Aihe: Mitäs sanotte näistä Fenderin vahvistimista?
1 2
rosqis
10.02.2006 23:00:29
Otsikkoon vastaten. Fenderillä on myös loistavia vahvstimia. Nämä tosin pyörivät sitten vähän eri hintaluokassa, kuin mitä nuo sinun linkittämäsi.

http://www.thomann.de/thoiw3_fender_65_twinreverb_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_hot_rod_deluxe_prodinfo.html

Omakuvauksessasi mainitse olevasi basisti. Eli etsitkö nyt kitara vai bassovahvaria?

Kaveri kyseli noista ja aattelin kysästä täältä, se soittelee semmosta iron maiden, helloween, ensiferum tyyppistä musaa, semmosta fantasia heviä. todella taitava ja nopea kitaristi
Da Make
10.02.2006 23:22:39
Kaveri kyseli noista ja aattelin kysästä täältä, se soittelee semmosta iron maiden, helloween, ensiferum tyyppistä musaa, semmosta fantasia heviä. todella taitava ja nopea kitaristi

Kiva kuulla.
Uhi
11.02.2006 00:17:16
Mulla on tämä nuppina. En löydä moitittavaa, paitsi sen, että putket puuttuu, mutta ei juuri haittaa... Hyvät cleanit, särö on vähän vaimean kuuloinen, mutta säröpedaalit korjaa virheen.

Edit: Nuppi on siis Fenderin FM100H.

Sama täällä, hintaan nähden erittäin toimiva ratkaisu...
Bald Anus
11.02.2006 02:15:08

hintaan nähden erittäin toimiva ratkaisu...

Komppaan.
He's a hero, hän ei taivu! THV-Klubi #12
Jonte
11.02.2006 17:57:48
Häh, oonko mä nyt ihan väärässä kun muistelen että Leo ei paljoakaan enää Fenderin riveissä vaikuta? Tosin en Fenderin tuotteisiin ole sen kummemmin tutustunut, näin vaan muistelin.

Leo Fender ei vaikuta enää missään maallisissa riveissä.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
H-Diddy
15.02.2006 02:36:06 (muokattu 15.02.2006 02:37:31)
Häh, oonko mä nyt ihan väärässä kun muistelen että Leo ei paljoakaan enää Fenderin riveissä vaikuta? Tosin en Fenderin tuotteisiin ole sen kummemmin tutustunut, näin vaan muistelin.

Eiköhän se Leo ole vaikuttanut lähinnä koiranputkien kasvu-alustana n. 15 vuotta.

Voi hylky. siinähän se seisoo jo edellisessä viestissä.

Pysyäkseni aiheessa: Osta joku käytetty ennemmin ku tilaat tollasen Saksasta.
Fide
15.02.2006 09:35:10

Tuollainen FM 212R on treeniksellä, jossa sitä olen kertaalleen pikaisesti kokeillut vieraalla Squerin Stratolla, eli mullakin asiantuntemus huipussaan, mutta tässä ensivaikutelma:

Cleanit on, kuten sanottu, ihan kelpo trankkukamaa ja Soundi on mielestäni Fenderille ominainen. Mun makuuni lujemmalla diskantit on hyvin helppo saada "kirkumaan", josta en tykkää.. eli pistävä yläpää, mutta voi olla vain kysymys EQ:n ruuvaamisesta...

Kevytroso säröt ja rautalanka tyyliset hässäköinnit ja sen sellaiset menee vielä varsin mallikkaasti, ainakin normaaleilla soittovoimakkuuksilla, mutta jos rumpalin yli pitäisi kuulua, niin taaskin alan epäillä, että diskantit tulee liian päällekäyvästi? koekmusta ei ole...

Hevisäröä ja bassopohjaa en tuolla yhdellä kokeilulla löytänyt... ehkä se siellä on, mutta vähän epäilen... jäi mielikuva, että rankempaan musisointiin peli kaipaa ehdottomasti jonkin sortin säristinpolkusimen eteensä.

Mutta hintaansa nähden pidin peliä oikein oivana ja kohtalaisen muuntautumiskykyisenä. Hevareille tuo ei vain kyllä oikein taida upota...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Jonte
17.03.2006 17:51:35 (muokattu 17.03.2006 17:52:33)
Tuollainen FM 212R on treeniksellä, jossa sitä olen kertaalleen pikaisesti kokeillut vieraalla Squerin Stratolla, eli mullakin asiantuntemus huipussaan, mutta tässä ensivaikutelma:

Cleanit on, kuten sanottu, ihan kelpo trankkukamaa ja Soundi on mielestäni Fenderille ominainen. Mun makuuni lujemmalla diskantit on hyvin helppo saada "kirkumaan", josta en tykkää.. eli pistävä yläpää, mutta voi olla vain kysymys EQ:n ruuvaamisesta...

Kevytroso säröt ja rautalanka tyyliset hässäköinnit ja sen sellaiset menee vielä varsin mallikkaasti, ainakin normaaleilla soittovoimakkuuksilla, mutta jos rumpalin yli pitäisi kuulua, niin taaskin alan epäillä, että diskantit tulee liian päällekäyvästi? koekmusta ei ole...

Hevisäröä ja bassopohjaa en tuolla yhdellä kokeilulla löytänyt... ehkä se siellä on, mutta vähän epäilen... jäi mielikuva, että rankempaan musisointiin peli kaipaa ehdottomasti jonkin sortin säristinpolkusimen eteensä.

Mutta hintaansa nähden pidin peliä oikein oivana ja kohtalaisen muuntautumiskykyisenä. Hevareille tuo ei vain kyllä oikein taida upota...

No ni. FM 212R on nyt kotona ja tsekattu. Made In China siinä lukee. Hinta oli T-kaupassa 277 eur. Kooltaan vakuuttava, ulkoasultaan tyylikäs, työn jälki OK. Puhtaat saundit yllättävän lämpimät, yksittäisillä kielillä soitettuna soi jopa kauniisti myös Squierin ritsalla. Barreekompissa soundit OK. Jousikaiku neutraali, ei paha eikä erityisen hyvä, kelvollinen. Kaksi kaiutinta antaa leveyttä ääneen. Säröt päälle joko jalkapainikkeista (2 kpl pedaalissa, tämä on nopea ja kätevä) tai vahvistimen etupaneelista. DRIVE-asennossa särö hiukan hentoinen, menee hetki kun säätää gainin ja volumen oikean suhteen, hurina pitää saada alas. Yksittäisillä kielillä, soolosoitossa juuri kelvollinen. Toki putkikoneesta poikkeava heti ensi kuulemalla. Voimasoinnuilla ihan OK. Kokosoinnuilla pyrkii vähän puuroutumaan. Kompatessa kannattaa säätää drive vähemmäksi. MORE DRIVE-asennossa särö voimakkaampi mutta myös tukkoisempi. Puuroutuu jo enemmän, voimasoinnuilla kuitenkin aika uskottava. Yksittäisillä kielillä vaivaa sama puuroutuminen. Särön ongelmat onkin ohitettava erikseen hankittavalla pedaalilla, jos aikoo olla tosi vakuuttava. Kyseessä on nuorisovahvistin, jolle löytyy cleaneilla todellista käyttöä myös tanssimuusikolle koska teho riittää lähes jokaiselle tavalliselle tanssipaikalle. Hintaansa nähden ihan soiva peli. Saa nähdä miten kestää.

Ostin tämän luettuani sitä ennen musertavat laitearviot MNetin sivuilta. Luotin siihen että FMIC ei työnnä aivan paskoja laitteita markkinoille, eikä tuo huono olekaan. Vertailupohjaa antaa bändikaverin omistama Fenderin DeLuxe, joka on tietysti omassa luokassaan. Toistaiseksi olen tyytyväinen. Katsotaan jokunen kuukausi, voinko suositella tätä muillekin.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)