Aihe: Elektroniikkaosaaja Oulusta
1
Jaristoteles
18.08.2003 21:04:20
No nyt myönnetään heti alkuun. Olen epätoivoinen.

Yritin kasata Riffin ohjeiden mukaan Fuzzia. Epäonnistuin. En tiedä mikä mättää. Särähdä se ei.

Täältä saamani lämminhenkisen kannusteen ja ohjeistuksen siivittämänä hankin osat Muff Fuzziin. Se oli helpompi. Mutta kun se perkele ei vaan toimi.

Eli nyt kysynkin, jos täällä Oulussa majailee joku joka tajuaa elektroniikasta enemmän kuin minä, mikä ei vaadi paljoa, voisi auttaa. Haluan ja toivon että tämä ihminen katsoo tinaamaani läjää ja ensisilmäyksensä jälkeen kertoo mikä on vialla.

Tämän jälkeen voimme heittää sen niin pitkälle kuin jaksamme. Ei näiden tarvitse toimia! Ei niitä kukaan tarvitse.

Ennen kuin menetän itseni ja syön transistorini, haluan vain tietää mikä siinä oli vialla.

Kyse on mielenterveydestä, ei elektroniikasta.

Kyse on miehen kunniasta, ei kolvaustaidosta.

Kyse on typerä sana, ei suvaittava.
Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne.
P2
18.08.2003 21:55:02
Onko piirilevy varmasti kunnossa? Transistorit oikein päin (omassa ainakin jalat eri suuntaisesti)? Miten teet piirilevyn, piirrätkö suoraan ggg:in sivuilta (kuva tarvii kääntää, jos piirrät tussilla)? Siitä nyt alkuun.
Insane Kane
19.08.2003 07:51:36
Tarkasta tosiaan että ne trankkujen jalat on oikein, kun ne tahtoo olla miten sattuu joka toisessa.
Vitusti säröä perkele!!!
Jaristoteles
19.08.2003 09:10:29
Onko piirilevy varmasti kunnossa? Transistorit oikein päin (omassa ainakin jalat eri suuntaisesti)? Miten teet piirilevyn, piirrätkö suoraan ggg:in sivuilta (kuva tarvii kääntää, jos piirrät tussilla)? Siitä nyt alkuun.

No kaupasta sain jotain korvaavia trankkuja, joiden jalat piti kääntää eripäin kuin ohjeissa. Näin tein. Meneekö ne rikki jos testaa nyt sitten toisinpäin varalta niitä?

http://fuzzcentral.tripod.com/pcbs/tranmufffuzzlayout.gif

Tein tuon. Piirsin levyn tussilla. Olisko tuo GGG:n versio helpompi? Samat osat noissa kyllä on.
Jaristoteles
21.08.2003 09:47:31
Eli sait C550:ia? Ei ne mikskään mee, kuhan varovasti irrottelet.

Ei, sain BC337 -mallisia trankkuja. Miten muuten näiden jalat määritellään? Mikä on mikäkin.

Ei muuten toimi vieläkään se laite. Mitenhän olis... olisko fiksuinta koota koko verme valmiille reikälevyllä ja hyppylangastella komponentin yhteyksiinsä. Poistais aika varmasti nuo itse tekemissäni piirilevyissä mahdollisesti esiintyvät vikavirheet.

Esim just noiden trankkujen kohdalla on aikasta vaikea saada nättiä jälkeä aikaan. Reiät tulee pakostakin lähelle toisiaan ja kun kolvini sopii paremmin makkaranpaistoon kuin pienten elektroniikkaosien juotteluun niin jälkikin oli työn mukainen.

Ja nyt soi sitten koko päivän päässä Leonard ei laula.
Insane Kane
21.08.2003 09:49:19
hanki pienempi kolvi, alle 30W
Vitusti säröä Perkele!!
Ai mää vai?
21.08.2003 21:51:20
Mun datakirja väittää että tuon BC337:n kantakytkentä edestäpäin katsottuna on C-B-E.
Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki)
Jaristoteles
22.08.2003 09:15:29
Mun datakirja väittää että tuon BC337:n kantakytkentä edestäpäin katsottuna on C-B-E.

Tänks! Yrittelen sunnuntaina viritellä kun vapaata aikaa liikenee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)