Aihe: tyhmimmät kommentit musalikkeiden myyjiltä
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14
Jarrari
16.02.2006 21:49:21
Tänään kävin musiikkikaupassa Helsingissä kattelemassa kitaroita ja kieliä ostamassa. Kysyin myyjältä, että onko teillä yhtään käytettyä kitaraa, niin vastaus: "No kaikkihan noi on niin raiskattuja, ku niitä kokeillaan". Eipä tuo nyt niin järkyttävää, mutta musaliikkeessä.
Bobana
17.02.2006 08:05:16
niinno, tosta voi olla montaa mieltä

ei välttämättä niin kauheen tyhmä kommentti

Ei minustakaan.
käytetyn näköinen

Siis mitä vv...
Jos sitä on käyty paskasilla tennareilla sotkemassa luokkaa 20 kertaa päivässä ja kuitenkin yhteensä vain ehkä n. 200 polkasua. Siinä on silloin kyllä vielä uuden ominaisuudet tasan ja tarkkaan.

Pitäiskö jokasen urpon saada oma pedaalinsa kokeiltavaksi kun: "Mä nyt oon tätä ostamassa. Aijjuu mut nyt täytyyki tästä mennä ku äiti laittaa kotona lihapullia ja perunaa. Katellaan huomenna tai sitte kuuden vuoden päästä."

Vittu joo.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
shagriml
17.02.2006 08:29:46 (muokattu 17.02.2006 08:30:07)

Menin Iisalmen Flangeriin (ei enää olemassa) että haluisin tuplapedaalin, haitsun ja mitäköhän muuta mä otin, ison satsin kamaa. Piti olla ok et kamat tulee mut sit myyjä alko yks kaks et "tästä pitäis puolet maksaa etukäteen". Mä oon vähä et what the fuck, kaupassahan pitäis olla se onko se 7 päivää vai mikä et saa purkaa ja muutenki tuntu oudolta maksaa kamoista etukäteen joita en oo ees nähny, eikö toi ois jo sama tilata netistä siinä tapauksessa....

Noh mennään sit siltä istumalta faijan kaa toiseen liikkeeseen samassa kaupungissa ja ostetaan kalliimpi tuplapedaali, kalliimpi haitsu ja yleensä paremmat kamat ja siin samal soi puhelin flangerist et "kyll me ehkä tällä kertaa voitas tehdä poikkeus ja tilata nää kamat", käytiin sit faijan kaa siel näyttää toisen musaliikkeen kuittia et eipä tarvi enää :) Vähä oli myyjä nyrpeen olonen...

Aika vammasta tollanen et pitäis etukäteen puolet maksaa. Homma haiskahtaa. Sittempä toi liike kai konkkaan menikin tai jotain....
Nolte
17.02.2006 09:21:35
Kyllä minusta on ihan asiakkaan perusoikeuksia saada ostaa käyttämätön/kokeilematon tavara, jos haluaa. Onhan se nyt mukavampi purkaa paketista kiiltävä ja käyttämätön pedaali, kuin paskaiseksi poljettu purkalla päällystetty polkusin.
Huono soittaja!
Bobana
17.02.2006 09:27:53
Kyllä minusta on ihan asiakkaan perusoikeuksia saada ostaa käyttämätön/kokeilematon tavara, jos haluaa. Onhan se nyt mukavampi purkaa paketista kiiltävä ja käyttämätön pedaali, kuin paskaiseksi poljettu purkalla päällystetty polkusin.

Joo mutta sen pedaalin tuntuma ei muutu siitä miksikään että se on pakasta vedetty tai muutaman kerran polkastu.
Eihän sitä peltejäkään kaiveta uusia jokasen testaamisen jälkeen. Kyllä siinä myyjä naurais kun menis kauppaan ja sanois että haluaa uuden pellin testattavakseen kun näköjään tota hyllyssä olevaa on ainakin kaks kertaa jo lyöty.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
LumPus
17.02.2006 09:35:05
Menin Iisalmen Flangeriin (ei enää olemassa) että haluisin tuplapedaalin, haitsun ja mitäköhän muuta mä otin, ison satsin kamaa. Piti olla ok et kamat tulee mut sit myyjä alko yks kaks et "tästä pitäis puolet maksaa etukäteen". Mä oon vähä et what the fuck, kaupassahan pitäis olla se onko se 7 päivää vai mikä et saa purkaa ja muutenki tuntu oudolta maksaa kamoista etukäteen joita en oo ees nähny, eikö toi ois jo sama tilata netistä siinä tapauksessa....

Tiedäkkö, joskus sattuu käymään sitä että myyjä tilaa turhaan hirviän pinon kamaa liikkeeseen kun asiakas ei jaksakkaan noutaa. Jos tämä liike on mennyt konkkaan jo niin se selittää vielä paremmin sitä minkä takia ovat pelanneet varmanpäälle.
Normaalissa kaupassa ei ole mitään palautusoikeuksia, muita kuin kuluttajansuojalaki määrää. Niitä voi aina tietenkin tapauskohtaisesti sopia erikseen.

sori. se oli aamuvuodatus.
Ei tästä hyvä tule, tämä on jo.
hollmi-5
17.02.2006 09:56:27
Rumpukamaa myydään kuitenkin niin vähän, että olisi kohtuutonta vaatia myyjää tilaamaan kokeiltavaksi jotakin hyvin kallista ja harvinaista. Joillakin maahantuojilla on joitakin settejä, joita saa liikkeisiin kokeiltavaksi. Puuha on kuitenkin hankalaa ja kallistakin. Jokainen, joka on setin Matkahuollon kautta laittanut, tietää tämän.

Tästä pääsemmekin aiheeseen kustom rummut. Eihän kukaan uskalla tilata mitään itselleen kustomoitua, jos kerran ei luota testeihin, materiaalien hyvyyteen ja valmistajan tuotteeseen.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Nolte
17.02.2006 11:00:41
Joo mutta sen pedaalin tuntuma ei muutu siitä miksikään että se on pakasta vedetty tai muutaman kerran polkastu.

Ei niin. Siltikin minä näen asian niin, että testivehkeet on erikseen ja myytävät erikseen. Kokeilukäytössä olleesta pitää saada sitten alennusta, jos sen haluaa ostaa.

Eihän sitä peltejäkään kaiveta uusia jokasen testaamisen jälkeen. Kyllä siinä myyjä naurais kun menis kauppaan ja sanois että haluaa uuden pellin testattavakseen kun näköjään tota hyllyssä olevaa on ainakin kaks kertaa jo lyöty.

Peltihomma onkin ihan eri asia. Ne kun tuntuvat paranevan vaan käytössä - ja muutenkin ovat yksilöitä. Se jos myyjä nauraa minulle ostotilanteessa päin naamaa, on tappio hänelle ja liikkeelleen.

Riippuu tosiaan tietysti tavarasta, minkä kohdalla kannattaa pitää kiinni oikeudestaan saada koskematon tuote. Itse kyllä haluan esim. polkemattoman pedaalin, silloin kun uutta kerran olen ostamassa. Tietysti kunnon alennus testipolkimesta saattaa muuttaa tilanteen.

Kukin tyylillään...
Huono soittaja!
Strumbali
17.02.2006 12:08:34 (muokattu 17.02.2006 12:43:00)
Aika vammasta tollanen et pitäis etukäteen puolet maksaa. Homma haiskahtaa. Sittempä toi liike kai konkkaan menikin tai jotain....

Olen maksanut osan tilatusta tuotteesta etukäteen, koska liike on halunnut tällä välttää turhia tilauksia. Ei siinä ollut minulle mitään ongelmaa, koska halusin ko. tuotteen ja ihan hyvin pystyin osittamaan sen hinnan kahteen erään. Sain kuitin maksetusta osuudesta. Hinta ratkaisee sitten sen kannattaako tuotetta lähteä tilaamaan vai ostaako samantien jostain muualta.

Ei mulla yleisesti tule mieleen mitään erityistä kohellusta musaliikkeissä. Onhan ne välillä vähän kolkkoja paikkoja. Pistäisivät vähän erilaista sisustusta, niin ois jotain vaihtelua ;). Eiku, tarkoitin palvelun osalta.
ettäjotta
shagriml
17.02.2006 13:28:29

Mut eiks se oo sama tilata ulkomailta/thommanilta/tjsp jos kerta tavarasta pitää puolet maksaa etukäteen ja sitä ei saa sit palauttaa ? En ainakaan itse näe mitään syytä tukea suomen riistohintoja jos näin on menettelyt...
Strumbali
17.02.2006 14:12:09
Mut eiks se oo sama tilata ulkomailta/thommanilta/tjsp jos kerta tavarasta pitää puolet maksaa etukäteen ja sitä ei saa sit palauttaa ? En ainakaan itse näe mitään syytä tukea suomen riistohintoja jos näin on menettelyt...

Tässä on kyllä se, että minulle oli selvänä mitä haluan ennen tilausta. En ole mitään tilannut liikkeeseen "kokeillakseni" tuotetta. Hinta oli halvempi, kuin Thomannilla.
ettäjotta
ddrum54
17.02.2006 14:36:13

Itseasiassa se ei ole sama. Se on ihan ymmärrettävää, ainakin harvinaisemman kaman kanssa, toi etumaksu. Kyllä kai sä asiakkaana tiedät, mitä olet ostamassa.

Hinta - asioissa mun kokemuksen mukaan pääsee sopuun. Se olisi todella ikävää, jos meidän kaupat pistäisi lapun luukulle jonkun thomannin takia.
2`n 4
Groovi
17.02.2006 20:46:08
Tähän väliin sitten muistutus asiakaan ja liikkeen välisestä kaupankäynnistä:

Asiakkaalla ei ole yksipuoleista oikeutta kaupan purkuun tai palauttamiseen, kun tuote on virheetön ja se on ostettu liikkeestä. Tuo laissa säädetty 14 vrk:n palautusoikeus koskee vain etä- ja postimyyntiä, sekä lomaosakekauppaa.

Monille tuo tuntuu olevan yllätys, varsinkin kun asiaa sotkien Suomessa jotkut liikkeet myöntävät omissa nimissään tuon palautus oikeuden tuotteilleensa. Jos siis ostat tuotteen liikkeestä henkilökohtaisesti, myyvällä liikkeellä ei ole velvollisuutta ottaa sitä takaisin.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Migo
17.02.2006 22:33:01 (muokattu 17.02.2006 22:33:18)

Tänään se tuli taas todistettua, että tuo Thomanilta tilaaminen on täysin turhaa..Niin muhkeisiin alennuksiin ei edes thoman pysty.
+ se, että saa mukavaa palvelua yms.
"Paikka jossa heavy sedät iskee miekkansa aina kiveen kun Puolalaisen taidejatsin ystävät antavat verbaalisen miekkansa heilua". -Resonance
harzza1
17.02.2006 23:36:24 (muokattu 17.02.2006 23:37:01)
Tänään se tuli taas todistettua, että tuo Thomanilta tilaaminen on täysin turhaa..Niin muhkeisiin alennuksiin ei edes thoman pysty.
+ se, että saa mukavaa palvelua yms.

noh? mä ainakin ostan sieltä mistä halvimmalla saa. eli esim k-sarjaa (mitä tulee osteltua vähän ajan kuluttua) ei oo järkee kyl ostaa kovinkaan suomesta... tai, no, näyttäkää mulle suomesta kauppa josta saa alle 300e k-sarjaa UUTENA jos puhutaan lähinnä rideistä/haitsuista.
Rummut löytyy, symbaaleja ei yleensä.
Migo
17.02.2006 23:49:29
noh? mä ainakin ostan sieltä mistä halvimmalla saa. eli esim k-sarjaa (mitä tulee osteltua vähän ajan kuluttua) ei oo järkee kyl ostaa kovinkaan suomesta... tai, no, näyttäkää mulle suomesta kauppa josta saa alle 300e k-sarjaa UUTENA jos puhutaan lähinnä rideistä/haitsuista.

Niin no, tapauskohtaista tämä on. Se vaan piti sanomani, että täältäkin saa todella hyvään hintaan, ettei aina vaan suoraan ulkomailta tilaa.
Toki tuota K-sarjaa saa kyllä halvalla..mikäs paikka se ny olikaan, joku ulkomaalainen.. No kuhan soittaja on tyytyväinen, niin mitäs väliä muulla on? Eiköstä vaan.
"Paikka jossa heavy sedät iskee miekkansa aina kiveen kun Puolalaisen taidejatsin ystävät antavat verbaalisen miekkansa heilua". -Resonance
ruuhkis
18.02.2006 00:22:35
Minä annan kaikki pisteet hämeenlinnalaiselle Tv-sävelelle...Tosin yksi lapsuskin on vuosien saatossa sattunut. Kävin kysäisemässä liikeen omistajalta, että saisinko testata noita superstar customeja ihan noin ostoaikeissa/vertailu no omistaja, hasa, tuumasi, että toki saat kasataan ja viritytetään sulle yksi setti tonne alakertaan ja saat sitten kokeilun päätteeksi vaikka purkaa sen ja tutkia viisteet yms. Palvelua ajattelin ja sovin että tulen viikon parin sisällä sopimaan aikaa. Kun saavuin parin viikon päästä niin omistaja oli tietenkin lomalla ja paikalla oli toinen osakas tai joku semmonen, kitaristi kuitenkin, ja kerroin asiani ystävällisesti ja kerroin mitä oli sovittu, pitkin hampain myyjä suostui siihen että tulen koettamaan settiä. Tulin sovittuna aikana ja mitä näin edessäni, setin joka oli väärin kasattut (yläkalvot alhaalla jne.) eikä mitään tietoa vireestä ja hinta tulee olemaan se mikä lapussa. Ostin kuitenkin setin syyt: tiesin jo etukäteen mitä ostan, sain 200e alenusta, ylimääräisen klämpin, ylimääräisen ständin ja parit kepit. Opetus myyjälle miksi helvetissä sitä pitää olla niin helvetin nyrpeä niin kauan kunnes selviää että nyt se kaveri todella ostaa sen setin nyt ja heti?

Jälkeenpäin liikkeestä peltejä tilatessani olen suostunut tekemään kauppaa vaan tämän omistajan kanssa koska olen huomannut että sieltä se palvelu tulee, mielipiteeni sinetöi se kun tämä kitarakauppias pölö antoi minulle tilatun K-serie dark crash 18" thinin jonkun hevikeijon rock-paksuisen halon pahoinpideltäväksi. Kuvitelkaa jos se olisi tuhoutunut, ensin odotat 3vkoa sitä että pelti saapuu ja kun kävelet liikeeseen niin näet kun joku pölö usuttaa lyömään pellin "oikein kunnolla soimaan" . stna :D
enfermero
18.02.2006 11:02:55

En tiedä onko kukaan ikinä sattunut käymään Soitinliikkeessä, joka oli Lahden vesijärvenkadulla ns. Hömppäkauppa joka meni konkkaan ihan hetki sitten. :D (R.I.P)
Jos olette, niin tiedätte mitä tarkoitan.
Sillä äijällä tais olla kauppa ennen vanhaan Hämeenlinnassa tai kouvolassa.. Tiedän vaan, kun isukki ollut Hellaksen pianomyyjänä ja Hömpän myyjä oli kovasti yrittänyt kusettaa isäpappaa :)

Lahdessa typerin asiakaspalvelu löytyy Vertikaalista: sinne on palkattu joku kaveri joka laittelee varmaan kofeiinia suoraan suoneen.

"moi mitäs sulle?"
NO kattelin että onko mustaa basarin etukalvoa.
"Ei kuule nyt oo, mutta tässä on näitä valkosia ambassadoreja!"
Joo, no mä kattelen jostain muualta ku haluan mustan.
"Selvä homma"
Siinä sitten hetken vielä kattelin muita kamoja ja yhtäkkiä se kaveri pyörii siinä korvan vieressä
"NO! laitetaankos toi ambassadori pakettiin?"
Ei, ei ku mä haluisin mustan.
"jaa jaa, meillä ei nyt semmosta oo, mutta laitetaanko toi pakettiin??"
Ei kiitos. Mä tästä menenkin..

En tiedä muista, muta mulle ei putoo tollaset ylisosiaaliset myyjät, jotka on koko ajan höpöttämässä siinä jostain mistä ne ei tiedä mitään.
harzza1
18.02.2006 11:19:54 (muokattu 18.02.2006 11:20:15)
Niin no, tapauskohtaista tämä on. Se vaan piti sanomani, että täältäkin saa todella hyvään hintaan, ettei aina vaan suoraan ulkomailta tilaa.
Toki tuota K-sarjaa saa kyllä halvalla..mikäs paikka se ny olikaan, joku ulkomaalainen.. No kuhan soittaja on tyytyväinen, niin mitäs väliä muulla on? Eiköstä vaan.

tapauskohtaista, kyllä. saa toki hyvään hintaan suomestakin kunhan muistaa tinkiä ;) ja pitää etsiä se oikea pulju kans. jeh, kunhan soittaja on tyytyväinen
Rummut löytyy, symbaaleja ei yleensä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)