Aihe: Aloittelija skaba.. kaikki mukaan
1 2 3 4 5
Kasperi Tervonen
13.02.2006 21:09:00
Deep purplen Lazy vapaasti improvisoiden ja sovittaen: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=187993&type=hi (alussa on n. 10s tyhjää, älkää hämääntykö)

Pistetäänpäs sitten sitä kommenttia.

Kuuntelin ton ja ihan ihan tyylikkäästihän sä vedät. Improvisoit 34893 paremmin kuin minä. :P
"What do you mean I ain't kind? Just not your kind." -Dave Mustaine
Hammermul
13.02.2006 21:26:51 (muokattu 13.02.2006 21:32:08)

Voin kommentoida sinun vetojasi, jos puolestasi lupaat kommentoida mun rihvejä. ;-)

Oolrait. Mäkin olin vähän ajatellut, että olisin jäävi arvostelemaan näitä toisia tuotoksia täällä, kun ei oikein ole sellaista auktoriteettia, että kehut otettaisiin hyvin vastaan eikä mitään negatiivista oikein viitsi sanoa, kun itsekin on vielä aloittelija.

Joo, niinkuin itse sanoitkin, näytteet olivat ehkä hiukan liian lyhyitä. Lisäksi pelkkä yksi kitararaita kuulostaa paikoin tylsältä (aina ei tietenkään toinen kitara sovi/ole teknisesti mahdollinen). Ei ainakaan tule samanlaista kitaroiden epätahtiin menoa kuin minulla. :-)

Joo, no olin tehnyt noi vain tollaisiksi ääninäytteksi itseäni ja tuota yhtä toista threadia varten, ja kun ne nyt oli jo valmiina, niin pistin tännekin. On tosiaankin liian lyhyitä. Enkä ole pahemmin vielä mitään nauhoitellut ennen, niin ne sit jäi vain tuollaisiksi yksiraitaisiksi. Kohta pitäis koulua varten tehdä projekti audioeditoinnista. Sitä varten pitäis joku klippi nauhotella ja muokata, niin aattelin siinä sitten lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Oppisi samalla sitten vähän noita editointijuttujakin.

Soittosi kuulosti hyvältä, eikä isompia virheitä tuntunut olevan. Eikä se "aloittelijan epävarmuus" paistanut läpi juuri ollenkaan.

Noi oli tollaisia aika varovaisia vetoja ja lyhyydenkin takia en ehtinyt paljon virheitä tehdä. :)

Näytteessä nimeltä Walk oli minusta vähän ikävä särö, muuten soundit olivat kohdallaan. Voodoo childissa oli kätevää wahittelua, soundi olisi saanut olla vähän "likaisempi" ja pätkä pitempi (kuten sanottua).

Juu, tuo Walkin särö olikin se, mistä varoittelin jo etukäteen. Suoraan sanottuna ihan hirveä. Otetaan mielellään vastaan neuvoja, miten Microcubesta sais parempia komppisäröjä.

Yhteenveto: Varmaa ja hyvänkuuloista soitantoa! Jatka samaan malliin!

Tattis!

Kuuntelin äsken nuo kaikki sun soittonäytteet tuolta mikseristä. Täytyy sanoa, etten koskaan olis uskonut, että olet vasta vajaat puolitoista vuotta soittanut! Kyllähän sieltä ne tietyt epävarmuudet kuuluu ja sitä sormivibraattoa kaipaa välillä, mutta muuten varsin mielyttävän kuuloista. Tuossa Lazy-pätkässä meni timet välillä vähän käsilleen, mutta muuten ihan hyvällä tatsilla vedät. Ja tiedät aika pitkälti omat rajasi, se on hyvä. Korvatkin taitaa olla hyvässä jamassa, ei pahemmin mitkään epävireisyydet soineet korviin, benditkin osui ihan hyvin kohdalleen. Ja sulla on musamakukin kunnossa!

E: Semmoista vielä, että koittakaas te pidempään soittaneetkin kommentoida meidän vetoja. Kritiikkiä kritiikkiä kiitos.
Mielipiteesi on väärä.
apenaattori
14.02.2006 18:34:31
Tässä olisi Master of puppetsia noin kahden vuoden kokemuksella. Tossa nyt on muutama moka, mutta ei kai se menoa haittaa. :D

http://s39.yousendit.com/d.aspx?id=1T2HE6ATFX3VW3S0U0M90D3FM9

Pistäkääs jotain rakentavaa palautetta jos tulee mieleen. Ainakin virheääniä pitäisi yrittää karsia ja saada soittoon vähän lisää varmuutta.

Milläs tuon rar-jutun saisi toimimaan? Paha sanoa mitään, kun mulla ei toimi se eruption-veto eikä tämä.
"The harder you try the dumber you look."
Kasperi Tervonen
14.02.2006 18:59:58 (muokattu 14.02.2006 19:32:24)
Milläs tuon rar-jutun saisi toimimaan? Paha sanoa mitään, kun mulla ei toimi se eruption-veto eikä tämä.

No siis purat sen paketin jollain ohjelmalla ja sitten avaat sieltä paketista erikseen sen winamp media filen. Mietin vaan että tarviitkohan sä tohon itekin juuri tuon winrar ohjelman? ...Toi clippi on kyllä noin puolet isompi (18 megaa) jos sitä ei pakkaa, mutta voinhan mä sen sellaisenakin pistää tonne yousenditiin jos ei se muuten toimi???...

E: http://s23.yousendit.com/d.aspx?id=3LFOHYDBP04OP01W1Y99J1L094 Tän nyt ainakin pitäisi toimia...
apenaattori
14.02.2006 21:10:20 (muokattu 14.02.2006 21:29:26)
Voisin vaikka pistää tänne raiskaamaani Eruptionin tappingit ;). Kohta.

http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=3TXBA8ILUF2HN36PC987FW2SX9

Näin ihQ:t saundit ovat peräisin Marshall MG 15DFX:stä ;). Väärin meneviä kohtia löytyy. Huono fade out joo. Ja ne lopun soinnut on ihan kauheeta pelleilyä. Ja tempo hidastuu jotenkin ihmeellisesti lopussa :). Loppuu perkele ruis ranteesta ihan lopussa :).
Vuoden nyt sähkösellä soittanu.

Nyt sain Eruptionin toimimaan. :-)

Aika hyvin vedetty. Muutamaa pikkusössiä lukuunottamatta varsin ehjä pätkä. Nyt pitää ruveta itsekin reenaan tuota kohtaa, ettei itsetunto kärsi kolausta. ;-)

Tuommoinen tapping-pätkä ei vaan kerro soittajasta kovinkaan paljoa, mutta kyllä sulla 14-vuotiaaksi ainakin tapping on erittäin hyvin hallussa!

E: Oho, olitkin vasta vuoden soittanut. Soittomäärään nähden kyllä erinomainen suoritus.

EE: Ei kun katos se oli vuoden sähköisellä. :-) Kauankos on soittoa takana akustisella?
Kasperi Tervonen
14.02.2006 21:37:07
Skulaakos toi mun uusi linkki sulla Apenaattori? Vai jaksatkohan edes ladata tota 18 megaa? :P
apenaattori
14.02.2006 21:49:16
Skulaakos toi mun uusi linkki sulla Apenaattori? Vai jaksatkohan edes ladata tota 18 megaa? :P

Jeps, sain sen ladattua. Niinkuin kuvauksessasi lukee, saundit olivat vähän puuroa. Biisistä en pidä itseasiassa yhtään, mutta ihan hyvin sinä sen soitit. :-) Demppauskohdissa ei tullut räpellystä, vaan ne menivät hyvin sellaisina tasaisina sykäyksinä. Aika hyvää perusvarmaa menoa. Voisin antaa ehkä vähän mielenkiintoisempia kommentteja, jos biisi olisi sellaista lajia, jonka soitosta itse tietäisin edes vähän.
King_V
14.02.2006 23:35:15
Miten olisi darknessin I believe in a thing called love? Se on mulla täällä kotistudiossa työn alla, ;)

Ja ihan kiva oli saada vähän palautetta. :) Pitääpi vielä uudestaan vielä jotain vetäistä kun tuo avattareni mukainen skeba saapuu tässä parin viikon sisällä huusholliin. ;) Tällä hetkellä pitää vielä pärjätä parin sadan halpis ibanezilla.

no hmmm... miltei loistava biisi. laitatvaan linkkii tulee ja saat multakin arvion...
I have no pride...
Rinneto
15.02.2006 07:44:31 (muokattu 15.02.2006 07:57:24)
EE: Ei kun katos se oli vuoden sähköisellä. :-) Kauankos on soittoa takana akustisella?

Kiitti kommenteista :).
Oikeestaan sillä akustisella en varsinaisesti soittanut ennen sähköisien ostoa.
Sillä tuli muutamat avosoinnut harjoiteltua ja jotain täysin säälittävää räpellystä mm. Thunderstruckin alku, löytyy "Tunnista Riffi" Threadistä ;).
Eli en todellakaan osannut soittaa ennen sähköisen ostoa (en tosin väitä osaavani vieläkään), mutta en kuitenkaan ollut ihan alkutekijöissä. Sähköinen tavallaan käynnisti harjoittelut toden teolla.
Ja tunteja en oo ottannu akustisella enkä sähkösellä. Nyt menin puolivuottta sitten Pohjois-Helsingin bändikouluun. Kokonaisuutena soittoa on kertynyt ehkä 1,5 vuotta.

Mallikasta oli muuten omakin soittosi ;). Voisin vaikka ottaa ja äänittää Winter Wonderlandin, mutta nyt kutsuu koulu, kaheksan tunnin päivä :(. Palaillaan iltapäivällä.
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
Tasapaino
15.02.2006 21:10:43
Hoplaa! millä äänitätte piisejä?!? mulla ei oo meinaan mitään äänitys vermeitä..:/

Hoplaa! Hyvä kirjoitus aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=84416
Ora et labora.
Leppala
16.02.2006 12:15:54 (muokattu 16.02.2006 12:18:43)
Laitetaan välillä jotain akustista skabaan. Tossa meikäläisen tulkinta opethin blackwater park biisistä, tosin aika lyhkänen, mutta useampi riffi heitetty mukaan.
http://www.mikseri.net/artists/leppala.52979.php

On sitten ekalla vedolla nauhoitettu, ja vasta pari päivää reenattu kyseistä biisiä, että siihen nähden oon ihan tyytyväinen otokseen. Niin, älkää pelästykö paskoja soundeja, ihan mikillä kitaran vierestä nauhoitettu kristaliin.
docci
16.02.2006 12:42:49
Nauhoottelen joitain riffejä ja komppauksia niin tarvis saada vähä tunnelmaa esim. rummut lisäämällä

ELI

Millä ohjelmalla sais tehtyä hyvät rummut koneella omien kitaroiden kaveriks, eikä ois haittaakaan jos sais jotain pianoja sun muita lisä jutskia mukaan. Esimerkkinä kävisi fruity loops mutta ohjelman tulisi olla pienempi ja toimia windows xp:llä
-Prokitaristi-
16.02.2006 14:59:56
Eipä oikein innosta näytteiden laitto tänne, kun MP3-soittimen mikki nyt ei parasta laatua ole. Muuttaa äänenlaatua ihan saakelisti ja rupeaa vähänkin korkeimmilla taajuuksilla vinkumaan se ääni. Mutta voisihan sitä tietenkin pistää For The Love Of Godin. Mutta mitenhän sen helpoiten saisi tänne?
tonto
16.02.2006 16:11:00 (muokattu 16.02.2006 16:13:24)

Mutta mitenhän sen helpoiten saisi tänne?

uppaa kotisivuillesi (ei tartte olla tehtyinä,kyllä sulla oma osote kumminkin luulisi olevan,kuuluu yleensä netin hintaan) ja laita suora linkki.
esimerkkinä tuo minkä jo laitoin apachesta, http://kotisivu.dnainternet.net/olivia03/jutut/apache2.mp3

muista että sen tarvitsee olla suora linkki jos tiedosto sijaitsee pääkansiossa, muuten menee joko kotisivuillesi tai sitte tulee virhettä koska yrittää mennä kotisivuillesi, joita ei löydä.

vaihtoehtoisesti kansion nimi eli http://blaablaa.com/nimesi/musiikki/
Syntymä-nuoruus-aikuistuminen-keski-ikä-vanhuus-kuolema- s u n n u n t a i s i n s y ö n p e r u n a l a s t u j a
Bald Anus
16.02.2006 17:52:05 (muokattu 18.02.2006 22:22:53)

Olenko aloittelija? Olen soittanut 2½ vuotta ja keikkailen. Mutta anyway, tässä olisi tätä soittamista (huonolla äänenlaadulla). Laitteisto: Webkameran mikki, eJay (HAHAHA!!) ja soittikamoina Ibanez Talman 530ABB, Marshall MS-2 ja Boss DS-1.
Pitemmittä puheitta:
Hurriganes - Bourbon Street, lyhennetty versio ja puoli-improvisoitu soolo (en muistanut, miten Bourbon streetin soolo menee)

http://www.freewebs.com/alle10metria/Bourbon%20Street.mp3
Kommenttia!

E: Lisätietoa.
He's a hero, hän ei taivu! THV-Klubi #12
apenaattori
18.02.2006 15:32:46
Nostellaas.
WM
18.02.2006 19:50:40
Apenaattorilla oli komeesti äänitetty/sovitettu kaks kitaraa yhteen!
Näin väliin ;)
wanhat WM mehiläiset
Kimmo72
18.02.2006 21:26:46
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
apenaattori
18.02.2006 22:13:16 (muokattu 18.02.2006 22:18:48)
Pluussia humalassa

http://rapidshare.de/files/13431711/Track_01.mp3.html

Varsin tyylikästä. Et taida olla enää mikään aloittelija? ;-) Mutta koska vaivauduin pätkän kuuntelemaan pakottaudun myöskin kommentoimaan, vaikka kyseessä on itseäni huomattavasti taitavampi jäbsy. Oli kyllä nättiä bluesin veivausta vähän tuollaisella Gary Moore-tyylisellä meinigillä. "Tilukohdat" eivät kuulostaneet yhtä hyvältä kuin muut, mutta kyllä sinä nekin hyvin vedit. Kyllä huomaa, että soittovuosia on varmaan muutama (kymmenen) takana. Sinä tuollaisena vanhana kettuna voisit käydä kommentoimassa meidän keltanokkien tuotoksia. Siitä olisi huommattavasti apua matkoillamme menestykseen. Kiitos.

PS. Minulla tuolla mikserissä tuo sooloskaba 40 on vähän bluesimpaa tavaraa. ;-)

No prkl mennään nyt sitten sellaiselle kerjäysasteelle, että lyödään suora linkki sinne mikseriin: http://www.mikseri.net/artists/apenaattori.43323.php
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)