Aihe: Mitä mieltä olette ALESIS/MILLENIUM SÄHKÖRUMMUISTA ??
1 2
Thoun
16.02.2006 12:03:37
Onko jollakin kokemusta näistä rummuista, hintataso on suhteellisen alhainen muihin elektronisiin nähden. Ja on myös pomppaavat kalvot, jotka saavat soittamiseen tuntumaan hieman aidommalta. Oon vähän katellut noita sähköisiä rumpuja, mutta olisi kiva jos saisin "kokeneemman sähkö-rumpalin" neuvoja ostamiseen yms.
Bacchus
16.02.2006 12:05:51
Onko jollakin kokemusta näistä rummuista, hintataso on suhteellisen alhainen muihin elektronisiin nähden. Ja on myös pomppaavat kalvot, jotka saavat soittamiseen tuntumaan hieman aidommalta. Oon vähän katellut noita sähköisiä rumpuja, mutta olisi kiva jos saisin "kokeneemman sähkö-rumpalin" neuvoja ostamiseen yms.

Tsekkaa haulla, näistä on paljon juttua.
Thoun
16.02.2006 12:10:28
Okei, en ikinä osaa näköjään aloittaa aihetta jota ei ole ollut täällä "haha " !
Thoun
16.02.2006 12:22:36 (muokattu 16.02.2006 12:30:25)
Näin on,joskus kyllä löytyy ihan luettavia hommiakin. Esim. nopeutta käsiin ja jalkoihin oli aika mielenkiintoinen. Tiiätkö mitään noista rummuista? Vai soitatko jotain muuta kenties? :P
rm_wispila
16.02.2006 12:43:45
Vaikka noita nipussa T-kaupassa myydäänkin, kannattaa pohtia erikseen Alesiksen aivoa ja sitten Milleniumin padejä.

Itsellä on kumiläpyskärummuissa Alesiksen aivo, ja mielestäni sen hinta/laatusuhde on hyvä. Tutkaile siis "aivovertailut", koska tota nippua taisi olla Yamahankin aivolla?

Padeistä en osaa sanoa, tosin tuo pomppuhomma kuulostaa aika hurjalta, koska ei mulla ainakaan akustisissa seteissä ole mitään pomppua...

Itse asiassa Rolandin iänikuinen kumiläpyskä on tatsiltaan lähempänä omia akustisia kuin verkkokalvopadit, jota olen joskus satunnaisesti kokeillut. Tosin kaverin vehkeitä en lähtenyt "virittelemään", eli ilmeisesti noihin verkkokalvoihinkin saa kelpo tuntuman. Setti oli kuitenkin suoraan kaupan hyllyltä ja niiden tuntuma todella "pomppu", suorastaan häiritsevässä määrin...

Kumilätkä toimii nopeissa rudimenttijutuissa huomattavasti paremmin kuin tumppumainen pomppuverkko, joka pyrkii jotenkin kapulan luontaista liikettä jarruttamaan.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Peicco
16.02.2006 12:45:15
Okei, en ikinä osaa näköjään aloittaa aihetta jota ei ole ollut täällä "haha " !

Jep joo. Laita tohon hakukoneeseen hakusanaksi: Sähkörummut
hakukriteereiksi RUMMUT ja OTSIKOISTA.
Thoun
16.02.2006 13:01:33 (muokattu 16.02.2006 13:04:51)
Vaikka noita nipussa T-kaupassa myydäänkin, kannattaa pohtia erikseen Alesiksen aivoa ja sitten Milleniumin padejä.

Itsellä on kumiläpyskärummuissa Alesiksen aivo, ja mielestäni sen hinta/laatusuhde on hyvä. Tutkaile siis "aivovertailut", koska tota nippua taisi olla Yamahankin aivolla?

Padeistä en osaa sanoa, tosin tuo pomppuhomma kuulostaa aika hurjalta, koska ei mulla ainakaan akustisissa seteissä ole mitään pomppua...

Itse asiassa Rolandin iänikuinen kumiläpyskä on tatsiltaan lähempänä omia akustisia kuin verkkokalvopadit, jota olen joskus satunnaisesti kokeillut. Tosin kaverin vehkeitä en lähtenyt "virittelemään", eli ilmeisesti noihin verkkokalvoihinkin saa kelpo tuntuman. Setti oli kuitenkin suoraan kaupan hyllyltä ja niiden tuntuma todella "pomppu", suorastaan häiritsevässä määrin...

Kumilätkä toimii nopeissa rudimenttijutuissa huomattavasti paremmin kuin tumppumainen pomppuverkko, joka pyrkii jotenkin kapulan luontaista liikettä jarruttamaan.

Niin tarkoitin tolla padi - hommalla, että kun soittaa akustisia niin kapula pomppaa tietysti paremmin kuin semmoista kumisista padeista, mutta en sitten tiedä.. Rudimentti harjoitukset on tietysti parempi tehdä tolla pomppaavalla kalvolla. Vähän noiden rumpujen hinta pelottaa, kun se on niin alhainen. En menisi ihan takuuseen laadusta... Pitää katella nyt ihan ajtuksella jos meinaa hankkia sähkörummut.
Mutta kiitos näistä vinkeistä :)

Joo ja taisi olla kun surffailin erinäisillä sivuilla eri aivoja mm. Yamaha.
HeavyMachinery
16.02.2006 13:13:22

Niin tarkoitin tolla padi - hommalla, että kun soittaa akustisia niin kapula pomppaa tietysti paremmin kuin semmoista kumisista padeista, mutta en sitten tiedä..

Sanoisin melkein että ne kumipadit antaa enemmän reboundia kuin akustiset rummut...

Rudimentti harjoitukset on tietysti parempi tehdä tolla pomppaavalla kalvolla. Vähän noiden rumpujen hinta pelottaa, kun se on niin alhainen. En menisi ihan takuuseen laadusta... Pitää katella nyt ihan ajtuksella jos meinaa hankkia sähkörummut.
Mutta kiitos näistä vinkeistä :)

Joo ja taisi olla kun surffailin erinäisillä sivuilla eri aivoja mm. Yamaha.

Itsellä on rolandin td-12 setti ja olen siihen ollut todella tyytyväinen. Ei se kyllä akustisia rumpuja tule koskaan korvaamaan ainakaan itselläni siksi olen päätynyt siihen että myyntiin vaan ja akustiset kotia sähkisten tilalle....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Thoun
16.02.2006 13:34:44 (muokattu 16.02.2006 13:34:59)
Sanoisin melkein että ne kumipadit antaa enemmän reboundia kuin akustiset rummut...

Itsellä on rolandin td-12 setti ja olen siihen ollut todella tyytyväinen. Ei se kyllä akustisia rumpuja tule koskaan korvaamaan ainakaan itselläni siksi olen päätynyt siihen että myyntiin vaan ja akustiset kotia sähkisten tilalle....

Onko sulla nämä rummut: http://www.roland.com/products/en/TD-12K/
Mun mielestä ne kyllä ei 'boundaa niin hyvin kun akustiset mutta, kaikilla omat mielipiteet. Johtuu ehkä siitä kun en omista sähkörumpuja.
rm_wispila
16.02.2006 13:38:14
En halunnut aloittaa vertailua akustinen/kumipädi, vaan nostaa esiin mieluummin vääntöä väliltä kumi / verkkopadi. Tältä pohjalta kumipädi mielestäni vastaa paremmin akustisen tatsia kuin (löysä, halpis-)verkkopadi.

Jotenkin tuntuu että näissä sähköpuolen keskusteluissa kumilätkät ovat hymyilemisen aihe ja verkkorummut laatua. Omat kokemukset osoittavat tosin juuri päinvastaista, kumilätkään on parempi vetää rudimentteja. Verkko taas hitaampi, ehkä juuri sen "pomppu"ominaisuuden takia, jota topicin aloittaja peräänkuulutti.

Kokemusta huippuluokan verkkomalleista ei ole, ja ehkä kaverin Yamahatkin olisi virittämällä saanut kireämmälle. Jos taas kuitenkin liikutaan ns. säästömalleissa, kumilätkä voisi olla jopa parempi...
Thoun
16.02.2006 13:42:16
Toi on kyllä totta kun alan miettimään... Kaverilla on siis Rolandin sähkörummut, jossa on virveli semmonen verkkokalvo, ja kyllä se pomppaa liikaa, puhut asiaa!

Jos semmoset verkkokalvosähkörummut hankkii niin kyllä sitten kannattaa ostaa ne kalliimman esim. Rolandin tai jotkut vastaavat luotettavat rummut. Niin ei akustisissa ole mitkkän hirveän löysät kalvot, mutta niissä verkkokalvoisissa kyllä on..
rm_wispila
16.02.2006 13:44:38 (muokattu 16.02.2006 13:46:34)
Mun mielestä ne kyllä ei 'boundaa niin hyvin kun akustiset mutta, kaikilla omat mielipiteet. Johtuu ehkä siitä kun en omista sähkörumpuja.

Ei ole, eihän tuossa setissä ole niitä kumilätkiä. Mulla on sellaiset kasarimallit, kolmikulmaiset lätkät. Kumit ovat saattaneet kovettua myös ajan myötä, tosin etuna on 4 triggeri/padi. Lyöntipinnalla yksi ja kolme jokaisessa reunassa. Näin saan lähes koko setin kolmella lyöntipadilla + pasaripadilla.

Taitaa olla siis jo melkein "vintage-setti"...

E: voisiko joku verkkokalvovirtuoosi kertoa, miten sähkökannut kannattaa virittää. Kuinka laaja skaala kalvon kireydelle viritystapeilla saadaan ? (Eihän akustisetkaan rummut kaupasta tuodessa ole vireessä)
Thoun
16.02.2006 13:48:17
Mun mielestä sähkörumpujen huonoin puoli on tässä:
Kun osut muualle kuin keskelle sitä padia niin kuuluu samanlainen ääni koko-ajan (ellei ole todella laadukkaat sähkö rummut). Siitä on paljon keskusteltu rumpu opettajankin kanssa, että siinä on niiden heikkous.
Sitten kun olet tottunut sähköisiin rumpuihin ja menet soittamaan akustisia, niin saattaa kuulostaa hieman huonolta jos joka toinen isku osuu kantille tai ei lähimaillekkaan keskustaa. En halua loukata sähkörumpujen omistajia, mutta kyllä akustiset on tietysti paremmat. Ootteko samaa mieltä osumiskohta - hommasta?
Thoun
16.02.2006 13:50:38
Ei ole, eihän tuossa setissä ole niitä kumilätkiä. Mulla on sellaiset kasarimallit, kolmikulmaiset lätkät. Kumit ovat saattaneet kovettua myös ajan myötä, tosin etuna on 4 triggeri/padi. Lyöntipinnalla yksi ja kolme jokaisessa reunassa. Näin saan lähes koko setin kolmella lyöntipadilla + pasaripadilla.

Taitaa olla siis jo melkein "vintage-setti"...

E: voisiko joku verkkokalvovirtuoosi kertoa, miten sähkökannut kannattaa virittää. Kuinka laaja skaala kalvon kireydelle viritystapeilla saadaan ? (Eihän akustisetkaan rummut kaupasta tuodessa ole vireessä)

Kysymys oli suunnattu Heavymachinery:lle :D
HeavyMachinery
16.02.2006 14:16:37

Joo tuollaiset suunnilleen mutta mulla 3x8" pädi 2x10" pädi ja 12" virppa. kumipadin ja verkon ero on suuri esim verkkossa on sillä vaikutusta mihin kohti pädiä löyt kumisissa tulee sama volyymi joka kohdasta....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Peicco
16.02.2006 14:47:58

Höh, virtuoosi en ole, mutta jonkin verran kokemusta löytyy.

Verkkokalvon voi säätää haluamalleen kireydelle ja näin vaikuttaa reboundiin ts. tehdä siitä omaan soittoon sopivan. Verkkokalvopadeissa (ainakaan näissä mistä mulla on kokemusta eli Rollen PD-80 -sarja) ei kalvon kireys vaikuta millään lailla soundiin, täähän oli varmaan kaikille selvä juttu, mutta halusin varmistaa että asian ymmärtää muutkin. Sähköpannuja "viritetään" modulin kautta, mutta soittotuntumaa saa muuteltua kalvon kireyttä säätämällä. Ja skaala on erittäin laaja, ihan lörttökalvosta pinkeän kireään. Itse suosin virvelissä suhteellisen kireää tuntumaa ja tomeissa hieman löysempää. Basari on kaikista löysin (mitä löysemmällä mesh-head on, sitä pienemmän akustisen metelin se tuottaa).
rm_wispila
16.02.2006 14:48:06
Mun mielestä sähkörumpujen huonoin puoli on tässä:
Kun osut muualle kuin keskelle sitä padia niin kuuluu samanlainen ääni koko-ajan (ellei ole todella laadukkaat sähkö rummut). Siitä on paljon keskusteltu rumpu opettajankin kanssa, että siinä on niiden heikkous.
Sitten kun olet tottunut sähköisiin rumpuihin ja menet soittamaan akustisia, niin saattaa kuulostaa hieman huonolta jos joka toinen isku osuu kantille tai ei lähimaillekkaan keskustaa. En halua loukata sähkörumpujen omistajia, mutta kyllä akustiset on tietysti paremmat. Ootteko samaa mieltä osumiskohta - hommasta?

Ei se nyt ihan noinkaan mene; harvemmin akustisissakaan soundimielessä lyöntikohtaa vaihdellaan, eli vaihtoehdot on yleisesti keskelle tai sitten kantin kanssa. Jossain hiljaisissa tremolojutuissa voi ehkä reuna-aluetta käyttää, mutta tämä on enemmän marginaalijuttuja.

Kanttitriggereitähän löytyy eri malleista, joten kyllä pienellä opettelulla niitäkin oppii hyödyntämään.

Aivoissa on myös näitä dynaamisia soundeja (Alesiksessa tällä nimellä). Niissä tuo soundi muuttuu akustisten tapaan lyöntivoimakkuuden mukaan. Olettaisin, että kalliimmissa aivoissa näitä löytyy enemmän/monipuolisempina kuin Alesiksen DM-5:ssa.

Sähkö vs. akustinen vääntöjä on ollut - liikaakin. Molemmille löytyy paikkansa.
Käyttötarve on suurin tekijä, itselläni on yksi sähkösetti ja noin kolme setillistä akustisia.

Vaikka bändihommat hoituvat akustisella, treenailen alakerran äänitystilassa sähkösetillä, jossa kuitenkin normihaitsu ja -virppa. Virpassa kylläkin lisänä triggeri.

Omassa käytössä etuna se, että saan tehtyä biisidemoja, joihin pääsen soittamaan "oikeasti " rummut. Nauhoitus sähköstä on helppoa, käytän yhtä mikkiä, jolla nappaan haitsun ja akustisen virvelin. Loppu (ja virppaan maustetta) tulee aivosta kahdella piuhalla. Simppelimpi homma kuin mikittää akustinen setti ja ruuvata soundeja. Demojutuissa tärkeää on tuo koko setin soundin vaihto yhdellä säätimellä. Se antaa aikaa keskittyä siihen itse demon soittamiseen eikä se kulu soundien hakemiseen.
rm_wispila
16.02.2006 14:51:16
Höh, virtuoosi en ole, mutta jonkin verran kokemusta löytyy.

Verkkokalvon voi säätää haluamalleen kireydelle ja näin vaikuttaa reboundiin ts. tehdä siitä omaan soittoon sopivan. Verkkokalvopadeissa (ainakaan näissä mistä mulla on kokemusta eli Rollen PD-80 -sarja) ei kalvon kireys vaikuta millään lailla soundiin, täähän oli varmaan kaikille selvä juttu, mutta halusin varmistaa että asian ymmärtää muutkin. Sähköpannuja "viritetään" modulin kautta, mutta soittotuntumaa saa muuteltua kalvon kireyttä säätämällä. Ja skaala on erittäin laaja, ihan lörttökalvosta pinkeän kireään. Itse suosin virvelissä suhteellisen kireää tuntumaa ja tomeissa hieman löysempää. Basari on kaikista löysin (mitä löysemmällä mesh-head on, sitä pienemmän akustisen metelin se tuottaa).

Sori vaan, menin tähän akustisen ajattelun halpaan ;)

Tarkoitin siis sähkökannujen virittämisellä kiristystä tatsin kannalta. Missä vaiheessa noi kiristystä "sukkahousut" ratkeaa...
Saako sen verkon oikeasti kireälle? Mun kokekus noista muistuttaa enemmänkin trampoliinin tatsia, siksi olen enämpi tykästynyt gummiin...
Peicco
16.02.2006 15:09:19
Sori vaan, menin tähän akustisen ajattelun halpaan ;)

Tarkoitin siis sähkökannujen virittämisellä kiristystä tatsin kannalta. Missä vaiheessa noi kiristystä "sukkahousut" ratkeaa...
Saako sen verkon oikeasti kireälle? Mun kokekus noista muistuttaa enemmänkin trampoliinin tatsia, siksi olen enämpi tykästynyt gummiin...

No ihan oikeasti kireälle saa ja siitä on trampoliini kaukana. Rolandilla sanoivat, että eivät ole kuulleet noiden verkkokalvojen hajonneen muuten kuin rikkinäisellä kapulalla soitettaessa. Kestävää kamaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)