Aihe: Laulu kaappi tai kaapit reenikselle.
1
Bladder
30.01.2006 20:12:33
Katsoin tuossa monia PA keskustelu linkkejä, mutta ne luettuaan ei tullut varma makusuuhun siitä mitä pitäs ostaa ku ei viel mitää keikka pa kamoi olla ostamassa. Tarkotus ois vaa saada reenikselle joku halpa kaappi laulua varten ja joku halpavahvari josta sais tehoo sen verran, että kuulus laulu. Kaikki mallit siis käy, kuhan halpa myös käytettynä voi ostaa tietty. Ja minkälainen tua vahvari pitäs olla? Se on jäänyt aika epäselväksi mulle, vaikka opiskella oon koittanu.
Jemi se olla pitää
okoranta
02.02.2006 00:25:44

Katsoin tuossa monia PA keskustelu linkkejä, mutta ne luettuaan ei tullut varma makusuuhun siitä mitä pitäs ostaa ku ei viel mitää keikka pa kamoi olla ostamassa. Tarkotus ois vaa saada reenikselle joku halpa kaappi laulua varten ja joku halpavahvari josta sais tehoo sen verran, että kuulus laulu. Kaikki mallit siis käy, kuhan halpa myös käytettynä voi ostaa tietty. Ja minkälainen tua vahvari pitäs olla? Se on jäänyt aika epäselväksi mulle, vaikka opiskella oon koittanu.

No jos pelkän laulun otatte PA :sta , niin voisi ajatella jotakin kakskanavaista pikkumikseriä, esim
Alto, Behringer..

http://www.thomann.de/prodbilder/be … ger_ub1002_eurorack_pimx_157290.jpg

Ja sitten siihen kaveriksi 2x n.150W Aktiivikaappia, esim T.Box.
http://www.thomann.de/prodbilder/th … aktive_fullrangebox_pimx_157977.jpg

Noissa T.box aktiivikaapeissa on kyllä mun korvaan hieman nasaali soudi, mutta kyllä niillä vetää ja ei tule edes kovin kalliiksi.

Mutta tottakai voi torilta yrittää bongata käytettynä PA-vahvistimen, mikserin ( tai mikserivahvistimen) ja pari passivikaappia erikseen. saattaa päästä samaan hintaluokkaan, ehkäpä allekkin...
Vituttaa tälläset jotka ei ymmarrä bassoista vittuakaan!! - Kikkelihevi -
Ronsto
19.02.2006 01:38:37

Olisi kiva kuulla tarkempia kokemuksia noista thomanin omista kaapeista. Kaverilla kun olisi tarkoitus ostaa treenikämpälle ainoastaan yksi tuollainen 250 Watin aktiivipönttö (http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-179726.html) pelkästän laulua varten, eli mitään muuta sen kautta ei ole tarkoitus toistaa. Aloittelevana bändinä äänenlaatu ei tarvitse olla pro tasoa, joten isoimpana kysymysmerkkinä on tehojen riittävyys. Noista ilmotetuista tehoista kun on vaikea tänä päivänä vetää minkäänlaista johtopäätöstä volyymin riittävyydestä...

Itse soittelen treeneissä 60 Wattisella 5150:n combolla, ja äänenvoimakkuus ei koskaan yli kolmen (1-10). Toinen kitaristi soittelee 60 Watin trankkuvahvarilla n. puolella teholla. Basistilla Trace elliotin 100 Wattisen combon volumet n. seiskan paikkeilla. Rumpali pilkkoo puita siihen päälle. Eli kokonais volumee on suht reilusti, mutta mitään kuulosuojaimia ei todellakaan ole tarvetta käyttää.
Noiden päälle pitäisi saada sitten laulu sopivasti kuulumaan. Musiikki tyylinä pääasiassa yllätys, yllätys, modernimpi metalli ala. Soad, Trivium, Kse...

Muitakin edullisia vaihtoehtoja saa antaa... Mikseri ja shuren SM-58 löytyy jo valmiiksi.

Ei ole tarvetta käyttää kuulokkeita?? Ootko varma ettei sun kuulos oo tottunu meteliin? kuulon kanssa ei kannata pelleillä. itselläni on jo oikeassa korvassa kuulonalenema juuri sen takia koska luulin ettei suojausta tarvii käyttää.
Råckkenrålli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)