Aerodactev 05.03.2004 19:49:46 | |
---|
Tähän bändiin oli kyllä pitkään viha-rakkaussuhde... oli välillä liian kasaria, välillä mielenkiintoista, mutta loppujen lopuksi samperin kova bändi!
If it's good, it must be progressive!
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
|
Skebahessu 10.03.2004 14:53:43 | |
---|
Tämän topicin innoittamana (myös) lainasin kirjastosta levyt: Fugazi, Misplaced Childhood, Clutching At Straws, Afraid Of Sunlight, Made Again ja This Strange Engine (Joo; aivan liikaa kuunneltavaa). Ja ei voi muuta sanoa kuin aivan totaalisen loistava bändi! Olen jotenkin onnistunut tähän asti välttelemään bändiä, juuri kasari soundien ja 80´s leiman takia. Levyistä parhaiten iskee tällä hetkellä misplaced childhood ja kaikki hogarthin aikaiset. Pitäisi nyt jostain taikoa rahaa ja ostaa noi levyt. |
Artturi 10.03.2004 18:39:31 | |
---|
Loistavaa Skebahessu ;-)) On se vaan aika pirun ikävää, että joku tietty leima lepää niin vahvasti bändin harteilla... Joutuvat turvautumaan näinkin arveluttaviin kosiskeluihin nykyään http://www.marillion.com/single/index.html mut ymmärrän täysin kyllä turhautuneisuuden... Marbles tulee oleen ..tun kova, mulla on semmonen kutina!!! |
MK2112 11.03.2004 00:58:40 | |
---|
Onneksi ei tarvi enää kovin montaa viikkoa odottaa kun tuo Marbles ennakkotilaus kolahtaa postiluukusta. :) Varmaan mielenkiintoista nähdä oma nimi siellä kansilehdykässä. ;) "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
Skebahessu 12.03.2004 12:57:15 | |
---|
Kävin eilen ostamassa Anoraknophobian ja Season's Endin. Varsinkin Anoraknophobia vaikuttaa muutaman kuuntelun perusteella erittäin hyvältä, vaikka ei sitä bändille tuttua soundia niin sisälläkään. Season's End on aika pop vaikutteinen, mutta hyviä biisejä löytyy kuten, Easter, Berlin, Season's End, The Space,... |
JKantonen 12.03.2004 15:47:53 | |
---|
oli välillä liian kasaria, välillä mielenkiintoista, mutta loppujen lopuksi samperin kova bändi! Ei ole olemassa sellaista kuin liian kasaria :) |
Minstrel 14.03.2004 12:47:27 | |
---|
Sain viimein ostettua Script For A Jester's Tearin, ja siitä saattaa hyvinkin muodostua mielekkäin Marillion-kiekkoni tähän mennessä. Misplaced Childhoodilta ja Clutching At Strawsilta löydän joitakin selvästi heikompia hetkiä, mutta esikoislevyltä huonon biisin löytäminen on mahdotonta. Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa. |
Bonham 14.03.2004 12:48:23 | |
---|
Sain viimein ostettua Script For A Jester's Tearin, ja siitä saattaa hyvinkin muodostua mielekkäin Marillion-kiekkoni tähän mennessä. Misplaced Childhoodilta ja Clutching At Strawsilta löydän joitakin selvästi heikompia hetkiä, mutta esikoislevyltä huonon biisin löytäminen on mahdotonta. Totta, on se loistava esikoislevyksi... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Artturi 16.03.2004 13:22:21 | |
---|
Script on klassikko, mut mua hämää Pointerin rummutus... (Nykyään sujuu paljon paremmin Arenassa!) esim. nimipiisi on niin tuskastuttavan hidas alussa ja rummut ei oikein toimi muutenkaan! Mut piisithänhän sinällään on upeita! Mieluummin kuuntelen niitä tosin esim. Thieving Magpie-liveltä, Ian "Löysin rantein" Mosleyn soittamina!! |
Bonham 16.03.2004 16:53:14 | |
---|
Script on klassikko, mut mua hämää Pointerin rummutus... (Nykyään sujuu paljon paremmin Arenassa!) esim. nimipiisi on niin tuskastuttavan hidas alussa ja rummut ei oikein toimi muutenkaan! Mut piisithänhän sinällään on upeita! Mieluummin kuuntelen niitä tosin esim. Thieving Magpie-liveltä, Ian "Löysin rantein" Mosleyn soittamina!! Marillionin eka on totisin tietämäni levy, mutta silti hyvin rakas... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Artturi 24.03.2004 12:26:17 | |
---|
Hip hei, nyt on lippu Tukholman keikalle 12.5.04!! Siitä onkin aikaa kun on poijjaat viimeks nähny! Toivottavasti uus levy olis hjuvin hjuva, sitä ne kuiteskin pääsääntöisesti veivaa livenä... |
Velli 24.03.2004 14:17:44 | |
---|
Onko Seasons End-levy mistään kotoisin? Ensikosketukseni Marillioniin tapahtui pari viikkoa sitten ja kuulin yhden kappaleen kyseiseltä levyltä ja pidin siitä kovasti. |
Artturi 25.03.2004 13:01:49 | |
---|
ON! Paitsi jos se yks kuulemas piisi oli Hooks in You, niin sit et ehkä tykkää muista?!? HIY on levyn mystinen häpeätahra, kauhee rokkipiisi kaiken sen kauneuden keskellä!! Muuten tasapainoinen ja erittäin toimiva levy... King of Sunset town, Easter, The Space... onhan näitä klassikoita sillä plätyllä! |
MK2112 25.03.2004 15:03:34 | |
---|
Easterissä on ainakin allekirjoittaneen mielestä yksi Steve Rotheryn hienoimmista sooloista. "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
Artturi 26.03.2004 09:00:40 | |
---|
I agree 100 %!!!! Huvittaa, et single/videoversiossa just tota Steven sooloa on lyhennetty... Ei pyhiin asioihin pitäis kajota, jumalauta ;-)) |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 693 päivää vanhaan ketjuun! Hoho! No niin, mutta asiaan. Minäkin olen tässä aika vasta tutustunut Marillioniin kahden levyn verran, eli Jester ja Misplaced Childhood löytyvät hyllystä. Noista kahdesta jälkimmäinen kolahti paremmin, jumaleissön että on hyvää musaa. Miellyttävät soundit ja biisimateriaali kerrassaan vahvaa ja kokonaisuuskin erittäin toimiva. Eritoten täytyy vielä antaa kiitosta Fishin sydäntäsärkevän hienoista tulkinnoista ja lauluäänestä noin yleensäkin. Tulee vähän Peter Gabriel mieleen välillä, mutta voisihan hän kuulostaa joltain paljon huonommaltakin... esim. vaikka James LaBrielta! Jesterillä soundipolitiikka on vähän mitä on, rumpujen osalta varsinkin, mutta musiikillisesti tämä on oikein hyvä vaikka joka osa-alueella parempi Misplaced Childhood vetää pidemmän korren. Jesterin nimikkokappale on varmaan paras biisi ainakin näiden kahden levyn kappaleista. Aika dramaattinen veto ehkä, mutta kylmät väreet menee selkäpiitä pitkin kun Fish kajauttaa ilmoille sen hienon "here I am once more in the playground of the broken hearts" -rivin. Funtsin että seuraavaksi voisi hommata nuo pari muuta Fisu-ajan lättyä eli Fugazin ja Clutching at Strawsin. Soolomatskuakin näyttää miehellä olevan enemmän kuin laki sallii, kertokaas että kuinka hyvää se on? Tuskin kamalasti eroaa Marillionin musasta, vaiko, kö? Mikä on hyvä levy? "Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ! |
Bonham 17.02.2006 21:17:20 | |
---|
Hoho! No niin, mutta asiaan. Minäkin olen tässä aika vasta tutustunut Marillioniin kahden levyn verran, eli Jester ja Misplaced Childhood löytyvät hyllystä. Noista kahdesta jälkimmäinen kolahti paremmin, jumaleissön että on hyvää musaa. Miellyttävät soundit ja biisimateriaali kerrassaan vahvaa ja kokonaisuuskin erittäin toimiva. Eritoten täytyy vielä antaa kiitosta Fishin sydäntäsärkevän hienoista tulkinnoista ja lauluäänestä noin yleensäkin. Tulee vähän Peter Gabriel mieleen välillä, mutta voisihan hän kuulostaa joltain paljon huonommaltakin... esim. vaikka James LaBrielta! Jesterillä soundipolitiikka on vähän mitä on, rumpujen osalta varsinkin, mutta musiikillisesti tämä on oikein hyvä vaikka joka osa-alueella parempi Misplaced Childhood vetää pidemmän korren. Jesterin nimikkokappale on varmaan paras biisi ainakin näiden kahden levyn kappaleista. Aika dramaattinen veto ehkä, mutta kylmät väreet menee selkäpiitä pitkin kun Fish kajauttaa ilmoille sen hienon "here I am once more in the playground of the broken hearts" -rivin. Funtsin että seuraavaksi voisi hommata nuo pari muuta Fisu-ajan lättyä eli Fugazin ja Clutching at Strawsin. Soolomatskuakin näyttää miehellä olevan enemmän kuin laki sallii, kertokaas että kuinka hyvää se on? Tuskin kamalasti eroaa Marillionin musasta, vaiko, kö? Mikä on hyvä levy? Mikäli oikein muistan, ne soolot on melkosta kuraa... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
2541 17.02.2006 22:45:33 | |
---|
Mikäli oikein muistan, ne soolot on melkosta kuraa... Missä viipyy nimim. aikavaikea, kuulen jo puolustuspuheen kajon...:) Fishin eka "Vigil In The Wilderness Of Mirrors" on ihan hyvä levy, jos vanhoista Marillioneista tykkää. Muutaman uudemman olen kuullut, mutta jotenkin tuo herran soolotuotanto ei ikinä niin sytyttänyt. |
aikavaikea 18.02.2006 11:02:20 (muokattu 18.02.2006 11:03:15) | |
---|
Missä viipyy nimim. aikavaikea, kuulen jo puolustuspuheen kajon...:) Sori, olin nukkumassa :). Ja onnea carnationille hyvän orkesterin löytämisestä. Mun mielipiteeni Fishin sooloista löytää hyvin pitkälle tuosta tuoreinta levyä käsittelevästä ketjusta -> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=5&t=54412&co=60 Bonham, ei ole sun tapaista olla noin väärässä ;-). Sitten loppu banaanit ja lakritsat! |
Bonham 18.02.2006 11:44:10 | |
---|
Sori, olin nukkumassa :). Ja onnea carnationille hyvän orkesterin löytämisestä. Mun mielipiteeni Fishin sooloista löytää hyvin pitkälle tuosta tuoreinta levyä käsittelevästä ketjusta -> http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=5&t=54412&co=60 Bonham, ei ole sun tapaista olla noin väärässä ;-). Nooh, en osaa olla vertaamatta niitä Marillionin tuotantoon... ja sitä vertailua se ei kestä. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |