Aihe: Halpa Akustinen Kitara
1 2
Aki
14.02.2006 14:46:49

Sailorilta tiukkaa asiaa, jälleen kerran.

Saat varmaan kohtuullisen 300-400 eurolla.

Alle 300€ kitaroissakin on tietysti eroja, ja jos budjetti on tiukka, pari mallia on itselle tuntunut hintaisekseen poikkeuksellisen hyviltä:

Kona K1, 155€, laminaattikansi
Ibanez AW15, 250€, kokopuukansi

Nuo on siis hyviä _vain_ kun vertaa muihin samanhintaisiin kitaroihin. Mutta jos budjetti on noin tiukka, noista valitsisin.
Quu
14.02.2006 16:01:11 (muokattu 14.02.2006 16:01:36)

Kannattaa jättää nuo HB:t omaan arvoonsa. Niitä kehuvat ihmiset eivät ymmärrä akustista kitaroista yhtään mitään - ei millään pahalla.

Anteeksi OT: Ymmärrän kyllä, että et halua provosoida ja aionkin vastata tähän asiallisesti.
Tuo HB ei ole mun ainoa akustinen, mulla on jo pari kolme vuotta (en muista tarkkaan, mutta vuosista puhutaan) ollut Seagull S6+ Folk, joten ei mun tuntuma akustiseen ihan ummikkotasolla ole.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
starsailor
14.02.2006 16:21:00
No, mielipiteitähän nämä vain ovat, mutta onko mielestäsi tuo HB Seagull:in tasoa? Seagullissa on kuitenkin kokopuinen kansi ja HB:ssä ei.
Quu
14.02.2006 16:35:57

No, mielipiteitähän nämä vain ovat, mutta onko mielestäsi tuo HB Seagull:in tasoa? Seagullissa on kuitenkin kokopuinen kansi ja HB:ssä ei.
Nih, ja muutenkin materiaalit on aivan erilaiset.

Kyllä Seagull parempi on ääneltään (pehmeämpi, ei niin kuiva) ja soittotuntumaltaan, mutta pointtini koko touhussa on se, että ei HB kuitenkaan mun mielestä ole sellainen järkyttävä paska ritsa joka ei kelpaa edes kaatskille, sillä soittaa siinä missä muillakin kitaroilla.
Ja koska siinä on se mikki, niin tuo mukavaa lisävalikoimaa soundipalettiin.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Les Fender
14.02.2006 18:39:19
Saat varmaan kohtuullisen 300-400 eurolla.

Niin, ja lasketaanpas vähän. Soitat tuolla kitaralla vaikkapa 10 vuotta ja myyt sitten satkulla eteenpäin, jolloin kustannukseksi jää 200-300€, eli 20-30€/vuosi. Tai 1,7-2,5€ kuukausi. Aika pieni sijoitus itseesi?
Jos kerran kädet ovat niin hyvät että halvastakin akustisesta saa irti hyvää niin tuskimpa se lopputulos ainakaan huonompi on.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Prian
15.02.2006 13:05:38
Halpiskitara voi olla ihan yhtä hyvä soitettavuuden kannalta kuin kalliimpi versio. Se kun riippuu niin paljon soittajan käsistä.

Samaa mieltä. Minulla on pääkitarana kotona rimputelessä D-mallin Williams, joka maksoi Citymarketissa 50 €!! Soi ihan puhtaasti ja vireisesti ja lisäksi sen uskaltaa ottaa mukaankaikkiin saunailtoihin yms. (jopa kanoottiretkelle; ei haittaa vaikka mela katkee!). Hinnasta huolimatta ihan oikea kitara!

HB kitaroita en ole kokeillut, mutta tuntuis siltä että hinta on saatu alas jättämällä kaikki viimeistely ja hienovirittäminen pois (tähän helposti menee monta tuntia tehtaalla, ja käsityö maksaa). Eli rohkeesti vaan viilaamaan nauhanpäitä, satulaa ja tallaa sekä kiertäämään kaularautaa. Alle 100 €:n kitaralla ei tuhot oo suuria, mutta ihan kelpo kotisoittimia saa pienellä vaivalla. Samalla oppii ymmärtämään vähä kitaran sielunelämää. Ja mikki on noissa enemminkin lisävaruste.

Jos meinaa keikalle asti mennä soittamaan, niin silloin sitten pitää katella noita vähän kalliimpia soittimia 200 €--> Kokemuksesta voin kertoa, että orpo olo tulee keikalla halpispiezolla varustetulla kitaralla. Onneksi oli vielä toinen varakitara:)

Ja mitä käytettyihin tulee, niin aika niukasti on tarjontaa muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)