Aihe: Strato vai Les Paul?
1 2
Nuages
19.08.2003 00:51:36
On tästä varmaan ennenkin ollut juttua, mutta kun haku ei toimi. Elikkäs, kertokaapas kummasta mallista pidätte enemmän ja lyhyet perustelut..
Mikä laulaen tulee, se toiselle kuoppaa kaivaa pyy pivossa.
PuNkKi
19.08.2003 00:53:29
ehdottomasti Les Paul...
ja yksinkertasesti se on vaan niin hyvä ja rok ja vaikka mitä :)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
shcircus
19.08.2003 00:55:53 (muokattu 19.08.2003 01:04:32)
lespa. soundi, fiilis, ulkonäkö..

edit: ja jos joku ystävällinen tekee VIELÄ yhden threadin "gibson vai fender" -aiheesta..
OSTAN! 535(q) wahin.
jogo3000
19.08.2003 08:31:32

I'm a whiskey rock'n'roller.
JLM
19.08.2003 09:21:42

LP lyhyemmän skaalansa ja soundinsa takia. Stratosta saa kyllä kivoja ääniä ilmoille mutta LPt tuntuu vaan loppujen lopuksi kotoisemmilta.
Insane Kane
19.08.2003 10:18:08
Les Paula!!
Strato ei ole tarpeeksi rok =)
Vitusti säröä perkele!!!
Keppi
19.08.2003 10:42:30
Itse olen enempi strato-tyyppiä. Oon soittanu stratolla melkein koko ajan. Välillä kokeilin mahonkikroppasta kitaraa, ku piti saada vähän tanakkuutta. Sittemmin olen kyllä palannu tapas stratoon. Kyllä se tuntuu olevan se kitara, josta saan eniten irti.
Ymmärrän kyllä hyvin LP:n vahvuudet ja sillä on kyllä tosi hauska soittaa...välillä, mutt pitkässä juoksussa otan kyllä straton käyttöön.
Mun mielestä LP on kuiteskin aika yhden soundin kitara. Kyllähän monet käyttää sitä esim. jazzissa, mutt muuten se on musta varsin "yksipuolinen". Strato taas reakoi mun mielestä selkeemmin soittajan tatsiin. Soittajan soittotapa tulee tavallaan paremmin esiin. Se siinä viehättää. Jos vertaa vaikka Ynkän ja Hank Marvinin soittoo, ni onhan se ku yö ja päivä. Siitä huolimatta molempien soitosta kuuluu toi stratosoundi selkeesti. Rajusti kärjistäen vois väittää, ett paksu LP.mäinen humpparisoundi taas tavallaan "kompressoi" nämä vivahteelliset erot, mitkä syntyy riippuen soittajan tatsista.
Molemmat kitarat on kyllä loistavia.
Juuup!
Michi
19.08.2003 11:00:30
Pakko tähän vähän vuodattaa.

Omaan käteen sopiva pitää olla kitaran jonka hankkii. Se on aivan ehdoton ykkösvaihtoehto. Soundipuoleen pystyy kyllä vaikuttamaan yllättävänkin paljon myöhemmin.

Itse ajattelin, että pitää olla stratomallinen ja LP-mallinen kitara, saa soundipuoleen mukavasti vaihtelua ja monipuolisuutta. Oli aika järkytys, kun Jackson PC ei pitkällisenkään soittelun jälkeen tahdo istua käteen ei sitten millään. Tai siis kun sitä LP-kopion jälkeen soittaa yrittää. Näinkö olen jumittunut siis LP:hen, että en enää osaa kunnolla soittaa (siltä ainakin tuntuu) muun mallisilla kitaroilla. Tai sitten olen vaan paska kitaristi. Höh.
-Up The Irons!-
Uforomeo
19.08.2003 11:07:47
Strato: parempi soittotuntuma sooloissa ja tarkempi rytmitys työkalu (kireämpi/ohuempi soundi), kevyempi.

leso: Jytää jytää ja sitä vielä kerran. Erittäin tuhti soundi. Hankalampi soitettava kun lähetään sinne kaulan kropan päätyyn: siellä tulee se paksu kroppa vastaan. Painavampi ja sitä kautta vähän hankalampi livetyökalu... Kuitenkin astetta tyylikkäämpi.

Käytän lesoa, diggaan silti myös stratoani.
Jani The Rock
19.08.2003 11:10:19

Tää on vähän sama kun kysyis että Mersu vai Cadillac.
I was born in Texas and Oklahoma too...
Fortune
19.08.2003 11:14:36
Molemmat, mutta tällä hetkellä toinen on ykkönen.
"Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks"
booster
19.08.2003 11:30:04
Strato tallahumpparilla jyrää tällä hetkellä.
Omistaisin mielelläni toki myös (aidon) LP:n..

Kertokaa nyt joku millaisia saundieroja SG:llä ja LP:llä on?
Shoot me again, I ain't dead yet!
the jokke
19.08.2003 11:38:05
Les Paul soundin ja ulkonäön puolesta, mutta strato soittomukavuuden puolesta. pitää varmaan joku stratokin hankkia joskus..
Insane Kane
19.08.2003 13:34:46
Nii juu ja strato tuntuu ainakin minun kädessä semmoselta "heikolta".
Niinku kaikki kukkakepit
Vitusti säröä perkele!!!
Sammakko
19.08.2003 15:42:54

molempi parempi
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
Jii
19.08.2003 18:01:29
Parhaiten asia selviää itse kokeilemalla- jollei eroa osaa tehdä, on samantekevää kumman hankkii. Toki voi myös hankkia hybridityylisen soittimen. PRS on tunnetuin esimerkki, mutta halvempiakin löytyy.

Todellakin, kannattaa testata itse. Minulla on strato ja PRS. Vaikka jälkimmäinen hybridi olisikin, se ei todellakaan ole strato, ehkä lähempänä Les Pauleja. Ei se tosin ole semmoinenkaan, se on PRS. Eri kitaramallit ovat erilaisia, eikä niitä kannata välttämättä ihan suoraan verratakaan. Olen iloinen, että omistan molemmat kitarani, yhdessä ne kattavat ison soundimaailman.
JartZA
19.08.2003 18:17:11
Kertokaa nyt joku millaisia saundieroja SG:llä ja LP:llä on?
Je!
Suolamureena on murea.
booster
19.08.2003 19:47:45
Je!

Haluatko plussan tuosta vai hä?
Shoot me again, I ain't dead yet!
JartZA
19.08.2003 19:54:15 (muokattu 19.08.2003 21:20:44)
Haluatko plussan tuosta vai hä?

Öh, en kun tarkoitin vain sitä että minustakin olisi hauska tietää miten SG:n ja LP:n soundit eroavat toisistaan. :)
Suolamureena on murea.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)