Aihe: Hyvä piuha?
1 2 3 4
L.Ruoska
17.08.2003 23:35:56

Damn, taas meni piuha. Kuinka usein teillä menee piuhoja paskaks?

Millasiahan kantsis ostaa? Ainakaan ne missä on vaan tavallinen metalliplugi päissä (minkä pystyy sillee ruuvaa irti) ei tunnu kestävän, menee about parin kk välein..meiän kitaristilla on semmonen kirkkaan vihree Viper-merkkinen kaabeli millä voi kuulemma vaikka hinata autoa ja se sano että se ollu sillä joku 6 vuotta sama piuha. Näillä perusteilla ostaisin sellasen. Onko muita mitä suosittelisitte?
"Suljettu astia on tää olento, sen vakavuudessa on tahto paeta tyhjyyden pyörästä, ja pakko päästä pois!"
Muhwi
17.08.2003 23:49:27
Viper on tosiaan laatupiuha, eikä mitenkään hirvittävän kalliskaan. Itsellänikin hajosi aikanaan piuha parissa kuukaudessa, mutta nyt on ollut sama neonvihreä Viper käytössä reilut puoli vuotta ilmaan mitään ongelmaa.
It wasn't me, it was the Other Guy.
absqua
18.08.2003 07:20:52
Neutrikin plugit ovat parhaita.

Ei muuta kuin marsmars sähkökauppaan ostamaan Neutrik-plugeja sekä laadukasta mikki/koaksaalikaapelia (esim.Cordial). Näistä aineksista itse kolvaamalla syntyy hyvät piuhat edullisesti. Omani ovat kestäneet toistaiseksi jo lähes 4 vuotta, eikä loppua ainakaan vielä näy.

Omatoimipiuhoissa on vielä se etu että voi väsätä juuri sen mittaisia kuin tarvitsee.

PS. Viper-piuhat ovat myös OK.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jannela
18.08.2003 15:43:05

Joo -noi Neutrikit on kunnon tavaraa! Itelläni on kanssa pari vuotta ollut ite juoteltu piuha noilla plugeilla ja kyllä kestää!
Cornflake
18.08.2003 16:07:26
*koputtaa puuta*

Ei ole kauheasti piuhoja hajonnut. Kaikista on veto pois.

Paitsi *PERKELE* yhden skoben jakkikin meni paskaksi, juuri se mistä ei ollut otettu vetoa pois.

Hitto. Bassossa nuo kyllä kestävät todella hyvin. Ihan peruspiuhaa.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
L.Ruoska
18.08.2003 20:18:16

Hei, osaako joku sanoa mitää Planet Wavesin piuhoista? Niissä on color coding-renkaatkin sitä varten että kun kaveri huomaa miten hyvä sun piuha on ni se haluaa samanlaisen, helpottaa sitten tunnistusta että mikä on kenenkin kun kaikki haluaa sellaset piuhat =)

http://www.planet-waves.com/
"I wanna pistol in my hand!"
bassline
19.08.2003 12:06:31
Itte kun tekee kaapeloinnit, nih ei mee särki..
Neutrikin suojattua letkua ja päät samalta hemmolta, no vot!
Muutamia ostettuja mennyt kolmen vuoden aikana..Tää itte tekemä se vaan paranoo...
heh..harva tietää kuinka kuuluisa todellisuudessa olen..
Dr. Pepper
27.08.2003 07:53:42
Mulla on Planet Wawes piuha. Hyvä piuha 6m mittanen ja hintaa T-kaupasta tuli 45 :/
Ku...
Dr. Pepper
27.08.2003 07:54:04
siis Planet Waves
Ku...
JK
27.08.2003 08:13:18
Ostin eilen Planet Wavesin 6 metrisen piuhan DLX-musiikista hintaan 20 euroo. Jos Thomanniin vertaa, niin hintahan on alle puolet....
En ole vielä kokeillut, mutta sellasen huomion tein että piuha on huomattavasti "letkumpaa" eli pehmeempää tavaraa kuin aikaisemmat esim. "Hot Linen" piuhat. Ja lisäksi mulla oli sellanen ongelma, että toi EBS:n comboni "sylkee" piuhaa ulos kun hiukan kovemmin luukuttaa (resonanssi), tietysti jos purkais paneelin ja kiristäis laitteen plugisisäänmenoa niin se ehkä auttais mutta tossa Planet Wavesin piuhassa on plugissa sellanen kiristyslevike siinä juuressa. Pysyy varmaan paremmin paikallaan myös basson päässä
poppamies
27.08.2003 08:13:45 (muokattu 27.08.2003 08:22:57)

Joo -noi Neutrikit on kunnon tavaraa! Itelläni on kanssa pari vuotta ollut ite juoteltu piuha noilla plugeilla ja kyllä kestää!

Joo. Neutrik on rautaa. Eikä näissä uusissa malleissa tartte juottaa kuin toinen karva jos ei halua. Maakarva vain puristuu sillai ovelasti väliin. Tai sitten juotat sen vanhanaikaisesti.

Tuonnäköisiä:
http://www.neutrik.com/start.asp?country=us

P.S. Kyllä kaapelissa itsessään myös saattaa piileä suuri salaisuus. On hyviä ja vielä parempia kaapeleita. Mulla oli vuosia sitten yli 10m pitkä kaapeli Nuutrik'in plugeilla ja johto oli siitä ihmeellinen että siinä missä joku lyhyempikin johto aiheutti pientä hurinaa (otti häiriöitä ympäristöstä), niin tuo pitkähkö johto oli aivan hiirenhiljaa.
Niin, ja itse olen ainakin aina juottanut nämät kolmenapaiset johdot sillälailla että yksi karva ja maa (vaippa) yhteen ja sillai.
"G-strings are for strippers"
PasiB
27.08.2003 15:31:36
Spectraflex SuperQuad 6 metrisenä, on ollut jo useamman vuoden, eikä tunnu hajoavan millään, käytössä ehkä hiukan kankeahkoa, mutta sen asian kanssa voi kyllä elää.
Kitarassa on liikaa kieliä
Prowleri
28.08.2003 13:33:38
Mikä tahansa missä on takuuta ja kauppa lähellä että voi käy'ä vaihtamassa kätevästi. Itse suosin kangaspäällysteisiä, löytyy Whirlwindin ja Fender 'Vintage' -malliset.
Kaupan laadukas & edullinen Peavey TVX-410 -bassokaappi.
esko
28.08.2003 15:00:18
no joo. tällä hetkellä mulla on ollu HotLinen joku 6,5metrinen piuha päälle puolvuotta. makso muistaakseni jonkun 15eeroo, ja on toiminu ihan tarpeeks hyvin. et sillein.
Dr. Pepper
28.08.2003 18:12:43
Planet Wavesilla on monenlaista piuhaa se halvempi maksaa jotain 20€, mulla on GRA20. Ostin ton T:kaupasta noin 8kk sitten. Nyt hinta on 33€. Tossa on muuten elinikäinen takuu. Huono puoli on se että ite on vaikee korjata, kun on umpimuovinen plukinpäällinen.
Ku...
doaf
29.08.2003 08:55:56
Wrapper by Conquest, kestäny jo noin 4-5 vuotta aktiivista käyttöä.
vanttera
03.09.2003 15:59:15
mulla proelia. hyvin toimii kun ei riko.
huonot suoritukset uusitaan.
Dream
06.09.2003 11:22:07
Mä ostin thomannilta joskus tämmösen piuhan:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-128549.html
Se vaikutti hyvältä niin kauan, kunnes
soitellessa kitara lähti hihnasta irti ja
tipahti suoraa sen piuhan metalli osan
päälle. Kyl se toimii kuitenki vielä.
Kyllä se hevi on hyvää musiikkia.
doaf
10.01.2009 10:25:58
Wrapper by Conquest, kestäny jo noin 4-5 vuotta aktiivista käyttöä.

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1953 päivää vanhaan ketjuun!

Katos vaan. Mulla on edelleen tämä sama piuha aktiivikäytössä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)