Aihe: Otelaudan skallopoiminen (skallopinaatio??)
1
dada
14.02.2006 20:09:34
Olen ajatellut skallopoida otelautani. Niinpä tuli mieleen kysyä teiltä, oi viisaas soitinrakennuksen jedineuvosto, että mikähän se olisi se otollinen syvyys ja mistäpäin otelautaa enemmän ja mistä taas vähemmän(vai?)?
Trebla
14.02.2006 20:19:25
Offtopic-miäs iskee jälleen:
Sanottaisiinko niin, että jos olet päässy kuvatunlaiseen tilanteeseen, olet ottanut jo hieman liikaa:
http://www.guitar.com/Discuss/readmsg.asp?messageID=4448303&page=1
"Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs
dada
14.02.2006 20:25:10 (muokattu 14.02.2006 20:25:53)
Sanottaisiinko niin, että jos olet päässy kuvatunlaiseen tilanteeseen, olet ottanut jo hieman liikaa:

yäkkis.. Onneks en ole tarpeeksi omatoiminen, että tekisin sen itse :)
overthewall
14.02.2006 21:31:54
Alotin tänään just vastaavan projektin. Ekat nauhavälit olikin yllättävän helppoja tehdä vaikka luulin muuta. Työkaluina oli vain kaksi viilaa, pyöreä- ja talttapäinen. Pitää noita ylempiä nauhavalejä katsoa vielä joku päivä uudestaan jos niihin keksisi jotain parempia työtapoja/työkaluja.
oiva tumpeloinen
14.02.2006 21:40:28
Alotin tänään just vastaavan projektin. Ekat nauhavälit olikin yllättävän helppoja tehdä vaikka luulin muuta. Työkaluina oli vain kaksi viilaa, pyöreä- ja talttapäinen. Pitää noita ylempiä nauhavalejä katsoa vielä joku päivä uudestaan jos niihin keksisi jotain parempia työtapoja/työkaluja.

Ne ylimmät nauhavälit on mun mielestä helpoin tehdä. Sopivan kokoinen pyöreä viila, eikä tarvitse mitään muuta kuin keskeltä viilata.

Mä tein aikoinaan yhden kaulan. Yksi viila riittää, kunhan se on tarpeeksi ohut, jotta ei pääse pienimmissä nauhaväleissä tekemään vahinkoa nauhoille. Niitä kaiverruksia ei ole muutenkaan syytä tehdä aivan nauhanjuureen asti. Siten tuhoat helposti koko otelaudan, tai vähintään teet uudelleen nauhoituksen todella vaikeaksi.

Kaiverruksessa ei missään vaiheessa kannata mennä yli puolenvälin otelaudan korkeutta, vähempikin rupeaa jo riittämään mainiosti.
saha
15.02.2006 10:00:34
Minulla on Ibanessissa jotkut stratomediumit nauhat, ja koverrusta tekaisin millin tai pari.
>-)))> #2
"Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo."
- topl1his
oiva tumpeloinen
15.02.2006 12:19:54
Jos niistä kaiverruksista haluaa "täyden" hyödyn, niin se syvyys saisi olla sitä luokkaa, ettei sormet kosketa otelautaa. Mun kitarassa se vaihe tuli ennen puoltaväliä otelaudan paksuudesta. Sen enempää kaivertamisessahan ei ole mitään järkeä, toki voihan sen kaivertaa vaikka kaularaudastal läpi tahtoessaan.
Juzzu
15.02.2006 12:34:47
Olen ajatellut skallopoida otelautani.

Jos en tietäis skitaroista tänkään vertaa niin tämä lause kuulostaa lähes hyvin pelottavalta, varsinkin yhdistettynä tuohon avaan.
dada
15.02.2006 13:55:47
Mun charvelissa kuin on jonkin sortin dumbo(jumbo)nauhat. Luulempa, että saavuttaakseni otelaudan koskemattomuuden pienellä kikkailuvaralla joku puolitoista milliä tuntuisi ihan mukavalta ajatukselta.
ahdistuska
15.02.2006 16:38:30

HEHEHE, on tainnu kaveri olla jurrissa tai sitten se on tyhmä ja TODELLKIN syntynyt peukalot keskellä kämmentä.
Mistä se menee?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)