Aihe: uusi G3 - ryhmä!
1 2 3 4 5 6 7 8
mongoloidi
16.08.2003 23:25:08
Ei.... tää on jo ihan lian hyvää ollakseen totta... mutta kyllä se taitaa olla. Nämä kun tulisivat Suomeen!

Sanos muuta.Hienoa olis nähdä noi kaverit elävänä.
-Only the Coffinbangers are pure bullshit-
Swan
17.08.2003 13:40:36 (muokattu 17.08.2003 17:31:31)
Paul Gilbert ois ollu kova valinta.

Tuo on myös totta!

Siis kyllähän tuo Yngwie kaikesta huolimatta on lähes aina sitä samaa silppuamista harmonisella mollilla. Vai ja Satriani osaavat takuulla sen ja vielä paljon muutakin, mistä Yngwie ei tajua mitään. Eikä G3:ssa ole kyse mistään tiluttelukilpailusta vaan monipuolisten soittotyylien esittelystä. Siksi näkisin ennemmin Kirk Hammetin tai Paul Gilbertin tuossa kolmantena. Joten älkää ruvetko kiroamaan minun mielipiteideni takia!
Ota rennosti, ja olet virtuoosi!
simosiili
17.08.2003 18:13:10
http://www.vai.com

aika mielenkiintoinen..:

Vai Satriani Malmsteen :)

malmsteen on iha täyskusipää,
osaa kyllä soittaa, mut sosiaalisuus on miinuksen puolella, ne ketkä on keikkaillu sen kaa on kato tuttuja, ni ne ei oo oikee tykänny, ku se polttaa päreet tosi helposti..
Vilhelmus
17.08.2003 20:51:31

lähes aina sitä samaa silppuamista harmonisella mollilla. Vai ja Satriani osaavat takuulla sen ja vielä paljon muutakin, mistä Yngwie ei tajua mitään.

Ja mistäs SINÄ sen tiedät? Yngwie nyt on ollut pääasiassa hevihemmo ja tehnyt läpeensä samankaltaisia hard rock -levyjä, mutta voisin arvailla, että tuollaisen kokemuksen omaava soittaja pystyy vetämään aivan mitä haluaa.
Smash is the way you deal with your life Like an outcast you're smashing your strife
Boner-Joe
17.08.2003 21:53:42
Kanssa vähän samoilla linjoilla edellisen puhujan kanssa, eli kyllä mä luulen että ynkkä pystyy vetään käytännössä katsoen ihan mitä vaan (heavy-rock kitarasta kun puhutaan), on se niin hel-vetin kova ettei sitä pysty ees kunnolla käsittään...

Ja kun jossain joku naureskeli ynkän kommentille että "en soita sormilla vaan korvilla" tjsp, niin kyllä sen ynkän soitosta huomaa, ei nimittäin kuulosta miltään kaavamaiselta sormi- ja plekuharjoituksilta niin kuin usean monen muun kitaristin soolot. Oon ollut siinä uskossa että se tekee soolotkin improvisoimalla (siis tottakai mukana täysin valmiiksi tehtyjä juttuja myös), ja lopputulos on kyllä paljon mielenkiintoisemman kuuloista kuin nuo kaavamaiset "harjoitukset". Toinen kitaristi myös joka varmaankin sanoisi soittavansa korvillaan vois olla Marty Friedman, joka jossain haastattelussa Youthanasian aikoihin sanoi tehneensä soolot ensin viheltämällä!
Gypsy
17.08.2003 22:30:51
malmsteen on iha täyskusipää,
osaa kyllä soittaa, mut sosiaalisuus on miinuksen puolella, ne ketkä on keikkaillu sen kaa on kato tuttuja, ni ne ei oo oikee tykänny, ku se polttaa päreet tosi helposti..

No, ei kukaan steve vain kanssa työskennelly vaita kestä. Taitaa se steve vai olla yhtä kusipää kun ynkka. Mitä nyt lukenu haastatteluja niistä jotka steve vain kanssa on hommaillu
Dick Parker
18.08.2003 08:29:20
Kanssa vähän samoilla linjoilla edellisen puhujan kanssa, eli kyllä mä luulen että ynkkä pystyy vetään käytännössä katsoen ihan mitä vaan (heavy-rock kitarasta kun puhutaan), on se niin hel-vetin kova ettei sitä pysty ees kunnolla käsittään...

Ja kun jossain joku naureskeli ynkän kommentille että "en soita sormilla vaan korvilla" tjsp, niin kyllä sen ynkän soitosta huomaa, ei nimittäin kuulosta miltään kaavamaiselta sormi- ja plekuharjoituksilta niin kuin usean monen muun kitaristin soolot. Oon ollut siinä uskossa että se tekee soolotkin improvisoimalla (siis tottakai mukana täysin valmiiksi tehtyjä juttuja myös), ja lopputulos on kyllä paljon mielenkiintoisemman kuuloista kuin nuo kaavamaiset "harjoitukset". Toinen kitaristi myös joka varmaankin sanoisi soittavansa korvillaan vois olla Marty Friedman, joka jossain haastattelussa Youthanasian aikoihin sanoi tehneensä soolot ensin viheltämällä!

Kovinkaan moni ei ymmärrä minkälaisella tatsilla Yngwie vetää. Ynkkä on kuitenkin kitaran ihmelapsi. Ja jos omaa tommosen tatsin soittimeensa kuin Yngwie voi soittaa vaikka munalla tuubaa.
Mr. Wolf
18.08.2003 13:14:12
Ynkän monitaitoisuudesta sen verran, että....

Ynkkä ja blues eivät ole sopivat yhdistelmä. Näin tässä eräänä kauniina päivänä sellasen Ynkän "opetusvideon", jossa se niin kauniisti tahtoi opettaa muita kitaristejä soittamaan blues-sooloa.

Voi, voi miten siinä kävikään. Rummut ja basso veti sellasta blues juttua ja Ynkkä tilutti niin nopeasti ja paljon siihen päälle, että siitä oli Blues kaukana.

Olisihan se hienoa nähdä, kun tämä uusi G3 vetäs yhdessä Red Housea(samalla tavalla mikä on tällä G3 levyllä) ja Ynkkä tiluttais siihen päälle samalla tavalla kuin siinä blues-solo videossa.

Eipä siinä, kyllähän Ynkällä on tekniikka on kunnossa.
kid ego
18.08.2003 13:52:43
Ynkän monitaitoisuudesta sen verran, että....

Ynkkä ja blues eivät ole sopivat yhdistelmä. Näin tässä eräänä kauniina päivänä sellasen Ynkän "opetusvideon", jossa se niin kauniisti tahtoi opettaa muita kitaristejä soittamaan blues-sooloa.

Voi, voi miten siinä kävikään. Rummut ja basso veti sellasta blues juttua ja Ynkkä tilutti niin nopeasti ja paljon siihen päälle, että siitä oli Blues kaukana.

Olisihan se hienoa nähdä, kun tämä uusi G3 vetäs yhdessä Red Housea(samalla tavalla mikä on tällä G3 levyllä) ja Ynkkä tiluttais siihen päälle samalla tavalla kuin siinä blues-solo videossa.

Eipä siinä, kyllähän Ynkällä on tekniikka on kunnossa.

Netistä löytyvä Steve Vain blues-soolo on vielä karmeampi. Ja onhan Steve itsekin sanonut olevansa maailman huonoin blueskitaristi.
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
JMP
18.08.2003 15:26:28
Yritin koko viime viikonlopun soittaa kitaraa korvillani mutta vaikeudet alkoivat siinä vaiheessa kun olin saanut toisella korvallani jonkin otteen otettua. Näppäileminen oli pirun vaikeata! Syvä kumarraus Ynkyn uskomattomalle korvanäppäryydelle. ;)
Boner-Joe
18.08.2003 15:43:49
Yritin koko viime viikonlopun soittaa kitaraa korvillani mutta vaikeudet alkoivat siinä vaiheessa kun olin saanut toisella korvallani jonkin otteen otettua. Näppäileminen oli pirun vaikeata! Syvä kumarraus Ynkyn uskomattomalle korvanäppäryydelle. ;)

Hehheh.. melkein naurattaa..

pelle
sticky fingers
18.08.2003 19:17:42
Yngwie on tehnyt kusipäisyydellään ja tyhmillä kommenteillaan hallaa itselleen...Maine kusipäänä on kiirinyt soittajanmaineen edelle...
Keppi
18.08.2003 21:28:57
Netistä löytyvä Steve Vain blues-soolo on vielä karmeampi. Ja onhan Steve itsekin sanonut olevansa maailman huonoin blueskitaristi.

Vähän samoilla linjoilla oli Steven Whitesnake aikaiset bändikaverit Adrian Vanderberg ja Rudy Sarzo, jotka totes jossain haastatelussa, ett Steve Vai tappoi bluesin Whitesnakesita...vaikka Steve Vai oli Whitesnaken jäsen vielä tuolloin?! Aika suoraa puhetta bändikavereilta?
Juuup!
k...
19.08.2003 05:39:18
Enpä tiiä sitten tuosta ynkästä kun sanoi kerran "i fucking hate guitar players" tms.. mutta muuten noita juttuja ei aina ihan kannata ottaa noin pessimistisesti.. Ynkkä saattaa mainita vaan huonot puolet hyvistä kitaristeista koska aikaa/palstaa tuskin riittäisi hyville puolille. Vaikka olisihan se kohteliasta ja toivottavaa että mainitsisi ainakin yhtä monta hyvää kuin huonoakin puolta.

Itsessäni olen huomannut samoja piirteitä erään toisen harrastuksen puolella mutta onneksi olen huomannut sen myös :)

Toi että ynkkä vihaa muita kitaristeja saattaa juontaa juuri siitä että muutkin kitaristit sanovat ynkästä huonoja puolia haastatteluissa. (Tosin pienemmällä egolla sitä saattas huomata että ei itekää ole pahemmin hyviä puolia muista kitaristeista ole haastatteluissa sanonu. Mikäli tästä nyt sitten olikaan kyse.)

Eli älkää nyt ottako niin vakavasti. Tämä on vain elämää.
JMP
19.08.2003 15:28:54
Hehheh.. melkein naurattaa..

pelle

No onneksi sentään joku ottaa nämä hommat tosissaan. Jos kaikki olisivat yhtä pellejä kuin minä niin siitähän ei hyvää seuraisi . Pidähän lippua korkealla ja jatka valitsemallasi tiellä.
kid ego
22.08.2003 01:22:34
Mitä onks Johnsson alentunu tommoste paskakasojen kanssa soittamaan?

Pitääkö sun ihan tosissasi kirjoitella tänne jos olet tuollainen apina?
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Keppi
22.08.2003 08:27:30
Toi että ynkkä vihaa muita kitaristeja saattaa juontaa juuri siitä että muutkin kitaristit sanovat ynkästä huonoja puolia haastatteluissa. (Tosin pienemmällä egolla sitä saattas huomata että ei itekää ole pahemmin hyviä puolia muista kitaristeista ole haastatteluissa sanonu. Mikäli tästä nyt sitten olikaan kyse.)

Täytyy myöntää, ett ku kattelin tota ynkän opetusvideota, ni mulle jäi siitä oikeestaan aika sympaattinen kuva. Ei se ainkaan ollu mikään tiukkapipoinen niuhottaja. Paljonhan sitä arvostellaan tuolla kitaristien keskuudessa. Itse kuitenkin arvostan ynkkää ehkä enemmän, ku näitä kahta edellämainittua(Vai, Satriani), vaikkakaan en hirveesti jaksa Malmsteenin levyjä kuunnella. Ynkällä on kuiteskin oma tyylinsä ja linjansa, jolle se on uskollinen. Tuntuu välillä, ett nää kaks valmua ei oo itsekkään selvillä siitä mitä ne haluu tai mihin suuntaan ne "uraansa" veis.
Juuup!
Sammakko
22.08.2003 16:10:50

Pitääkö sun ihan tosissasi kirjoitella tänne jos olet tuollainen apina?

Ei saa olla eri mieltä.
Oksetti, Paskatti ja Muskotti... Tsekatkaa uus omakuva!!!!!!
Swan
23.08.2003 10:58:34
Ja mistäs SINÄ sen tiedät? Yngwie nyt on ollut pääasiassa hevihemmo ja tehnyt läpeensä samankaltaisia hard rock -levyjä, mutta voisin arvailla, että tuollaisen kokemuksen omaava soittaja pystyy vetämään aivan mitä haluaa.

No hei, Vai on sentään tehnyt työtä Frank Zappan kanssa. Joe Satriani on opettanut Berkleyssä mm. Vaita ja Hammettia. Sieltähän ei nimittäin ihan turhia muusikkoja kotiudukaan. Ja kyllähän Yngwien olisi jo pitänyt tehdä muunlaisiakin levyjä.

Sorry, mutta nämä ovat minun johtopäätöksiäni. Pointtinani ei ole ärsyttää ketään.
Ota rennosti, ja olet virtuoosi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)