Aihe: Thomann ja kumppanit - iloa vai murhetta?
1 2 3 4
Dumb
31.01.2003 14:38:17

Jos jotain kiinnostaa, voin kommentoida kitarakamat-forumille myöhemmin uutukaistani, kunhan olen leikkinyt ensin sen kanssa tarpeeksi.

Laita vaan. Noista on kuitenkin ollut jonkin verran kyselyjä, joten käyttäjäkokemukset on ihan tervetulleita.
Jormaz
01.02.2003 00:10:45
Tilasin hiljattain Engl Fireballin Music Storesta, siis Saksasta jos joku ei tiennyt.

Yksi puhelinsoitto ja styrkkari tuotiin kotiovelle parin viikon päästä. 5-7 päivää on normaali toimitusaika, mutta joutuivat tilaamaan tehtaalta saakka, kun ei hyllystä löytynyt.

Luottokortillako maksoit vai onko muitakin keinoja? Ite ajattelin jos tilais sieltä Thunder-nupin, 650 €. Styrkka oli ilmeisesti ehjä, ok. Ja palvelu pelas?

Jos jotain kiinnostaa, voin kommentoida kitarakamat-forumille myöhemmin uutukaistani, kunhan olen leikkinyt ensin sen kanssa tarpeeksi.

Pistä menee.
Back to the 80's
EsmE
05.02.2003 11:17:50
Kyllä mun ja monien kavereiden osalta thomann on toiminut kiitettävän hyvin. Ikinä ei ole ollut mitään valittamista eikä minkäänlaista moitteen sanaa. Mieluummin kai ihmiset tilaavat samoja tuotteita sellaisista paikoista mistä saa saman tavaran kuin tavaiilsista musiikkiliikkeistä reilusti halvemmalla. Monesti ollaan tilattu ja monesti tullaan tilaamaan.
huttis
12.08.2003 20:46:46
Hanurista koko thomann!!!
LaXu
12.08.2003 21:08:46
Itse ainakin ostan lähikaupasta kielet, piuhat, varaosat ja sen sellaiset, ei niitä kannata mielestäni alkaa tilailemaan muulta paitsi jos ei juuri sitä omaa suosikkimerkkiä löydy.

Mutta jos jotain kalliimpaa tulee hommattua, niin ensin yritän toki tiedustella mihin hintaan sen saisi kotimaan soitinliikkeestä, mutta jos tingattukaan hinta ei ole lähelläkään Saksan putiikkien hintoja, niin tietenkin silloin tilaa mieluummin sieltä ja odottelee sen viikon mikä postilla menee.

Mielestäni on kuitenkin sinänsä hassua, että vaikkapa kitaraa ostaessa yleensä saa tinkimällä jopa useita satoja euroja halvemmalla. Tietokoneroinaliikkeissä ovat hinnat aika jämptisti ne mitkä on ilmoitettukin. Toki niissäkin saa enemmän kerralla ostaessa alennusta, mutta helpompaa olisi, jos soittimienkin kohdalla hinnat olisivat valmiiksi tingityt, jolloin kaikki saisivat soittimensa samoihin hintoihin eikä olisi mitään "kauppiaan kaveri" hintoja. Tietysti onhan se myyjän kannalta kannattavampaa, jos joku suostuu maksamaan hintalapun hinnan, enemmän voittohan se on myyjälle ja onhan tietokonepuolella kilpailuakin huomattavasti enemmän, soitinkauppojenhan kohdalla se on enemmänkin niin, että kauppa A myy merkkiä X ja kauppa B merkkiä Y.

Thomannilta (enkä muustakaan ulkomaisesta nettikaupasta) en ole tilannut mitään, mutta käytän kyseisen lafkan sivuja hintojen tarkisteluun, niistä kun saa hyvän lyömäaseen kotimaisten liikkeiden paisuteltuja hintoja vastaan.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori.
PIM
13.08.2003 12:42:36
Minä ainakin ostan aivan hyvällä omallatunnolla sieltä mistä halvimmalla saa. Kyllä mulle riittää että suomalaisena saa maksaa eurooppalaisittain keskivertopalkasta Euroopan kovimpia tuloveroja ja että baarissa joutuu juomaan tiukimmin verottettua bisseä ja että kaikki muukin maksaa yleensä enemmän kuin muualla Eurooppassa. Siihen nähden se että saa ostaa edes saman hintaisia musavehkeitä kuin muut eurooppalaiset ei minusta kuulosta ollenkaan kohtuuttomalta.
Uutta tavaraa myynnissä. ADAT-äänikortti, Alvarez strato, Fenix strato, Fenix Les Paul, putkikombo.
Teijo K.
13.08.2003 13:19:09

nimenomaan. kyllähän kuluttajan täytyy pitää omasta lompakosta kiinni eikä ajatella poloista suomalaista musakaupanmyyjää, mutta jos suomessa asioidessa saa jotain lisäarvoa niin kannattaa maksaa. tuntuu vaan että suomalaisten kauppojen myyntivaltit on vittuilu ja naurettavat hinnat. ja kuka oikeasti haluaa musakaupan stadin ydinkeskustaan perkele. tietenkin hinnat on pilvissä kun maksetaan helsingin korkeinta vuokraa eikä ole myyjää joka oikeasti osaisi palvella asiakasta ja sen seurauksena myydä tavaraa.

Jep, ja ärsyttää sekin että ainoa keino saada suomalaisesta musiikkikaupasta järkevänhintaisia laitteita on tinkiä. En vihaa mitään niin paljon kuin tinkimistä. Se on kauppiaitten hommaa ei muusikoiden. Minä teen niin, että kun tarvitsen jonkin laitteen, käyn läpi kaikki putiikit (postimyyntilafkat mukaanlukien) ja ostan sieltä missä on halvin hintalappu. Tinkimään en enää rupea, siinä tulee jälkeenpäin niin paska fiilis. Ei sitten kauheasti tule käytettyä näitä paikallisia musiikkiliikkeitä, mutta ei voi mtn, laittaisivat järkevät hinnat näkyville niihin laitteisiin.
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
Sahanpurija
14.08.2003 16:06:40
Jes.

Ja tuota kans ihmettelen kun moni valittaa että on PERÄTI jotain 70 kilsaa lähimpään musakauppaan. Jos se on kauhea matka, ei kyllä ole ihme että jää kontaktit "oikeisiin" liikkeisiin vähälle. Ite oon asunu koko ikäni yli 70 kilsan päässä musaliikkeistä, mutta mitäs siinä, on aina hienompi kokemus päästä sinne matkan päästä =D Ellei iskä ja äiskä heitä niin julkiset kulkee.

Itselläni on n20km lähimpään musiikkiliikkeeseen, eikä sekään mikään valtava ole mutta ihan asiallinen. Se on samalla myös lähin tosissaan otettava levykauppa. Sitä vain että bussilla olisi aika ironista lähtä ostamaan levyä tai kielisettiä kun hinta tuplaantuu matkoista. Tosin kieliä taitaa vielä saada kotikylästäkin...ehkä ja levyt tilaan nykyään netistä. Joten ei tästä matkasta minulle ole haittaa sen suuremmin.

Jostain peräkylästä voi kyllä olla ilkeä lähtä hakemaan kieliä pitkän matkan takaa. Voihan niitä tietty ostaa varastoon kasan jos on varaa.

Pahoittelen taas täysin turhaa kommentointiani
Perhana! Kuka vei mun kalajan? Kyllä, olen kitaristi
shak
17.08.2003 10:58:01 (muokattu 17.08.2003 10:59:15)

Suomessa vaivaa sekin monta musaliikkettä että sähköpostiin ei vastata, monesti olen rahani siirtänyt seuraavaan liikkeeseen kun ei ole kuulunut minkäännäköistä vastausta viestiin :)

Ei mitenkään henkilökohtaisesti, mutta tämä on vähän kummallinen asenne. Koitetaan välttää oikeaa kontaktia sen kauppiaan kanssa ja kaikki pitäisi pystyä hoitamaan kliinisesti ilman sosiaalista kontaktia. Tämmöistä tämä nykynuoriso. Mitään ei osata tehdä jos sitä ei voi hoitaa sähköpostilla tai tekstiviestillä tai messegerillä tms ;-)

Ottaa puhelimen käteen ja soittaa niin saa myös vastauksen tai kävelee liikkeeseen juttusille. Sähköpostilla harvoin saa luotua hyvää kauppias-asiakas-suhdetta josta voi sitten tippua niitä alennuksiakin.

Mitä alkuperäiseen topicciin tulee niin thomanilta saa kyllä vakiokamaa nopeasti ja luotettavasti, vähänkin isommat ja useampiosaiset vermeet (kalliimman hintaluokan, esim rummut) kannattaa hommata jostakin muualta tai varautua siihet että soittopelit tulee osa kerrallaan postista. Yksi pointti mitä puoltaa kotimaisten (tai miksei ulomaistenkin) kauppojen käyttöä on se, että oikeat musaliikkeet ottavat yleensä vanhan vaihdossa.
PIM
18.08.2003 12:01:13
Yksi pointti mitä puoltaa kotimaisten (tai miksei ulomaistenkin) kauppojen käyttöä on se, että oikeat musaliikkeet ottavat yleensä vanhan vaihdossa.

No tämänki asian kanssa on niin ja näin. Kun menet vaihtokoneen kanssa kauppaan niin hyvitykset, ne naurettavan pienet, lasketaan aina ovh:sta kun taas käteiskaupassa rapsahtaa se 15 - 20 pinnan alennus heti eli lopputuloksena on että käteisellä saa lähes samaan hintaan kuin mitä välirahaksi tulisi. Näin siis ainakin lähikaupassa.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo.
shak
18.08.2003 20:40:11

No tämänki asian kanssa on niin ja näin. Kun menet vaihtokoneen kanssa kauppaan niin hyvitykset, ne naurettavan pienet, lasketaan aina ovh:sta kun taas käteiskaupassa rapsahtaa se 15 - 20 pinnan alennus heti eli lopputuloksena on että käteisellä saa lähes samaan hintaan kuin mitä välirahaksi tulisi. Näin siis ainakin lähikaupassa.

Riippuu tosiaan tavarasta mitä yrität vaihtaa. Ainakin itse ja muut tutut on saaneet ihan asialliset hyvitykset. Tosin vaihdossa on ollut pääsääntöisesti soittimia, esim. pianoita, kitaroita, vaskipuhalitimia jne. Toki jos jotakin elektronista vempelettä yrittää tarjota niin huonostihan niistä saa kun tekniikka kehittyy.
PuNkKi
19.08.2003 01:15:39
kerran vasta thomann:ilta tilannut vahvistimen..
ja se tuli 5päivässä. ja palvelu ainakin pelasi paremminkin
kuin hyvin ! pelkkää plussaa thomannille siis..

pitäisi vaan joskus päästä käymään siellä paikan päällä.
jos vaan joskus olisi niin paljon rahaa että sitten saisi ostaa
mitä mieli tekee :)
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
PIM
19.08.2003 08:14:00 (muokattu 20.08.2003 09:49:35)
Tänään on tulossa T-kaupasta äänikortti joka koto-Suomessa maksaa 565 euroa ja T-kaupassa 315 euroa. Kumman sinä valitsisit?

Lisäys:

Sen verran tarkennusta että kortti on RME HDSP 9652, jonka OEM versiota Thomann myy Steinberg Nuendo 96/52 DSP nimella.

Lisäys2:

Vi##u joo, prkle. Vaikka j%&€auta sähköpostilla erikseen kysyy että onko ko. kortti nykyinen Nuendo 96/52 DSP vai vanhempi Nuendo 96/52 (ilman DSP:tä) ja kaveri vakuuttaa että uudempi on niin eikö ..tana sieltä tule se vanhentunut malli. Täytyy varmaa roudata lätkä takaisin ellei sitten joku halua ostaa tuota vanhempaa mallia 315 eurolla. Ihan hyvä korttihan tuokin on tuohon hintaan, mutta kun olisin tarvinnut niitä DSP:n uusia ominaisuuksia.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo.
Billsner
02.11.2003 23:35:58
Mikä hemmetti siinä on sitten että suomalaisilla musakauppiailla pitää olla lähtöhinnat ihan pilvissä? Jotkut ihmiset eivät jaksa tingata ja anella musakaupassa. Pitääkö ensin kiertää x määrä kauppoja että saa tietää tavaran ns. oikean myyntihinnan? Thomannilla on se hyvä puoli että näkee hinnan heti eikä monien päivien tinkaamisen jälkeen eri musakaupoissa.

En ole tilannut thomannilta vielä mitään, mutta varmaan jossain vaiheessa tulee tilattua. Järkeä saa toki käyttää näissä ostoasioissa. Kympin, kahden tai jopa viidenkymmenen euron hintaero ei ole vielä pahakaan, jos saa paikallisesta musaliikkestä (riippuen tietenkin tavarasta), koska silloin takuuasiat jne. saa helpommin hoidettua, mutta raha ei kasva puissa ja me ei olla pakotettu ketään alkamaan kauppiaaksi.
Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe.
maelstorm
03.11.2003 22:39:15
En minä ainakaan kaipaa mitään uusia kavereita mistään musiikkiliikkeiden myyjistä, mutta on se nyt vittu kumma että ei riko jäätä tai herätä palvelu alttiutta se, että ostaa 1300euron kitaran, samasta liikkeestä vielä 500eurolla 4x12 kaappi käytettynä puoli vuotta myöhemmin ja eikä rikkoutunut palvelualttiuden (musiikkiliikkeissä)uskomattoman paksu jää silloinkaan. Muistan kuitenkin olla mainitsematta että tämä liike oli Musamaailma, ettei nyt kellekään tulisi mitään sellaista oloa että mustamaalaisin sitä liikettä.

F-musiikissa, tai siis yhdessä liikkeessä jonka nimeä en myöskään halua paljastaa koska en halua mustamaalata, sitten taas meinasi hihat palaa oikeasti pahemman kerran lauantaina kun menin piuhaa ostamaan. Menin tiskille ja sanoin hei ja esitin asiani, niin kesti useita sekunteja että yksi _KOLMESTA_ myyjästä 'jaksoi' nousta palliltaan ja aloittaa asiakaspalvelun. loput kaksi heittivät vielä takarivistä jotain hauskaa läppää nöyrtymisestä ja palvelijapojista.. vittu että pisti kismittämään.

Tällaisten insidenttien johdosta mä laitan rahani kyllä niin salettiin Thomanniin aina kun on kyse jostain digihärpäkkeistä efekteistä skobeista tai mistä vain oikeastaan paitsi soittimista, koska mä EN KESTÄ LIIKKEIDEN PASKAA PALVELUA, eikä mulla ole varaa sijoittaa kymmentä tuhatta euroa mihinkään liikkeeseen, että saisin "pari kaveria" liikkeen myyjistä niin, että suostuisivat palvelemaan mua ja ehkä säkällä alentamaan hintoja melkein kilpailukelpoisiksi thomannin kanssa.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
samuel
03.12.2003 11:53:06
thoman myy sitä mitä ihmiset ostaa... esim. jos joku haluaa ostaa täysin paskoja mikkipiuhoja 4-5 euroa kappaleelta halvemmalla kun kunnollisia niin ostakoon...

Ei kauppias ole hullu joka vastaa kysyntään !

Totta on että halvemmalla saa kaikki ja joissakin tuotteissa ei laadussa eroja olekkaan. Itsekkin käytän t-amppeja yms kamaa... ihan EDULLISUUTENSA vuoksi ! Tosin thomanin kaapeleihin en koskis !!!
mauri500
27.02.2004 11:17:28
Kokemusta on sekä kotimaisista että Thomannista. Molemmissa on mahkut onnistua ja epäonnistua.

En kyllä ostaisi kitaraa tms. muuta yksilösoitinta netistä, mutta muuten ostan sieltä mistä parhaiten saa.

Jos joskus on mahdollisuus poiketa Thomannilla paikan päällä, niin suosittelen lämpimästi. Paljon nähtävää ja hyvää palvelua, vieläpä suomeksi.

Ostin viime syksynä sähköpianon. Thomannilla oli suunnilleen sama hinta kuin Suomessa, joten päädyin Suomeen (takuujuttujen ja rahdin takia lähinnä). Kävin kysymässä "päivän hintaa" paikallisesta liikkeestä, lupasivat tarjouksen sähköpostilla. Koska sain toiselta kotimaiselta yli 50e halvemman tarjouksen, päädyin tietysti sinne. Myöhemmin paikallinen soitti perään ja ihmetteli kun sanoin ostaneeni muualta. Ruikutti että "olisit tullut tinkimään niin olisit saanut meiltäkin siihen hintaan". Meni kyllä aika totaalisesti maku koko lafkasta, olinhan nimenomaan käynyt kysymässä mikä on heidän tarjouksensa.

Usein päädyn itse Thomanille kimppatilausten ja kalliimpien kamojen kanssa, Suomesta kulutustavarat ja testiä vaativat soittimet. Toki nykyään kannattaa aina verrata myös kotimaisia hintoja, Thomann ei todellakaan ole aina halvin.
asbect
29.02.2004 02:23:30
Sinänsä ketjun aloittaja on oikeassa siinä, että tänä päivänä ei enää automaattisesti saa thomanilta reilusti edullisinta tavaraa yksittäisen tuotteen kohdalla.

Takavuosina minusta thomann oli aivan ylivoimainen hintakilpailussa. Nyt on nämä vähintäänkin pari suomalaista firmaa, jotka pystyvät kilpailemaan joten kuten thomanin kanssa hintakilpailussa.

Itse tilaan thomanilta: yleensä tulee tilattua enemmän kuin yksi tarvike/soitin, ja thomanin valikoiman laajuus on aivan ylivoimainen.

Kertaakaan ei ole ollut mitään valittamista toimitusten suhteen; korkeintaan kaksi viikkoa mennyt ja aina priima tavaraa.

Sen verran olen muuttanut ostoskäyttäytymistä, että jos tarvitsen yksittäisen tuotteen; esim. kuulokkeet, tsekkaan ne pari suomalaista vaihtoehtoa.

Mutta sinänsä hyvä tukea suomalaista, ja jos hinta on suurinpiirtein sama, miksei tilata suomesta?
PasiB
01.03.2004 13:18:19
En ole itse tilannut mitään Thomannilta, mutta kitaristimme tilasi sieltä POD:in ja muuta roinaa eikä siinä isompaa valittamista ollut. Joku tavara oli väärä, mutta vaihto onnistui ilman isompaa vaivaa, muistaakseni palautus onnistui Suomeen.
Olen kyllä sitä mieltä, että kyllä kannattaa kysellä myös kotimaasta, varsinkin jos on jonkinlaisia suhteita johonkin liikkeeseen. Näin ainakin omalla kohdallani.
Sen verran on kokemusta Thomannin omista T-tuotteista että ne eivät kyllä ole oikein mistään kotoisin.
Kitarassa on liikaa kieliä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)