Aihe: Mokoma
1 2 3 4 524 25 26 27 2892 93 94 95 96
elbowski
16.02.2006 15:44:11
Listaykkönen.
Raivo määrää nuotin
carnation
16.02.2006 15:46:14
Listaykkönen.

Lähiaikoina siellä ykkösenä on ollut peräkanaa Diablo, In Flames ja nyt Mokoma. Piristävää vaihtelua niiden Il Divojen ja Tilkkutäkkien sijaan.
"Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ!
stratocaster
16.02.2006 18:41:50
Tais olla listassa Pahaa Verta videokin? No, lauantaina uusinta klo 11.00, ku en eilen päässy kattoon. Myös sunnuntaina mokoma ylex:n listaohjelman haastattelussa klo 12.00.
Miten tää nyt sitte liitty pesäpalloon?
lucbass
16.02.2006 21:27:18

Eihän se ole pitin idea ollenkaan. Ei siellä hakata toisia, tai ei ainakaan pitäisi. Hakkaajat saisi heittää suoraan pihalle. Ärsyttää sellaset.

no viime kerralla ku olin kattoo rottenia nii hammas melkee lähti irti. et kyl siellä vähemmän tai enemmän tarkotuksella saa aika usein turpii jonku päästä tai kyynärästä
god hates us all
Teemu78
17.02.2006 01:43:17
Mietteitä uudesta levystä:

Heti kärkeen totean saman kun muutkin aiemmin eli sen että levy on todellakin ärhäkkää menoa. Itelle mokoma kolahti kurimuksen ilmestyessä oikein toden teolla, en meinannu uskoa todeks että näin kova/hyvä bändi on olemassa. No sitten seuraava levy kun tuli ulos niin pikkusen petyin vaikka saundit oli parantunu ja loistavahan se levy oli mutta siinä alkoi olla seassa elementtejä joista en niin välittäisi. Loppujen lopuksi sekin oli kuitenkin vallan loistava levy.

Nyt on sitten kuunneltu tätä uutukaista muutama kerta....ja taas olen pettynyt siihen nähden mitä odotin ja mistä olen mokomassa eniten pitänyt. Mistä siis pettymykseni? No, ruodinpa hieman syitä siihen: Mielestäni soundit on vähän "mössöä", ei missään nimessä lähelläkään entisiä soundeja. Jotenkin tuntuu että soundi ja tyyli on nyt "amerikkalaisempi" kuin koskaan aiemmin mokoman historiassa ja mun kohdalla se on iso miinus, niin paljon diggasin vanhoista saundeista ja tyylistä.

Sävellyksellisesti levy ei mielestäni ole yhtä rikasta kuultavaa kun aikaisemmat. Omaa sydäntäni lähinnä on mokomassa ollut jykevät riffit ja melodisuus sopivassa suhteessa yhdistettynä siihen tosiasiaan että herra Annala osaa toden teolla puhua asioista. Annala saa sanoillaan jopa minut (joka ei sanoja yleensä kauheammin kuuntele) kuuntelemaan ja ihastelemaan musiikillisuutensa ohella verbaalisia taitojaan. Uusinta levyä musiikillisesti kuvastaa mielestäni parhaiten sana "tykki".

Tiivistettynä: Levy ei sisällä Annalalle tyypillistä melodisuutta niin paljon kuin olisin toivonut. Levyn tyyli soundeiltaan ja soitoltaan on mielestäni "amerikkalaistunut" liikaa. Tässä vaiheessa koulutusta annan 7 tälle levylle.

Kuuntelukertojen lisääntyessä olen valmis miettimään mielipiteitäni uusiksi joten katsotaan puolen vuoden kuluttua uudestaan. ;)
El Coyote
17.02.2006 12:21:15
Nyt en kyllä ymmärrä ollenkaan mikä tässä levyssä muka on niin hyvää. Kappaleitakaan ei erota toisistaan juuri lainkaan paria pakollista hidasta numeroa lukuunottamatta. Yhtä mössöä koko levy alusta loppuun.

Lähes väkisin olen yrittänyt löytää tästä levystä jotain hyvää, mutta viimeistään tässä vaiheessa myönnän karvaan tappioni ponnistelujeni suhteen.

Mokomastakin hiljalleen muodostumassa trendikäs nuorisoseurantaloilla hilluvien kiljuteinien suosikki Kotiteollisuuden ja Timo R:n Niskalaukauksen ohella. Kamalaa seurattavaa tämä tällainen.

Palvokaa Ukkoa!
Remember when I took that home wine-making course and I forgot how to drive?
Werde
17.02.2006 12:37:15
Mokomastakin hiljalleen muodostumassa trendikäs nuorisoseurantaloilla hilluvien kiljuteinien suosikki Kotiteollisuuden ja Timo R:n Niskalaukauksen ohella. Kamalaa seurattavaa tämä tällainen.

Mielelläni kuulisin perusteluja, että mikä tässä levyssä viittaa Mokoman menevän tuohon suuntaan? Levy on materiaaliltaan brutaalimpi kuin TMRH, ja nuo kaksi mainitsemaasi orkesteria saavuttivat suuren kansansuosion keventämällä biisimateriaaliaan.

Ja mikä tuossa niin kamalaa seurattavaa olisi, jos Mokomasta tulisi "kiljuteinien" suosikki? Itse arvioin musiikkia sen tarjoaman kuunteluelämyksen mukaan, enkä niinkään sen että kiihottaako se nuorisoseurantalon teinejä vai dementiakodin mummoja. Mulle on ihan sama, mitä muut siitä ajattelee jos kuuntelen samaa bändiä kuin keinupuiston pikkutytöt.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
ozmo
17.02.2006 12:37:55

So not? Suomalaiset tykkää hevistä, ei sen kummempaa.
"What's the connection between American beer, and making love in a canoe? -They're both fucking close to water."
Overdozea:http://www.mikseri.net/artists/?id=49946
Ben_D
17.02.2006 12:57:34

Kyllä tää pikkuhiljaa aukenee, mutta Itken Silmät Päästäni biisi on typerä veto. On siellä tapporiffiä seassa.
thrashmetallisti
17.02.2006 14:11:26

Kyllä tää pikkuhiljaa aukenee, mutta Itken Silmät Päästäni biisi on typerä veto. On siellä tapporiffiä seassa.

Heh, minä taas kovasti pidän itken silmät päästäni-biisistä... No, mielipiteitä
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
stratocaster
17.02.2006 14:36:36

Huhhuh. Tää uusin levy on kyllä kaupallisuudesta kaukana. En kyllä iha heti menis sanoon että jotku "kiljuteinit" on tämän levyn albumilistan ykköseksi nostanu. Suomessa on kummiski aika hiton paljo hevareita. ;) Muakin on kyllä ihmetyttäny tämä suuri suosio joka on nyt ainakin tämän levyn kohdalla nähty. Mutta hiton hyvää musaa tää uus levy, parasta parhautta. Kaikki biisit on jollain lailla ihan hiton hienoja. alkaa avautuuun pikkuhiljaa.
Miten tää nyt sitte liitty pesäpalloon?
aivokuolio
17.02.2006 15:41:57

Ja onko tämä Mokoman syytä? Äijiä ei voi syyttää mistään. Halutessaan olisivat voineet tehdän "kolmannen Kurimuksen" mutta päättivät uudistautua, ottaa askeleen sivummalle ja räyhätä tosissaan. Arvostan.
3 henkilöä tai 240 kg lihaa
KTR
17.02.2006 15:48:39
Eka kuuntelu alkaa olla ohitse ja hyvältähän tämä kuulostaa. Tyyliltään ehkä minulle mieleisintä Mokomaa koskaan. Rankempaan on selvästi menty, mikä on hyvä juttu. Vaikka sillä ei nyt väliä ole, niin ehkä tämä tyylin kehittyminen karistaa osan niistä Silmäterä/Uni saa Tulla-faneista. Levy kyllä löi halolla päähän heti ensimmäisistä tahdeista lähtien. Saas nähdä mitä lisäkuuntelut tekevät mielipiteelle. Hieno homma, että tämmönen musa menestyy Suomessa.
srgi
17.02.2006 15:57:32
Hieno homma, että tämmönen musa menestyy Suomessa ja vielä kansan kielellä!
Elämä on ihmisen parasta aikaa.
Executioner
17.02.2006 19:39:09

Ja onko tämä Mokoman syytä? Äijiä ei voi syyttää mistään. Halutessaan olisivat voineet tehdän "kolmannen Kurimuksen" mutta päättivät uudistautua, ottaa askeleen sivummalle ja räyhätä tosissaan. Arvostan.

Miten niin kolmannen? TMRH on kyllä Kurimuksesesta melekoisen kaukana. Tosin, jos Mokoma tekisi uuden Kurimuksen, ei se minua sinänsä haittaisi, koska Kurimus on ehdottomasti Mokoman paras levy. TMRH on toki monipuolisempi ja blaablaablaa, mutta siitä puuttuu se p*rkeleen runttaaminen ja turpaan vetäminen paria hetkeä lukuunottamatta. Uutukainen on mielestäni asennelevy, joka paranee jokaisella kuuntelukerralla, mutta ei voi lyödä Kurimusta mitenkään.
Marttyyrioperaatio: Teloittaja saapuu -demo kuunneltavissa!
rc
17.02.2006 20:47:10

Jos kiljuteinit kuuntelevat nykyään Kuoleman laulukunnaiden kaltaisia levyjä niin Suomihan on taivas.
Porvarit erikseen
Ronsto
18.02.2006 00:56:15

Mietteitä uudesta levystä:

Heti kärkeen totean saman kun muutkin aiemmin eli sen että levy on todellakin ärhäkkää menoa. Itelle mokoma kolahti kurimuksen ilmestyessä oikein toden teolla, en meinannu uskoa todeks että näin kova/hyvä bändi on olemassa. No sitten seuraava levy kun tuli ulos niin pikkusen petyin vaikka saundit oli parantunu ja loistavahan se levy oli mutta siinä alkoi olla seassa elementtejä joista en niin välittäisi. Loppujen lopuksi sekin oli kuitenkin vallan loistava levy.

Nyt on sitten kuunneltu tätä uutukaista muutama kerta....ja taas olen pettynyt siihen nähden mitä odotin ja mistä olen mokomassa eniten pitänyt. Mistä siis pettymykseni? No, ruodinpa hieman syitä siihen: Mielestäni soundit on vähän "mössöä", ei missään nimessä lähelläkään entisiä soundeja. Jotenkin tuntuu että soundi ja tyyli on nyt "amerikkalaisempi" kuin koskaan aiemmin mokoman historiassa ja mun kohdalla se on iso miinus, niin paljon diggasin vanhoista saundeista ja tyylistä.

Sävellyksellisesti levy ei mielestäni ole yhtä rikasta kuultavaa kun aikaisemmat. Omaa sydäntäni lähinnä on mokomassa ollut jykevät riffit ja melodisuus sopivassa suhteessa yhdistettynä siihen tosiasiaan että herra Annala osaa toden teolla puhua asioista. Annala saa sanoillaan jopa minut (joka ei sanoja yleensä kauheammin kuuntele) kuuntelemaan ja ihastelemaan musiikillisuutensa ohella verbaalisia taitojaan. Uusinta levyä musiikillisesti kuvastaa mielestäni parhaiten sana "tykki".

Tiivistettynä: Levy ei sisällä Annalalle tyypillistä melodisuutta niin paljon kuin olisin toivonut. Levyn tyyli soundeiltaan ja soitoltaan on mielestäni "amerikkalaistunut" liikaa. Tässä vaiheessa koulutusta annan 7 tälle levylle.

Kuuntelukertojen lisääntyessä olen valmis miettimään mielipiteitäni uusiksi joten katsotaan puolen vuoden kuluttua uudestaan. ;)

En voi muutakuin yhtyä tähän. Tykkäsin enemmän vanhan levyn saundeista. Tässä uudemmalla levyllä saundi on jotenkin puuroa...Mutta kyllä tätä silti kuuntelee. Mahtaakohan mokoma julkaista viellä yhden plätyn tämän jälkeen...? :)
Råckkenrålli
elbowski
18.02.2006 01:06:40
En voi muutakuin yhtyä tähän. Tykkäsin enemmän vanhan levyn saundeista. Tässä uudemmalla levyllä saundi on jotenkin puuroa...Mutta kyllä tätä silti kuuntelee. Mahtaakohan mokoma julkaista viellä yhden plätyn tämän jälkeen...? :)

Mikseivät? Syksyllä pukkaavat luultavasti ep:tä tai vastaavaa ulos. Tältä tulee siis löytymään mm. biisit Syvyys On Vaiti ja En Elä Talven Yli.
Raivo määrää nuotin
Rattata
18.02.2006 10:53:39
Mahtaakohan mokoma julkaista viellä yhden plätyn tämän jälkeen...? :)

Kyllä mä jättäisin ton touhun. Sen verta huonosti menee kaupaksikin tuo Mokoma...vasta ensimmäinen albumilistallakin. Eikä ketään kiinnosta nähdä livenäkään, kun keikkojakin on vaan jokaisella isolla festarilla ja vähän pienemmälläkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)