Aihe: Pearl Session Studio - Tama Superstar Custom
1 2 3 4 5 6
ToMi88
15.02.2006 19:26:37

Kyllä täältäkin ääni pearlille. Kokemusta ei ole, joten aika mutupohjalta tässä arvostelen, mutta kyllä mulla ainakin semmonen kuva on, että sessionsit hakkaa superstarit ihan reilusti. Pearlin HW ei välttämättä vedä vertoja tamalle, mutta kyllä mä ainakin ostaisin sessionsit. Voihan niihin aina hommata ton Tama hw:n.
Davos
15.02.2006 19:41:28
Hardwaresta puhuttaen on pakko ilmaista mielipiteeni. Mielestäni tämä Exporttien mukana tuleva (P120?) pedaali pesee Iron Cobran KEVYESTI! Tässä on vain yksi ketju, eikä mitään erikoisia teknisiä innovaatioita, mutta tuntuma oli PALJON parempi kun Iron Cobra pedaalissa, heeltoe iskut lähtivät huomattavasti vaivattomammin, ja soitto oli mukavaa. :)
hollmi-5
15.02.2006 19:45:29
Mielestäni tämä Exporttien mukana tuleva (P120?) pedaali pesee Iron Cobran KEVYESTI! Sinä olet löytänyt jalallesi sopivan pedaalin. Se on hyvä juttu. Jotkut etsivät vuosia ja mikään ei oikein tunnu omalta.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Davos
15.02.2006 19:47:17
Sinä olet löytänyt jalallesi sopivan pedaalin. Se on hyvä juttu. Jotkut etsivät vuosia ja mikään ei oikein tunnu omalta.

Ei tuo nyt minulle mikään ideaali pedaali ollut, mutta tuntui erikoiselta että tuollainen peruspedaali mikä on tullut Exporttien mukana pesi Taman lippulaivan. Kyllä tuo Eliminator ja Yamaha FD ovat minun jalalleni tähän mennessä tuntuneet parhaalta. :)
cbt
15.02.2006 19:49:20
Sinä olet löytänyt jalallesi sopivan pedaalin. Se on hyvä juttu. Jotkut etsivät vuosia ja mikään ei oikein tunnu omalta.

niin. mullakin vaan axissit puuttuu :P eliminaattorit on kyl parhaimmilta tuntuvat. noi 1000-sarjan pedaalithan ovat ihan loistavia. todella moni on näin sanonut kans.
Davos
15.02.2006 19:51:19
Ai et ne on kuitenkin 1000 sarjaa? Miten mä oon aatellut että se on 800 sarjaa mitä Exporttien mukana tulee? 1000 sarjan pedaalissa taitaa olla jo tuplaketju?
harzza1
15.02.2006 19:53:41 (muokattu 15.02.2006 19:54:16)
Ai et ne on kuitenkin 1000 sarjaa? Miten mä oon aatellut että se on 800 sarjaa mitä Exporttien mukana tulee? 1000 sarjan pedaalissa taitaa olla jo tuplaketju?

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-169485.html tuossa on 1002
http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ … tw_doppelfussmaschine_prodinfo.html 122
en kyl itsekään oo varma näistä. eihän noissa kummassakaan ole tuplaketjua
Rummut löytyy, symbaaleja ei yleensä.
Davos
15.02.2006 19:54:44
Ei ole kummassakaan tuplaketjua ei. Mutta se on tuo alempa, tunnistan footboardista.
Shitmanek
15.02.2006 20:54:29 (muokattu 15.02.2006 20:55:54)
Onko tuo ylempi nyt se Eliminator?

Ei ole kumpikaan.

http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_p2002b_prodinfo.html

Tuossa on Eliminator.

E: Jos noita sarjojen mukaan alkaisi luokittelemaan niin P-120P on Exportteja varten "tarkoitettu", 1000-sarja Sessionseja ja 2000-sarja Masterseja ja muita Pearlin huippusarjoja silmälläpitäen tehty. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt.
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
Hulfok
15.02.2006 21:03:02
Onko tuo ylempi nyt se Eliminator?

Nää on nää jatsmiehet heti ihan pihalla ku ruetaan tuplista puhuu:) Ei millään pahalla niskistä kohtaan... Mistä muuten niskis ostit nuo sun speedkingit?
Niskamies
15.02.2006 21:05:34
Nää on nää jatsmiehet heti ihan pihalla ku ruetaan tuplista puhuu:) Ei millään pahalla niskistä kohtaan... Mistä muuten niskis ostit nuo sun speedkingit?

Yksi speedking mulla vaan on. Tilasin samash.com:sta.

Kun ei kiinnosta noi Pearlit, niin ei ole tullut perehdyttyä noihin. Mulle riittää Speed King ja Yammun suoraveto.
More is more.
Shitmanek
15.02.2006 21:07:00
Nää on nää jatsmiehet heti ihan pihalla ku ruetaan tuplista puhuu:)

Kyllä Eliminatoria singlenäkin saa...
"TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit
Hulfok
15.02.2006 21:08:06
Kyllä Eliminatoria singlenäkin saa...

Noh... Tajusit pointtini.
Shitmanek
15.02.2006 21:10:18 (muokattu 15.02.2006 21:11:46)
Noh... Tajusit pointtini.

Njoo :) mutta pitäisi varmaan palata aiheeseen :P

E: Mutta Niskiksellekin, jos jossain saat tilaisuuden, testaa ihmeessä Eliminatoria vaikka ihan huvin vuoksi, se on hyvä pedaali (vaikka onkin Pearl ;)).
Niskamies
15.02.2006 21:13:53
Njoo :) mutta pitäisi varmaan palata aiheeseen :P

E: Mutta Niskiksellekin, jos jossain saat tilaisuuden, testaa ihmeessä Eliminatoria vaikka ihan huvin vuoksi, se on hyvä pedaali (vaikka onkin Pearl ;)).

Joo, kyllähän mä sitä oonkin testannut. Ihan hyvän tuntunen pedaali, ei siinä mitään. Mun mielestä vaan esim. Yammun FP-9410 tuntuu paremmalta, ja Eliminatorissa on jotenkin ahdas jalkaosa. Suoraveto on mun juttu.
More is more.
Hulfok
15.02.2006 21:14:16
Mä itse vieroksun tota pearlin hw:ta. Varsinkin tomi ripustukset on kamalat. Mä pähkäilin koulun pearlien kanssa miten saan tomit hyvin, mutta ei ottanu onnistuakseen... En toki ole parasta pearlin hw:ta päässyt kokeileen sille kovin tarkasti, mut silti....
ToMi88
15.02.2006 21:18:44

Mä pähkäilin koulun pearlien kanssa miten saan tomit hyvin, mutta ei ottanu onnistuakseen... En toki ole parasta pearlin hw:ta päässyt kokeileen sille kovin tarkasti, mut silti....

Mitkä pearlit?
En ymmärrä miksi tomeja ei saisi kunnolla, oli ne ripustukset sitten millaiset tahansa. Luulisi johtuvan muusta kuin pearlin ripustuksista..
harzza1
15.02.2006 22:35:49 (muokattu 15.02.2006 22:39:59)
Mä itse vieroksun tota pearlin hw:ta. Varsinkin tomi ripustukset on kamalat. Mä pähkäilin koulun pearlien kanssa miten saan tomit hyvin, mutta ei ottanu onnistuakseen... En toki ole parasta pearlin hw:ta päässyt kokeileen sille kovin tarkasti, mut silti....

jep, aika outoa. mulla ainakin toiminu hyvin. optimountit vaan ja väh. unilock tomiholderi, ni onhan se aika helppoa..
toki jos siellä on jotain muuta kiinnitystä kuin optimounttia, niin vaikea sanoa. kyllähän ISS:t toimii kans yhtähyvin.
Rummut löytyy, symbaaleja ei yleensä.
Strumbali
16.02.2006 14:21:33 (muokattu 16.02.2006 14:41:45)
Pearlin ja Taman ripustuksia verratessa Pearlilla tomi on siellä varren päässä ja kulman muuttaminen soittajaan nähden vaatii enemmän tilaa, jos tappi sojottaa kohti soittajaa. Esim. basari voi tulla eteen ja sitten pitää veivata lisää vartta ylä-ala suunnassa, että mahtuu.

Tamalla tuo kääntely tapahtuu pienemmällä liikkeellä, mutta Taman ripustuksissa mielestäni on taas ollut ongelmana se, että basarissa kiinni olevaa pientä tomia ei saanut tarpeeksi lähelle soittajaa. Nykyään siinä on se kisko. En minä väitä, että kumpikaan on toistaan parempi, mutta niissä on vähän erilainen logiikka säädeltäessä.

Noista pedaaleista sen verran, että Taman Iron Cobra jr. ja oikea Iron Cobra eroavat ainakin siinä, että jälkimmäinen on tukevampi. Molemmat on aivan käyttökelpoisia pedaaleja. Pearleista olen vain Eliminatoria kokeillut, mutta oletan erojen olevan samaa luokkaa.
ettäjotta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)