Aihe: Millä sitä heviä tehdään?
1 2 3 4
Henko
17.02.2006 01:41:23

Kyllä se nyt vaan on niin että paksummalla kielisetillä paranee dynamiikka ja sustaini.

Eihän ohkasia pysty niin kovaa räimimäänkään ku paksuja.
Mustikoiden.netin jäsen nro 22944
Teemu K.
17.02.2006 18:07:20

Kyllä se nyt vaan on niin että paksummalla kielisetillä paranee dynamiikka ja sustaini. Se on sitten miehestä kiinni mikä soundi sieltä tulee. Kyllä se tsunkki lähtee paksummalla kun tarpeeksi pieksää.

Perinteiseen menoon 9-42, ehkä 9-46... Ihan sama.
Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson
Bonesaw
17.02.2006 18:11:39
Perinteiseen menoon10-46...vähintään.
Lord of the strings
17.02.2006 18:33:34
10-52...vähintään.
"Urbaani ja turbaani, kokeilepa itte. Älä ees. Vidu jos on miinusta tiimarissa alle ÄÖ:n, niin älä lähde. Puol kilsaa on ihan max, mikäli pakko." -gasser
saastara
17.02.2006 18:37:53 (muokattu 17.02.2006 18:40:55)
10-52 vähintään

Eihän tuo hevin kiskominen nyt perhana mitään samperin välineurheilua ole.. Kyllä sitä soundia aikaan saa vaikka miten kun vaan taitoa löytyy.

- - - - - - -

Sitä voidaan tietysti virheiden, asenteen ja rankkuuden perään kuuluttaa mutta ei se kappaletta tee. Minä ainakin mielummin kuuntelen hyvää soittoa kuin huonoa.. :) Ja vaikka jonkun soitto kuuloistaisi hyvältä vaikka se menisikin väärin, en usko, että tekninen osaaminen sitä ainakaan huonontaisi.

Tämä hevin kuuluisa "asenne" on minusta juuri yksi naurettavimpia juttuja mitä tiedän.. Miksi pitää olla koko ajan niin saakelin "rankka"? "Mua v******aa niin paljon kun ihmiset on tyhmii eikä älyä! Siksi olen niin synkkä ja soitan tyhmiä sointukiertoja liialla säröllä!"

Hevi on itsessään jo niin naurettavan pelleä touhua, että siinä on jo pakko pitää todella paljon pilkettä silmäkulmassa, muuten menee meininki lähinnä surkuhupaisaksi.

Useimmiten hevistä on rankkuus kaukana.. Myöhäisteinien vittukunvituttaa-metallilla ei ole mitään tekemistä musiikillisen raskauden kanssa. Kuunnelkaa Stravinskia, Lindbergiä ymv.. Populaaripuolelta kelpaavat vaikka PMMP, Mew ja Coldplay. Terrorcore ym. konemusiikin suunnat ajavat asiansa myös hyvin.. Noita kun kuuntelet jonkin aikaa ja yrität oikeasti oivaltaa mitä siellä pohjalla kulkee niin aijjai.. Sen jälkeen tuntuvat Laihojen ymv. äksypuuskat myötähäpeää herätättäviltä murrosikäisen kiukutteluilta. The Berzerkerkin on kuin listahittipoppia aimo terrorcore-annostuksen jälkeen.

Minä ainakin kuuntelen heviä mielummin puhtaasti musiikillisista syistä ilman, että siihen sekoitetaan mukaan hirmuista uhoa ja naurettavaa meuhkaamista jota luulisi voivan odottaa ehkä 13-vuotiaalta teinipojalta.. (Kas, taisin juuri ratkaista CoB:in kannatuksen salaisuuden..) :)
Sinun postimerkkisi palavat.
saastara
17.02.2006 19:17:42 (muokattu 17.02.2006 19:28:56)
"Moro. Mä oon Saastara. Kuuntelin nuorena heviä mut onneksi oon jo kasvanu siitä pois."

Eijjei.. Kuuntelen edelleen heviä mitä suuremmissa määrin.

Heviskene kuvottaa minua vain siinä määrin, että en mielelläni puhu asiasta paljon. Idea siitä, että minut yhdistettäisiin heviin kuulostaa kauhealta.. :)
Sinun postimerkkisi palavat.
saha
17.02.2006 19:26:54
Mistä on hyvä hevi tehty?

Hyvä hevi on tehty rankoista kitarariffeistä, jymäköistä bassokuvioista, kireistä rumpukompeista, vahvoista vokalistin tulkinnoista, näiden kaikkien saumattomasta yhteistyöstä ja ilman koskettimia.
>-)))> #2
"Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo."
- topl1his
KTR
17.02.2006 20:02:14
ja ilman koskettimia.

Tai niiden kanssa.
Carpenter
18.02.2006 12:30:48
ilman koskettimia.

Ja tästäkin voidaan olla montaa mieltä.
DaKiller
18.02.2006 13:20:19

Eihän tuo hevin kiskominen nyt perhana mitään samperin välineurheilua ole.. Kyllä sitä soundia aikaan saa vaikka miten kun vaan taitoa löytyy.

Tuo on täyttä suolta. Kyllä ne välineet ratkaisee ja siinä vaiheessa sen huomaa kun pääsee soittamaan/äänittämään kunnon vehkeillä.

Mitä tulee hevin naurettavuuteen niin sama pätee joka musiikinlajiin. Kaikenmaailman humpat, eurohumpat, trancet, jazzit, popit, iskelmät ja yms. on täysin naurettavaa pelleilyä. Mutta mitäs sitten? Kyllähän sitä saa hauskuutta revittyä irti vaikka mistä jos siltä kantilta lähdetään asioita tiirailemaan. Koko elämähän on yhtä vitsiä ja nauraen se menee paljon hauskemmin.
Teemu K.
18.02.2006 17:15:21

Perinteiseen menoon 10-46...vähintään.

Meinasin perinteisellä myös sitä, että ennen vedettiin normi-vireillä
(ellei Black Sabbbathia lasketa mukaan) ja jopa yli (A=445 Hz).
Nykyään ns. hevi standardi on 1 koko-askel alaspäin normista, jolloin paksumpia kieliä todella tarvitaan.

Pidän myös siitä että kitara elää ja että soitossa on tuntumaa, eikä se ole kuollut.

Sanoin jo aiemmin: Ihan sama
Teemu K.
18.02.2006 17:20:56

Mitä tulee hevin naurettavuuteen niin sama pätee joka musiikinlajiin. Kaikenmaailman humpat, eurohumpat, trancet, jazzit, popit, iskelmät ja yms. on täysin naurettavaa pelleilyä. Mutta mitäs sitten? Kyllähän sitä saa hauskuutta revittyä irti vaikka mistä jos siltä kantilta lähdetään asioita tiirailemaan. Koko elämähän on yhtä vitsiä ja nauraen se menee paljon hauskemmin.

Hevi vie naurettavuudessa kyllä koko potin :-). Kaikenmoisia kliseitä: kireät nahkahousut, mustat nahkatakit,
lohikäärmeet & linnat, viikatemies, "Tapan sut" -asenne, Kitarasoolo vain kitarasoolon vuoksi, jatkakaa listaa!

Mutta hei, Metalli olis tylsää ilman joitain noista.
salmivaara
18.02.2006 17:32:50

ilman koskettimia.

"You can't play 'eavy 'etal with keyboards!"
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Super-Jari
19.02.2006 14:13:03
Hevi vie naurettavuudessa kyllä koko potin :-). Kaikenmoisia kliseitä: kireät nahkahousut, mustat nahkatakit,
lohikäärmeet & linnat, viikatemies, "Tapan sut" -asenne, Kitarasoolo vain kitarasoolon vuoksi, jatkakaa listaa!

Mutta hei, Metalli olis tylsää ilman joitain noista.

Samanlaisen listan voi tehdä mistä tahansa musiikista. Ei hevi ole mitenkään etuoikeutettua.

Musiikki on huumoria.
Deino
19.02.2006 14:14:18

Musiikki on huumoria.

Ja huumorimusiikki on paskaa.
"riippuu ihan siitä mihin splashi on sijotettu ja miten se Hammetin Kirkki siinä setin edessä keikistelee" -Jaska
Super-Jari
19.02.2006 14:26:18
Ja huumorimusiikki on paskaa.

Ei se ole sen paskempaa kuin muukaan musiikki.
salmivaara
19.02.2006 15:04:31

Ei se ole sen paskempaa kuin muukaan musiikki.

On se.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Super-Jari
19.02.2006 15:05:56
On se.

Ei ole.
saha
19.02.2006 15:50:35 (muokattu 19.02.2006 15:55:05)
Ja tästäkin voidaan olla montaa mieltä.

Ihan sama mitä mieltä muut on, kunhan ovat samaa mieltä kuin minä.

Olen saastaran kanssa osittain samaa mieltä tuosta "asenteesta". Minulle hevin asenne ei kuitenkaan tarkoita sitä "vittu mä oon vihane" vaan sitä musiikin kireyttä ja raivokasta fiilistä. Mokoman uusinta kuunnellessa on tämä vmov-tyyli kaukana ja asenne tulee vain yksinkertaisen jytäävästä kitarariffi+rummut-combosta.
>-)))> #2
"Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo."
- topl1his
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)