Aihe: Danelectron Danecho sirittää
1 2
superfly
14.02.2006 11:52:57
Erehdyin ostamaan Danelectron Danecho delaytoosan. Vehje kuulostaa todella hyvälle, mutta mutta.. Se pitää todella häiritsevän kuuloista tyhjäkäyntiääntä. Sellaista korkeaa siritystä jonka taajuus muuttuu kun delayn aikaa säätää. Tuo meteli ilmenee vaikka inputissa ei olisi kitaraa kiinni lainkaan ja vaikka pedaali ei olisi edes päällä. Ongelma ilmenee virtalähteestä riippumatta, myös pattereilla. Onko kukaan muu tuskaillut saman ongelman kanssa? Ratkaisuiehdotuksia? Takuuseen tuo tuskin menee jos tuo kerran on vehkeen ominaisuus, vai kuinka? Takuuseen meno voi olla vielä hankalaa myös sen takia että olen repinyt kumipohjan irti ja laittanut Velcrotarraa tuonne pohjaan..
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
fridgebuzz
14.02.2006 12:08:07

Taitaa olla noiden tyyppivika, kuten joidenkin muidenkin analogidelaypurkkien (olihan tuo Danecho analoginen?), mulla on KMD Analog Delay, joka kanssa pitää tuollaista ääntä kun vääntää delay-aika-nupin yli puolenvälin..
POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Soundtankit: Modern Fusion ja 60's Fuzz; EHX Small Stone; vaihto muihin pedaaleihin
superfly
14.02.2006 12:09:08
Taitaa olla noiden tyyppivika, kuten joidenkin muidenkin analogidelaypurkkien (olihan tuo Danecho analoginen?), mulla on KMD Analog Delay, joka kanssa pitää tuollaista ääntä kun vääntää delay-aika-nupin yli puolenvälin..

Ei ollut analoginen muistaakseni.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
PeeJii
14.02.2006 12:20:43
Danelectron Danecho delaytoosan. Vehje kuulostaa todella hyvälle, mutta mutta.. Se pitää todella häiritsevän kuuloista tyhjäkäyntiääntä. Sellaista korkeaa siritystä jonka taajuus muuttuu kun delayn aikaa säätää.

Oma danecho toimii moitteetta. Mulla on laitteeseen kytketty danechon oma muuntaja, mikä on 9,6 volttinen (vai oliko se 9,8 volttia). Eli kokeile eri muuntajilla. Olen myös lukenut että ongelmaa saattavat aiheuttaa löystyvät jakit, joten tarkista että ne ottavat plugiin kunnolla kiinni.

Mitäs muuta. Oliko sulla samassa muuntajassa muita laitteita kiinni. Delayt tarvitsevat aika paljon milliampeereja. Danon oma muuntaja on 250 mA, ohjeiden mukaan pitäisi olla jopa 300 mA.
jussimus
14.02.2006 12:24:19
Oma danecho toimii moitteetta. Mulla on laitteeseen kytketty danechon oma muuntaja, mikä on 9,6 volttinen (vai oliko se 9,8 volttia). Eli kokeile eri muuntajilla. Olen myös lukenut että ongelmaa saattavat aiheuttaa löystyvät jakit, joten tarkista että ne ottavat plugiin kunnolla kiinni.

Mitäs muuta. Oliko sulla samassa muuntajassa muita laitteita kiinni. Delayt tarvitsevat aika paljon milliampeereja. Danon oma muuntaja on 250 mA, ohjeiden mukaan pitäisi olla jopa 300 mA.

Hmm...mun laudassa Ibanezin 500 milliampeerin muuntaja antaa virtaa yhteensä viidelle pedaalille, joista yksi on juuri Dan Echo. Pari kertaa on ilmaantunut ongelmia, mutta pääosin kaikki on toiminut moitteetta.
Arthur
14.02.2006 12:26:24
Danecho on tietääkseni täysin digitaalinen purkki , mutta varsin pehmeäsaundinen.Siritys ei ole tyyppivika.Ittelläni on toiminut pari vuotta täysin ok. ilman häiriöääniä.Tästä nyt ei ollut paljon apua , mutta jos takuu on voimassa , niin ota toki selvää kuinka suhtautuvat pohjakumin poissaoloon...
superfly
14.02.2006 12:29:57 (muokattu 14.02.2006 12:30:33)

Täytyypä kokeilla eri muuntajilla. Olen kyllä jo kokeillut useampia vaihtoehtoja.Mutta ongelma ilmenee myös pattereilla joten en usko tuosta olevan apua kuitenkaan.
PeeJii
14.02.2006 12:33:52
Täytyypä kokeilla eri muuntajilla. Olen kyllä jo kokeillut useampia vaihtoehtoja.Mutta ongelma ilmenee myös pattereilla joten en usko tuosta olevan apua kuitenkaan.

Voi olla. Tuli vaan mieleen että jos patteri ei anna tarpeeksi milliamppeereja, kun se oma muuntajakin on sen 9,6 mA.

Ja tosiaan, jos takuu on voimassa, ei luulisi että se pohjakumin poisto vaikuttaisi asiaan.
onseartsi
15.02.2006 10:16:30
Siritys ei ole missään nimessä tyypppivika. Itselläni on ollut ko. laite useita vuosia ja toimii aivan moitteetta, vaikka on kytkettynä samaan muuntajaan viiden muun pedaalin kanssa. Kerran se on hajonnut, mutta sain kuntoon vaihtamalla yhden piirin sisuskaluihin. Kannattaa tarkistaa ne jakit, kuten tässä aikaisemminkin jo todettiin ja samaten audiopiuhat. Ja kannattaa kokeilla vielä yksistään ilman muita pedaaleja. Jos ei tepsi, niin sitten siinä on vika. Takuuseen saaminen voi olla hankalaa, kun se kumi on revitty irti.
Jebe-
15.02.2006 10:27:57 (muokattu 15.02.2006 10:28:18)
Voi olla. Tuli vaan mieleen että jos patteri ei anna tarpeeksi milliamppeereja, kun se oma muuntajakin on sen 9,6 mA.

hÄhÄÄ, volteista varmaan puhut! :D

Edit: siis tuo 9,6
magnetman 004
15.02.2006 12:04:41

Erehdyin myös hankkimaan Kitarapajalta käytettynä saman lelun, joka olikin rikki. Vika voi olla tyyppivika, mutta ei ominaisuus, eikä missään nimessä sallittu. Kyse ei varmaan oo muuntajasta, ite vedän Bilteman 1000 ampeerisen kanssa useaa tattia ilman mitään sirinöitä tai suhinoita.

Omassani signaali meni kuralle, ja kyseessä oli alunperinkin heikkolaatuiset konkat. Omani korjasi tuttu insinööriopiskelija ja nyt se toimii moitteetta. Suosittelen ehdottomasti selvittämään myyjän kanssa, sillä eihän hommassa oo mitään mieltä, jos maailma on täynnä toimimattomia halpatuontiromuja ja kaikki kunnon kama menee perässä Kiinojen polkiessa hintoja.
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
PeeJii
15.02.2006 12:52:26
hÄhÄÄ, volteista varmaan puhut! :D
Edit: siis tuo 9,6

Hupsista!
Luonnollisesti, joo :)
Andy J.
15.02.2006 13:06:23
Juu, eipä ole meikäläisenkään purkki mitään häiriöääniä päästellyt, ei paristoilla eikä Rockcase-laudan muuntajalla käytettynä... Myyjälle valittamaan vaan!
magnetman 004
15.02.2006 14:28:07

Melkonen muuntaja. Eiköhän siinä ole kuitenkni vain 1A, eli 1000mA...

No voi perke*e, ollaan sitä nyt niin... näsäviisaita/nokkelia. Mulla on varmasti isompi keikka-auto ku sulla.
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
SirElwood
15.02.2006 14:29:17
No voi perke*e, ollaan sitä nyt niin... näsäviisaita/nokkelia. Mulla on varmasti isompi keikka-auto ku sulla.

Hoho! Älä ny ittees ota.
Sipe Lius
15.02.2006 14:55:32
Takuuseen tuo tuskin menee jos tuo kerran on vehkeen ominaisuus, vai kuinka? Takuuseen meno voi olla vielä hankalaa myös sen takia että olen repinyt kumipohjan irti ja laittanut Velcrotarraa tuonne pohjaan..

Ei ole ominaisuus, selvä vikahan tuo on. Ja kumipohjan poistamisella ei ole mitään merkitystä takuuseen. Takuuseen pitää mennä. Saahan sitä vaikka piirrellä tussilla pimpin kuvia tai koristella ulkoapäin miten haluaa. Vertaa esim. autoihin, saahan niitäkin tuunata miten lystää eikä tekniikan takuu siitä kärsi. Eri asia, jos on sisäkaluihin mennyt tekemään omia viritelmiä. Tämä on faktaa.
Play, Don´t Sing !
TommyGun
31.07.2007 17:46:47
Huom! Olet kirjoittamassa yli 531 päivää vanhaan ketjuun!

Oiskohan kellään tähän mennessä löytynyt ratkaisua tuohon siritykseen???
2 suurta elämän totuutta on: -Oikeat basistit soittaa plektralla. -Laatuviineissä on kierrekorkit
TommyGun
01.08.2007 07:01:50
hhmm.. eikö kellään oo ratkasua? :(
2 suurta elämän totuutta on: -Oikeat basistit soittaa plektralla. -Laatuviineissä on kierrekorkit
Captain Farrell
01.08.2007 07:45:59
Mulla oli aikoinaan kaksikin Danechoa - saundi oli hyvä, mutta kestävyys huono. Kumpikin meni rikki vajaassa vuodessa. Ja molemmissa oli tuota siritysongelmaa, tai ennemminkin sellasta pientä vinkunaa. Ei se soittaessa läpi puskenut, joten annoin mennä vaan kunnes hajosivat ihan oikeasti.

Ei se varmaan ominaisuus ole, mutta varmastikin jonkinlainen tyyppivika.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)