haloo 15.02.2006 22:24:48 | |
---|
Olen kiinnostunut Fenderin RB5 bassosta, kokemuksia ja kommentteja ko bassosta? Entä Roscoe Beckin nelikielinen versio, onko joku päässyt semmoista soittaamaan? BassIs |
Helvetin hyvä. Mitä sitä kiertelemään. |
piivei 16.02.2006 16:23:16 | |
---|
Monipuolinen, painava, suht leveä kaula ainakin vitosessa, hyvin viimeistelty ja hyvistä raaka-aineista valmistettu kaikinpuolin hyvä työkalu. Soundi on hyvin jazzbassomainen niin halutessaan mutta säädöt ovat PALJON monipuolisemmat kuin esikuvassaan mikä on pääosin ihan hyvä juttu, itsellä on tosin joskus tullut ikävä jazzarin yksinkertaisempaa säädinmaailmaa! Uskallan suositella myös nelikielistä versiota ehkä vielä enemmän varauksetta kuin tuota vitosta, tuon vitosmallin kaula on nimittäin sen verran järeä ettei ehkä sovellu ihan kaikille. |
Blaque 16.02.2006 22:55:49 | |
---|
Minä aikoinani(1998) ostin tuollaisen ja tärkeinpänä seikkana pidin basson passiivisuutta. Ainakin siihen aikaan ei samalla rahalla(taisi olla n. 14000mk fazerilla) mielestäni löytynyt lähellekkään yhtä hyvä soundisia aktiivi-bassoja. Nykyään en passiivi-5-kielisiin edes oo törmännyt kovin useasti joten hankala verrata muihin. Soitettavuus tuossa on kyllä ihan huippuluokkaa varmasti osaksi johtuen siitä että niinkuin jo mainittiin säädettävyys on sitä luokkaa etä soittimen touchin saa ainakin säädettyä miltei tismalleen makunsa mukaiseksi. Kaula on kyllä sitä luokkaa tukeva että ihan kaikille se ei välttämättä sovi mutta pelkästään soundin puolesta voin sitä silti suositella kenelle tahansa! Isot aallot vaatii isoja numeroita... |
Öyvind 17.02.2006 23:37:00 | |
---|
täytyy informoida teitäkin, että se on aika hienon näköinen. |
Pirkka 18.02.2006 00:34:39 | |
---|
Helvetin hyvä. Mitä sitä kiertelemään. Ei lisättävää. Helvetin hyvä. |
haloo 01.03.2006 20:06:00 | |
---|
Vieläkö löytyisi kokemuksia RB-bassoista? BassIs |
J.Horde 10.08.2006 14:36:07 | |
---|
Olen nyt muutaman kuukauden soittanut RBIV bassoa ja ei voi kun kehua tätäkin roscoe beck mallia. Soundillisesti samanmoinen kuin RBV (monipuolinen), mikit hieman tehokkaammat, kaula kapea ja pitkä parin lisänauhan ansiosta (verrattuna jazz bassoon), soitettavuus erinomainen ja viimeistely viimeisen päälle. One Love... B |