Aihe: Hughes&Kettner Cream Machine=päätesäröä makuuhuoneessa
1 2
Crackis
06.02.2006 12:09:05
Oliko tuo Cream Machine siis tämä kaikista simppelein peli noista? Pelkkä Drive ja Tone tjsp? Tuossa Metal Masterissa on itsessään siis kolmialueinen EQ, jossa middle on sijoitettu ennen saröasteita (tästä en ole aivan varma, jokatapauksessa ainakin ennen toista säröastetta tuo on kun särön määrä lisääntyy huomattavasti pelkällä middlen ruuvauksella kun aletaan olla rosolla) ja kaksi erillistä gain-potikkaa tuossa edessä. Takaa löytyy sitten vielä output-volumi ja kytkennät. Kuulokeliitäntäkin löytyy, kaiutinmallinnuksen saa tyrkättyä vähän jokaväliin mikäli haluaa.

Pitäis melkein hommata tuohon toinenkin 12AU7 sisälle ja ostaa samalla vaikka sitten se behkun OD tuohon eteen. Aivan riittävä kattaus minulle näihin pieniin rock/humppa-proggiksiin, kunhan ei puhuta metallista, vaan nimenomaan sellaisesta musiikista mitä uskaltaisi lähteä soittamaan lähes minne vain. Mua ei tosiaankaan pelottas lähteä tuolla edes 200 ihmisen täyttämään juhlasaliin vetämään kevätjuhlaan tms: pääte saattaa säröytyä, mutta paremmalta se tuossa kuulostaa kuin 30W MG-sarjan marsussa mikä koululta löytyy!
Shit happens when u party naked
Tomtom
06.02.2006 12:53:03
Joo, karvalakkimalli, gain ja master. Keikkapelit on sitten ihan toinen juttu..
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M
Crackis
06.02.2006 16:06:41
Eh.. Samaa mieltä kyllä olen itsekkin, keikkapelit erikseen, mutta noita koulujuttuja varten harvemmin viitsii kantaa 4x12" -kaappia ja yli 30kg räkkiä paikalle vain sen takia, että soitetaan pari juostenkustua biisiä aivan törkeän huonossa balanssissa bändin kanssa. 12" -kaappi ja tuo Metal Master vielä jotenkin menee roudaamisen ja käyttötarkoituksen puolesta juuri noihin juttuihin.
LMN
14.02.2006 15:58:15

Tuli sitten hommattua itselle tuollainen Cream Machine käytettynä. Mikähän mahtaa olla kun vehkeestä ei saa ulos minkäänlaista ääntä? Tarkoituksena olisi suoraan linjaan äänitellä, mutta mistään ulostulosta ei kuulu pihaustakaan. Molempia inputteja olen kokeillut, mutta sama juttu molemmilla. Testattu kaikilla mahdollisilla kombinaatioilla, mutta ei niin ei. Voisiko johtua putkista? Näyttää olevan vielä alkuperäiset huttukettusen putket kiinni...

Tämä on minun ensimmäinen laite, jossa on putkia kiinni niin olen vähän hakoteillä...
Teenage-angst...
Tomtom
14.02.2006 17:38:39
Tuli sitten hommattua itselle tuollainen Cream Machine käytettynä. Mikähän mahtaa olla kun vehkeestä ei saa ulos minkäänlaista ääntä? Tarkoituksena olisi suoraan linjaan äänitellä, mutta mistään ulostulosta ei kuulu pihaustakaan. Molempia inputteja olen kokeillut, mutta sama juttu molemmilla. Testattu kaikilla mahdollisilla kombinaatioilla, mutta ei niin ei. Voisiko johtua putkista? Näyttää olevan vielä alkuperäiset huttukettusen putket kiinni...

Tämä on minun ensimmäinen laite, jossa on putkia kiinni niin olen vähän hakoteillä...

Siis ei mitään mihinkään laitteeseen, esim. kaappiin? Hehkuuko molemmat putket? Nuo taitaa olla kuitenkin sen verran iäkkäitä, että putkien vaihto on joka tapauksessa suotavaa. Itse opin taas kerran kantapään kautta sen että putkilaitteen sisuksiin jää jännite jonka voi helposti purkaa omaan kroppaan nappaamalla molemmin käsin kiinni putkia pitelevästä piirilevystä..

Joo, ei se sinuu syö, eli katsopa noiden putkien tilannetta ekana, jos kerran minkäänlaista signaalia ei tule ulos. Kyllä se siitä.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
LMN
14.02.2006 18:06:42

Siis ei mitään mihinkään laitteeseen, esim. kaappiin... ...Kyllä se siitä.

Valitettavasti mulla ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta kytkeä kaappiin tätä kermakonetta. Uskaltaakohan tuota speaker-outputtia kytkeä tietokoneeseen? Kaikki muut outputit olen kokeillut sekä linja- että instrumenttitasolla.

Molemmat putket hehkuvat himmeästi oranssina. Käytin myös molempia irti ja toinen helisi samalla tavalla kuin palanut lamppu, kun sitä ravisteli. Täytyy vissiin ostaa uudet putket, oliko ne nyt ecc83 ja ecc82, mitkä tähän käy. Toivottavasti ei olisi mitään vakavampaa...
Teenage-angst...
Crackis
14.02.2006 21:02:11 (muokattu 14.02.2006 21:03:50)
ECC82, -82 ja -83 käyvät kaikki samaan kantaan, eli eikun kokeilemaan. Ja tosiaan ei kannata laittaa molempia käsiä siihen piirilevyyn kiinni yhtä aikaa, varsinkaan jos sattuu olemaan yhtä paha tahmatassu kun minä! Itekkin otin napsut näpeilleni sekä Metal masterista, että Peaveystä noita putkia edestakas rempatessa. Ei siihen kuole, mutta se säikäyttää kyllä erittäin ikävällä tavalla.

Speaker-output on nimensä mukaan kaiuttimelle, en menisi kokeilemaan sitä mihinkään muualle vaikka tuo pihalle tuleva teho ei paperilla kummaiselta vaikuta. Eli siis joko line-, tai instrument outista ilman kaappia.
pug205r
15.02.2006 01:40:27
Minultakin kyllä löytyy tuon saman sarjan Metal Masterista ihan kaksi 12ax7 sisältä. Putket olis kyllä vaihdon tarpeessa, kun ovat jo aika rankasti mikrofoniset mikä estää tuon käytön treeneissä kierto-ongelmien takia. Kannattaa kokeilla ajaa ihan tavan kitarakaappia tollasella. Se yksi watti on nimittäin yllättävän äänekäs! 4x12 kaappia oon ite tuolla aina joskus ajanu kotona, eikä paljoa ole sen jälkeen huvittanu 15w Voxin Pathfinderiin koskea. Noistahan saa tuon kaappimallinnuksen päälle myös kaappilähtöön, tiedä sitten kuinka toimisi niin. Kuulokkeisiin tuosta Metal Masterista tulee jostain syystä läpi pieni sirinä, aivan kuin tuo kaappimallinnus ei vaikuttaisi tarpeeksi korkeisiin ääniin.

Pääsinpäs kuittaamaan, tuossahan on H&K:n manuallin mukaan "The Metal Master/Metal Shredder has an integral 4½-watt solid-state power amp". Eli transuhan se...
Crunch Master/Cream Machine:t ovat sillä 1W putkipäätteellä, mutta niistä se kuulokeliitäntä puuttuu. Arvaa harmittako -> nyt tarvii ajaa Crunchboxista Kochin LoadBoxiin jos haluaa kuulokkeille.
LMN
15.02.2006 11:15:49

Laitoinpa Uraltonelta tilaukseen uudet EH:n putket, täytyy rukoilla että homma ratkeaa pelkällä putkien vaihdolla. Raportoin asiasta jahka putket saapuvat!
Teenage-angst...
efunkelist
16.02.2006 00:26:42

Ei siihen kuole, mutta se säikäyttää kyllä erittäin ikävällä tavalla.

Kuuluisia viimeisiä sanoja. Kyllä se pari-kolmesataa volttia mitä putkilaitteissa on jännitteitä riittää sydämen sähköisen toiminnan häiritsemiseen. Sopivaan synkkaan osuu johtoratojen polarisoitumisen kanssa niin saattaapi aiheuttaa rytmihäiriötä. En suosittele kenellekään.
efunkelist
16.02.2006 00:29:35

toinen helisi samalla tavalla kuin palanut lamppu, kun sitä ravisteli.

se on siis rikki. voisi kuvitella että kun laitat uudet putket tilalle niin toimii - kunhan siis tosiaan mitään muuta ei ole rikki.

Putket on herkimpiä särkymään kun ovat kuumat. Kun siis käytät laitetta, sitä ei kannata murjoa, ja käytön jälkeenkin kannattaa antaa putkien jäähtyä ennen roudausta jos suinkin mahdollista.
Aki
16.02.2006 17:51:49

Eipä johtunut putkistakaan tuo vika :(

Seuraavana vilkaisisin josko sisällä näyttää joku komponentti palaneelta. Jonsei, on inputit tutkittava tarkemmin.
hemmo
16.02.2006 22:13:46

Voisin myydä oman Cream Machineni, jos jotakuta kiinnostaa.
FenderGibsonMarshallMonster
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)