ihan samanlainen härdelli kuin fenkun oma 3molo? Siis laskematta niitä fenkun tekstejä... Kyllä, menee heittäen paikalleen, jos sitä meinaat. |
Härski 17.02.2006 21:26:44 | |
---|
Mitä oon noita kaupoissa testannut, niin eipähän sillä ole juurikaan eroa, että mikä Mexico -malli se Strato on. Kaikissa on pienet nauhat, eikä akustinen soundi mikään älyttömän hyvä Tässä puhuu varsinainen asijatuntijjja. Deluxe sarjassa on medium/jumbonauhat ja soivat akustisesti erittäin hyvin. Parhaita Mexicaanoja, IMO. mutta ainahan kitaraa voi parannella kustomoimalla. Totta, mutta mitäs järkeä on oikeesti ostaa jonku vintagemallinen kitara ja mennä seppäsedälle ruottaamaan sinne pleksin alle uima-allas, kun sellaisen saa valmiina? |
LamaAjanElvis 17.02.2006 22:36:54 | |
---|
Uusimmissa Mexicon stankuissa on nykyään medium jumbo nauhat, kun aikaisemmin oli nämä pienet vintaget. Kyllä... selaan fenkun sivut päivittäin 10kertaa. www.fender.com"you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
superfly 17.02.2006 23:16:12 | |
---|
Paljonko nauhojen ja mikkien vaihdattaminen noin perstuntumalta voisi maksaa liikkeessä? Nauhojen vaihdon + luusatulan lupasi soitinrakentaja mulle 200 euroon tehdä. Mikkien vaihdosta en osaa sanoa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
H-Diddy 18.02.2006 10:28:47 | |
---|
Tässä puhuu varsinainen asijatuntijjja. Deluxe sarjassa on medium/jumbonauhat ja soivat akustisesti erittäin hyvin. Parhaita Mexicaanoja, IMO. Samaa mieltä. Itellä roikkuu tollanen powerhouse deluxe ja on oikein kiva yleiskitara moneen menoon. Perus fenkkusaundista vähän mutasempaankin. Toi deluxe meksikaani HSS mikityksellä olis kyl varmaan sun juttu jos välttämäti haluat uutena ostaa. http://www.fender.com/products/search.php?partno=0139300367 Tuo tuosta. |