Aihe: Keikkakamat
1
Gandhi
15.02.2006 22:24:00
Joo läppäri kannattaa hankkia. Ja kyllä ne läppärienkin äänikortit yleensä venyy, kunhan ei ihan halvinta läpyskää hommaa (itsellä tonnin verme). Kyllä yleensä löytyy PA:t keikkapaikalta tai bileiden järjestäjiltä, PA:n hankkiminen on niin pirun kallista puuhaa, että ei välttämättä kannata itse venyä - laitat mieluummin ne rahat muualle, kuten siihen läppäriin.

Hanki myös piuha jolla saat läppärin/tietokoneesi tavalliseen mikseriin kiinni, eli sellainen jonka saat tietokoneen line outista mikserin rca:han - eivät maksa paljon mitään. Tärkeä kysymys on, että millä ohjelmalla aioit soittaa musiikkiasi ja kuinka "livenä"? Jos soitat valmiita biisejä pelkästään mp3-henkeen yhteen miksattuna, niin kannattaa hommata joku dj-soittosofta. Omasta mielestäni paras soittosofta on Ableton Live (harvaa tosin olen testannutkaan), siinä saa eri osia biiseistä "lennossa" muokattua ja laitettua uuteen järjestykseen. Toimii loistavasti jos/kun suunnittelet setin etukäteen. Siitä saa demoversiota testattua ilmaiseksi, mutta sillä ei kyllä voi tallettaa mitään, että ihan testimielessä vaan.
Lopetan ennen kuin jatkan.
0102087
16.02.2006 15:19:08
Tärkeä kysymys on, että millä ohjelmalla aioit soittaa musiikkiasi ja kuinka "livenä"? Jos soitat valmiita biisejä pelkästään mp3-henkeen yhteen miksattuna, niin kannattaa hommata joku dj-soittosofta.

Olen käyttänyt FL studioita musiikin tekemiseen, ja sillä ajattelin myös livenä soittaa. Tietysti käsite "live" on konemusiikissa muutenkin vähän häilyvä, joten tarkennan vielä sen verran, että oma konkreettisesti soittama osuus olisi vain piano ja syntikka osuudet midikiipparin avulla. En ole kyllä täysin hylännyt ajatusta mp3-henkisestä live-tilanteesta, mutta haluan välttää tätä DJ-toimintaa. Haluaisin kuulla mielipiteitä, että mikä tapa olisi tässä kannattavin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)