Aihe: Padeille moduli !
1
Wincent
18.08.2003 10:25:27

Minkäslainen moduli pitäis hankkia Taman techstar tam-500 padeille jotta saisin niillä ohjattua vst instrumentteja ??

Jos hommaan esim Alesiksen DM-5 modulin niin saanko sen kautta midillä ohjattua vst rumpukoneita.

Kertokaas mikä olis helpoin ja halvin ratkaisu tuohon ongelmaan??
hahuusko
18.08.2003 14:48:03
Alesista hieman halvempi ratkaisu olisi Roland TMC-6 (http://www.roland.fi/New%20Pages/news/NAMM_2002/TMC-6.htm). Tuossa ei ole mitään omia soundeja mutta jos kerran aikoo soitella vain VST-rumpukoneita, niin eipä niitä tarvitsekaan.
Wincent
18.08.2003 15:04:04

No mutta toihan näyttää juuri siltä mitä haen =)

Erittäin paljon kiitoksia vinkistä, muutkin vastaavat ovat tervetulleita
Terok
18.08.2003 16:25:47

Rolandissa ei vaan ole kuin 6 triggerituloa, Aleksissa taisi olla yli 10 ja niitäkin näkyy käytettyinä aika usein alle 300€, Roland taitaa maksaa sen 250€ uutena.

Yksi hyvä vaihtoehto saattaisi olla laittaa padit suoraan kiinni äänikorttiin. Itse olen jo soitellut hiirimatolla josta piezokaiutin otti signaalin äänikorttiin ja sieltä Drumagog triggeri softaan. Seuraavaksi olisi tarkoitus tehdä basari ja "komppipelti" lisää (nykyisessä äänikortissa on 8in), pitäisi vain löytää jostain lisää piezoja.
Wincent
19.08.2003 11:23:58

Voiskos joku kertoa hieman tarkemmin tuosta Drumagog softasta, lähinnä semmonen jolla on kokemusta softasta.

Jos oikein ymmärsin Teron kirjoituksesta niin voinko laittaa jokaisen padin mikserin kanaviin josta ne menevät triggerisoftaan ??? Onko drumagogissa midiä ja saako sitä käytettyä ns VST ohjaimena Cubasessa.

Eli mun idea olisi saada padeilla soitettua suoraan Cubase SX:n VST instrumentteja Attack,Halion ja LM-7.

Soittelin tosta TMC-6:sta maahantuojalle ja he sanoivat että sen avulla pystyn soittaamaan juuri niinkuin oli tarkoitus mutta mitenkäs on sen ALESIKSEN laita, toimiiko se niin että laitan padit kiinni sen inputteihin ja siitä midi koneeseen jossa valkkaan äänilähteeksi jonkun VST instrumentin ???

Toi Drumagog olisi varmasti edullisin vaihtoehto mikäli se toimii niinkuin ylempänä asian esitin =)

VASTAUKSIA PIKAISESTI ETUKÄTEEN KIITTÄEN =)
hahuusko
19.08.2003 15:30:24
mutta mitenkäs on sen ALESIKSEN laita, toimiiko se niin että laitan padit kiinni sen inputteihin ja siitä midi koneeseen jossa valkkaan äänilähteeksi jonkun VST instrumentin ???

Juuri näin, homma toimii käytännössä ihan samalla tavalla kuin TMC-6:llakin.
Terok
19.08.2003 19:07:55

Voiskos joku kertoa hieman tarkemmin tuosta Drumagog softasta, lähinnä semmonen jolla on kokemusta softasta.

Jos oikein ymmärsin Teron kirjoituksesta niin voinko laittaa jokaisen padin mikserin kanaviin josta ne menevät triggerisoftaan ??? Onko drumagogissa midiä ja saako sitä käytettyä ns VST ohjaimena Cubasessa.
jossa valkkaan äänilähteeksi jonkun VST instrumentin ???

www.drumagog.com

Triggeröintisofta, tunnistaa signaalin voimakkuuden ja soitta samplen. Sampleja voi ladata joten ei tarvitse erikseen käyttää mitään rumpukonesoftia.. Lataa demo, kytke padi ja kokeile. Varmaan äänikortista löytyy mikkietunen jolla saa signaalin tarpeeksi lujaksi.
Wincent
19.08.2003 23:21:45

Jeppis eli nyt on kokeiltu drumagogia ja sehän toimii loistavasti =). Ainoa mitä en saanut toimimaan on midi eli jos mulla on audioraidalla toi drumagog niin miten saan sen siirtymään midiraidalle jotta pystyn käsittelemään soittamaani juttua midillä.

Miten teette itse tämän homman sekkarin puolella ???

Käytän Cubase SX:ää, eli voisko joku valottaa hieman miten ton softan käyttö tapahtuu sx:ssä.
Terok
20.08.2003 11:37:55

Latasitko 3 Pro version? Ainoastaan siinä on midi output.

www.drumagog.com:

"Q. I can't seem to get MIDI Output to work with Halion and other softsynths.
A. Drumagog's MIDI output works great by itself for external MIDI devices, but in order to use it with internal software synths, you must first install a Virtual MIDI Port, such as MIDI Yoke. It can be downloaded for free here. Once you install MIDI Yoke, simply select one of the virtual MIDI ports as a MIDI output in Drumagog, then select the same port as an input in Halion or other soft synths."
Wincent
20.08.2003 11:50:31

Joo latasin pro version ja en kyllä heti hoksannut miten saan drumagogista tulevat soundit midi raidalle ???

Cubasessa avasin drumagogin audioraidan insert efektille ja sitä kautta soittelin sillä niitä demo soundeja, mutta miten saan sillä soitettua ja nauhoitettua vst soundeja ???

Tero kerrotko miten itse käytät tuota ohjelmaa
Wincent
20.08.2003 11:53:35

Ilmeisesti mun pitää avata jokaiselle padille oma raita ja oma drumagog ? vai saako tossa jotenkin määriteltyä niin että ei tarvitse kuin yhden raidan padien soitteluun

Sori tyhmät kysymykset mutta tää rumpujutska on mulle uutta kun olen vain noilla syntikoilla pelleillyt =)
Terok
20.08.2003 13:52:58

Ilmeisesti mun pitää avata jokaiselle padille oma raita ja oma drumagog ? vai saako tossa jotenkin määriteltyä niin että ei tarvitse kuin yhden raidan padien soitteluun

Jokainen raita vaatii oman drumagogin ja tuo vaatii jonkin verran cpu tehoja joten en tiedä miten käy koko setin kanssa... Vanhempi 2 versio olisi varmaan kevyempi mutta siinä ei ole midiä (vanhan demon löytää varmaan joltain softasivuilta googlella). Itse olen siis käyttänyt vain yhden itsetehdyn padin kanssa pelkällä drumagogilla, midiä en ole testannut.

Tuohon sähkörumpu käyttöön oli myös ilmainen softa joka oli tosin beta asteessa, en ole vielä kokeillut.

http://hem.bredband.net/b125831/files/EKTb11.zip
http://hem.bredband.net/b125831/manualst.html

Pari löytää myös täältä muistaakseni rumpukone osastolta, mutta toisessa ei ole dynamiikka ja toista en ole testannut:
www.databaseaudio.co.uk

Muutenkin kiinnostava sivu:
http://edrum.for.free.fr
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)