Aihe: Hiwatt -vahvistimet
1
Uforomeo
19.08.2003 11:14:16
Onko kellään hiwatt -merkkistä vahvistinta? Onko kellään kokemuksia niistä? Onko kellään tietoa, mistä sellaisen löytäisi? Missä hintaluokassa liikutaan? Lähinnä tuollaista 50w tai 100w nuppia etsiskelen.

Tämä kysymyssarja on seurausta siitä, että Danko Jones käyttää ja perkele, kun on niin minun kuuloinen kitarasoundi. Pakko saada. Ja sekun ei ole aivan yleisin merkki tuolla "marshall markkinoilla".

(haku on tilapäisesti pois käytöstä ja ainakaan ensimmäiset muutamat sivut eivät tarjonneet vastausta ko. aiheeseen)
kivi
19.08.2003 12:33:31 (muokattu 19.08.2003 12:37:17)
Hiwatt on hyvä! Siinä on verrattain runsaasti headroomia, ja soundi on sopivan ärhäkkä; eli menee tuonne Vox - Ampeg -maailmaan päin, muttei ihan niin äkäisesti. Valitettavasti hiivattien hinta on noussut viime vuosina tasaisesti, kun muutkin ovat tajunneet soundin hyvyyden.

Samaa soundimaailmaa pilkkahintaan kannattaa hakea kotimaisesta Monster 120 -nupista ja vaikkapa brittiläisestä London City 100 -nupista; molemmat ovat point-to-point ja molemmat ovat miellyttäneet mua, tosin ensinmainitun jouduin myymään pois (jälkimmäinen on merenvihreä ja hieno ku mikä, en myy). Ainakin Monstereita luulis Soitin Huttusella olevan. Kokeilepa, josko soundi miellyttäisi.

(Huttusella lienee kyllä oikeitakin Hiwatteja.)

Olen myös soittanut kahdella Hiwatt 50 -nupilla aikoinaan, ja täytyy sanoa että hyvä oli. Ile Kallio soitti Hurriganes-aikoinaan Hiwattilla kuten monet muutkin suomalaiset sen ajan bändit (mm Hullujussi), Hiwattia toi maahan Rewatt Kalliossa, linjoilla.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Vilppu
19.08.2003 12:45:15
(Huttusella lienee kyllä oikeitakin Hiwatteja.)

Satuinpas Huttusen sivuille, ja sieltä löytyi Hiwattin nuppi+kaappi.
http://www.soitin-huttunen.com/kitvah3.php
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!"
kivi
19.08.2003 12:55:30 (muokattu 19.08.2003 12:57:42)
Satuinpas Huttusen sivuille, ja sieltä löytyi Hiwattin nuppi+kaappi.
http://www.soitin-huttunen.com/kitvah3.php

Uutena. Ei kannata. Tulee niitä sinne käytettynäkin.

Sen sijaan toi Impact 120 kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa, jos tähän osastoon (siis ei hevi eikä higain) hyvää rokkikitaravahvistinta hakee. On näetsen _hyvä_!
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Juzzu
19.08.2003 12:57:11
Samaa soundimaailmaa pilkkahintaan kannattaa hakea kotimaisesta Monster 120 -nupista

Öööö.... Paljos nuo Korkeat Watit nykyään sitten maksaa, jos Hirviöt irtoaa pilkkahintaan niiihin verrattuna?
http://www.leviatech.fi/monsteramps/fi/hinnasto.html
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
reijoteppo
19.08.2003 12:59:11
Uutena. Ei kannata. Tulee niitä sinne käytettynäkin.

Sen sijaan toi Impact 120 kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa, jos hyvää rokkikitaravahvistinta hakee. On näetsen _hyvä_!

Jeeh Impact on maailman paras kitaranäänenvahvistamiskone!
Mulla itsellä on Impact 60.
kivi
19.08.2003 13:00:17 (muokattu 19.08.2003 13:00:42)
Öööö.... Paljos nuo Korkeat Watit nykyään sitten maksaa, jos Hirviöt irtoaa pilkkahintaan niiihin verrattuna?
http://www.leviatech.fi/monsteramps/fi/hinnasto.html

Niin, kyllä uudet Monsterit maksaa, kun ne on suunnilleen boutique-kamaa, mutta kun käytettyjä 70-luvun Monstereita saa about 200-400 euroon myyjästä riippuen... see? Käytetty Hiwatt on paljon kalliimpi.
(Handsome Dick Manitoba)    
Juzzu
19.08.2003 13:30:48
käytettyjä 70-luvun Monstereita saa about 200-400 euroon myyjästä riippuen... see? Käytetty Hiwatt on paljon kalliimpi.

Tehdään kuule Kivi sillei, ettei kerrota tuosta kellekään muulle, ja jos tosiaan satut törmäämään käytettyihin Monstereihin niin kerro toki het mulle! :o)
ForSakeN
19.08.2003 13:43:51
Mikäs siitä hiivatista nyt sit tekee sen kallimman?

(pelkkä retorinen kysymys)
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
RawknRawl
19.08.2003 14:29:41
Se kuka on tempaissut vanhan Hiwattin volat kaakkoon ja sipassut kitarastaan tanakan riffin tietää jotain. Ei speduja ei mitään. Kunnon kaappi toki. Vähintään tupla tehonkesto nupin nimellisesti tuottamiin. Jopa enemmän. Hiwatt tykkää erityisesti Fanen Hiwattille tekemistä elementeistä.

Käytä tulppia äläkä seiso aivan kaapin edessä.

Niin siis Hiwatt (esim dr103) = hienot kliinit, helvetisti headroomia, mehu mikä löytyy on jumalainen, kestävä, käy myös bassolle, sisuskalut just eikä melkein. Ainoa "miinus" on tosiaan hirvittävä volyymi, mikä irtoaa ennenkuin mehut on kehässä.

Lisäksi Hiwatt on erinomaisen värittämätön. Roju mitä syötät, kuulostaa just siltä. Esim. roinavertailussa tosi hyvä. Kuulee eri paskan erot.

Yks juttu vielä. Hiwattit on n-o-p-e-i-t-a. Pakko soittaa hyvin.

Ehkä hiukka klisee, mutta Whon "Live at Leeds" ON Hiwatt. Siellä on soundit.

Eli tää diggaa miljoonaa. Itse asiassa joka kerran kun soittaa jollain muulla, diggaa Hiwattista yhä enemmän. Hmm.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Huevos
20.08.2003 11:13:41

Mulla on DR-103. Hinta uutena 30 000 mummua. Käsinjuotetta.

(oli pakko mainita, kun se on niin saatanan hyvä vahvari)

headroomia tosiaan löytyy...
Huevos
20.08.2003 11:16:07

Niin siis Hiwatt (esim dr103) = hienot kliinit, helvetisti headroomia, mehu mikä löytyy on jumalainen, kestävä, käy myös bassolle, sisuskalut just eikä melkein. Ainoa "miinus" on tosiaan hirvittävä volyymi, mikä irtoaa ennenkuin mehut on kehässä.

Totta, mutta sitä korkeaa äänenvoimakkuutta varten jumala loi keinokuormat.

Lisäksi Hiwatt on erinomaisen värittämätön. Roju mitä syötät, kuulostaa just siltä. Esim. roinavertailussa tosi hyvä. Kuulee eri paskan erot.

Totta.
PIM
20.08.2003 11:27:13
Tehdään kuule Kivi sillei, ettei kerrota tuosta kellekään muulle, ja jos tosiaan satut törmäämään käytettyihin Monstereihin niin kerro toki het mulle! :o)

Siis jos Monsterit kiinnostaa niin mulla olis aika harvinainen Monster Soundmaster 60 kombo, jonka voisin luovuttaa hyvään kotiin. Ulkonäkö on lähes kymppi, ainakaan sitä ei ole koskaa paljon roudailtu, mutta joku idiootti on joskus ruuvannut kylkiin harmaat peltikahvat (painoa 30+ kg), joista on jäänyt kylkiin 4 ruuvinreikää muistoksi. Tätä mallia on tehty n. 15 kpl vuonna -76 ja vahvistimessa on alkuperäiset Celestion G12H30 kajarit (2 kpl) ja Accutronicsin kaikutankki. Viimeiset pari vuotta se on seissyt kotona toimittamassa Marshallin kaiutinkaapin virkaa ja silloin viimeksi kokeillessani se toimi kyllä, mutta saattaa tarvita pientä huoltoa. Täytyypä lainata marsusta pääteputkia ja kokeilla vieläkö se toimii. Ihan satasella tai kahdella se ei lähde koska jo pelkät kaiuttimet on useamman satasen arvoiset, mutta en siitä nyt mitään vintage-Marsun hintaa aikonut pyytää.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
Juzzu
01.10.2003 11:43:04
Lähin roinakasojenallawanhojavahvareita-myyjä pyysi Monster-nupista 800 ekua. Liikaa minun mielestä, kun ensimmäinen perustelukin hinnalle oli uudempien lähes 2 kiloeuron hinta. Eiks jeh...
kivi
01.10.2003 12:00:02 (muokattu 01.10.2003 12:01:41)
Lähin roinakasojenallawanhojavahvareita-myyjä pyysi Monster-nupista 800 ekua. Liikaa minun mielestä, kun ensimmäinen perustelukin hinnalle oli uudempien lähes 2 kiloeuron hinta. Eiks jeh...

Kyllä, koska samantasoisen ja -ikäisen Marshallin saa 400-600 eurolla; 600 eurolla saattaa olla jo PTP. (Amerikassa vintage-Marshallit ovat sitten hemmetin paljon kalliimpia.)

Se on noi muka-ovelat äijät kun lukee hinnastoja sellainen riesa joskus. Luulevat, että heijän vanhat romut hyvinnii on 'vintakea' ja kultaa ja timantteja nurkissa.
;-)
(Handsome Dick Manitoba)    
karkkka
01.10.2003 12:34:34 (muokattu 01.10.2003 15:48:02)
Mulla on DR-103. Hinta uutena 30 000 mummua. Käsinjuotetta.

(oli pakko mainita, kun se on niin saatanan hyvä vahvari)

headroomia tosiaan löytyy...

Jep jep... kaikkihan nuo hiiwattit on käsinjuotettu, lukuunottamatta niitä jenkkivedätys yrityksiä (www.hiwatt.com), jotka kuulostaakin aivan paskalta.

www.hiwatt.co.uk on se oikeampi retrotehdas.

Loistava nuppi, muuta ei voi sanoa.

Mutta jos tosiaan olet pelkästä tohtorisatakolmosesta, joka siis ei ole edes mikään signature malli (koska ne orkkikset ovat jo keräilijöillä), maksanut 30.000,00 mk (5000 euroa), niin sanoisimpa että sua on kusastu silmäkulmaan aikas lahjakkaasti.

Jos selailet vaikkapa tuota vintageamps.comia, niin suht helposti saat selville noitten seitkyt-lukulaisten DR:ien hintahaarukan.

EDIT: tai mistäpä mä huntupäisen seiskavitosen mummun kurssista mitään tiedän... kun en tiedä vaareistakaan.
Born mistake prone™
Sammakko
01.10.2003 14:53:25

Millanen vahvari tuo Hiwatt Custom 50 Combo on?

Paljonkohan tosta joutuis maksamaan uutena? Ei varmaan taida paljoo käytettynä löytyä? Onkohan hyvät saundit?
||||||||jou pits jou||||||||
Straton
01.10.2003 14:59:04 (muokattu 01.10.2003 15:02:12)
Millanen vahvari tuo Hiwatt Custom 50 Combo on?

Paljonkohan tosta joutuis maksamaan uutena? Ei varmaan taida paljoo käytettynä löytyä? Onkohan hyvät saundit?

http://www.smi-music.com/hiwatt_hinnasto.htm
2kE tuolla lukee. Ei ihan halpa lelu :I.

Nyt kun katoin Custom-Soundsin hinnastoa, niin siellähän on yks tommonen käytettynä 1200e. Onneks ei ole rahaa :P
Ite oot!!!
PoLFus
18.09.2006 19:44:36

Minkähänlainen tuo Hiwattin custom studio/stage mk. II - nuppi on? Kokemuksia?
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)