Aihe: vahvistimet sarjaan (vai mitä hä?)
1
Karva-Aarne
16.02.2006 12:25:55
Haluaisin soittaa bassoani kahden vahvistimen läpi, bassovahvistimen (hartkenpaska) ja kitaramarsun. Miten minä tässä onnistun?

Näin kaiken lukiofysiikan jo kauan sitten unohtaneena on hieman epävarma olo, ties vaikka poltan koko treeniksen yrityksieni lomassa.
"Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa
SaBer
16.02.2006 12:37:03

Haluaisin soittaa bassoani kahden vahvistimen läpi, bassovahvistimen (hartkenpaska) ja kitaramarsun. Miten minä tässä onnistun?

Näin kaiken lukiofysiikan jo kauan sitten unohtaneena on hieman epävarma olo, ties vaikka poltan koko treeniksen yrityksieni lomassa.

Rinnakkain.
Tarvitset jonkinnäköisen splitterin...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
projekti
16.02.2006 13:26:41
Tai jos ensimmäisessä on pa-out niin siitä toisen inputtiin.
Ultra Pro.
balzary
16.02.2006 13:56:43

Signaalin voi jakaa esim Korgin DT-10 virittimellä.
Aki
16.02.2006 14:46:01

Jos nyt ei kuitenkaan linja-tasoista signaalia vahvistimeen.

Hmm. Miksi ei?
projekti
16.02.2006 14:50:32
Hmm. Miksi ei?
Saattaa joillakin vahvareilla vetää särölle jos ei jotain volumesäätöä välissä, riippuu ihan vahvareista. Itse olen joskus käyttänyt tuota.
Ultra Pro.
Karva-Aarne
16.02.2006 15:56:06
Kiitos vinkeistä. Illalla testaan, katsotaan miten käy.
"Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa
poppamies
16.02.2006 17:00:59

Jos nyt ei kuitenkaan linja-tasoista signaalia vahvistimeen.

Joku A/B-boxi tai särö 2 ulostulolla riittää.

Kyllä eräs ratkaisu tuossa nimenomaan on että vetää toisen vahvistimen linjalähdöstä syötön toiseen. Ei linjatasoinen signaali ole millään tavoin vahingollinen. Kenties Hemmo ajetteli kaiutinlähtöä. Sitä ei missään tapauksessa voi laittaa toisen vahvistimen inputtiin.
G-strings are for strippers
Puavali
16.02.2006 21:07:30
Kyllä eräs ratkaisu tuossa nimenomaan on että vetää toisen vahvistimen linjalähdöstä syötön toiseen. Ei linjatasoinen signaali ole millään tavoin vahingollinen. Kenties Hemmo ajetteli kaiutinlähtöä. Sitä ei missään tapauksessa voi laittaa toisen vahvistimen inputtiin.

Mutta linjasiknaali vetää äkkiä toisen sountin pahasti ruvelle sen toisen etuasteessa.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
poppamies
17.02.2006 09:50:52

Mutta linjasiknaali vetää äkkiä toisen sountin pahasti ruvelle sen toisen etuasteessa.

Ei sitä oo välttämättä pakko vetää inputtiin. Sen voi esim. laittaa FX returniinkin.
G-strings are for strippers
Anarkiapurilainen
17.02.2006 10:38:48

Ei sitä oo välttämättä pakko vetää inputtiin. Sen voi esim. laittaa FX returniinkin.

Tuon ratkaisun järkevyys riippuu sitten siitä mitä soundilta halutaan. Jos nimenomaan halutaan sekä kitara- että bassovahvistimen soundia, tuo ei välttämättä ole järkevää, koska soundi tulee tuossa tapauksessa vain toisen vahvarin etusesta jota sitten vahvistetaan molempien päättäreillä. Tietysti basso- ja kitarakaapit (sekä päättärit) ovat niin erilaiset, että soundieroa syntyy, mutta tällainen "bassovahvarista munat ja kitaravahvarista lievää säröä"-asetelma kannattaa varmaan toteuttaa splitterillä (tai miksei jakosuotimellakin?).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)