Hieno juttu, että löytyi asialliset luurit. Pelkäsin jo vähän, että päädyit noihin 240S:iin ;) Kiinnostaisi kuulla fiiliksiä monitorien bassotoistosta, eritoten ulottuvuudesta. Missä kohtaa loppuu hönkä kesken? |
Hieno juttu, että löytyi asialliset luurit. Pelkäsin jo vähän, että päädyit noihin 240S:iin ;) Kiinnostaisi kuulla fiiliksiä monitorien bassotoistosta, eritoten ulottuvuudesta. Missä kohtaa loppuu hönkä kesken? Joo, tosiaan noi 240S:t oli jostain syystä tavallaan tummemmat ylä-äänissä. Tai että niistä puuttui keski ja yläkeski aluetta ja sitä ihan ylintä kilinää oli sitten boostattu. Nuo 240M:t oli kertakaikkiaan vaan luonnollisemman ja tasasemman (mulla on muuten todella "tylsä" maku eli kuiva ja koruton saundi miellyttää) kuuloiset. Mä tommosella testi CD:llä kokeilin nopeesti että 40 Hz signaali kuului vielä ihan huomattavasti mutta 30 jäi jo psykoakustiikan tasolle eli kyllä sitä tuli kun nostin volaa reilusti mutta muuten jäi arvailuks että onko sitä. :) Tosin hieman harmittaa tuo että nuo ei niin paljon demppaa ympäristöä. Mulla on ilmeisesti keskimääräistä äänekkäämpi PC koska just noissa testiäänissä en tiennyt tuleeko luurista ääntä vai sekoitanko sen PC tuulettimiin. Mulla on tommonen pelikelponen PC jossa on melko voimakkaat pöristimet. Pitää vielä kokeilla jossain välissä DVD soittimella ja digitaalidekooderin kuulokereiällä noita testisignaaleja ja sitä kuinka paljon vaimeammin nuo kuuluu. Mä kyselin Headphone.comin supportista että minkähänmoista käppyrää nuo 240M:t tekis jos tekis ja ne vastas että aika samanlaista ku 240S:t. En tiedä kandeeko siihen luottaa kun kuitenki huomattavan erikuuloiset luurit. Mut ne puhu et ne on korjaamassa sivustoaan ja jatkuvasti päivittää databasea niin ehkä jossain välissä ilmestyy dataa myös noista 240M luureista. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Eilen illalla kokeilin DVD soittimessa tuota alataajuusrajaa samalla testi CD:llä jossa on 20-100 hertsiä bassosignaalit -10 dB:llä ja yläpäätä sitten 15-20 KHz -10 dB:llä. Nooo, edelleen noi AKG K240M:t "jäi" sinne 40 hertsiin. Sain sieltä kyllä 30:kin ulos mutta vasta kun volaa nostin. 20 hertsiä jäi jo kuulematta koska en saanut tarpeeksi volaa Creative DDTS-100 dekooderistani. Vakio volalla tuo toistaa ton 40 ehkä vain vähän hiljempaa kuin esim. 100 Hz signaalin. Eli mä sanoisin että käyttökelponen maksimi alaraja noilla kuulokkeilla on 40 Hz. Ihan snadisti vaimennettuna. Olisin toivonut hieman matalempaa toistoa kun subbarin tilalle luurit ostin mutta kukapa tuon olisi mulle testannut... :) Ja hintaan (95 euroa) nähden sain mahtisaundia! Varmasti 500:lla saa jos jonkinlaiset subbariluurit... "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |