Aihe: Hjälp - Reverb rikki?
1
kivi
18.08.2003 15:05:13
Voi korjata, hyvinkin. Eiku kaiku auki ja katsomaan, mikä on vikana (siellä on toisessa päässä antava ja toisessa päässä ottava elementti, ja sellaiset löysähköt vieterit siinä välissä).

Kokeilepa ensin kumminkin, josko vika on kaikuun menevissä piuhoissa; niissä on muistaakseni (ainakin Fenderin vahvareissa) RCA-liittimet, eli ihan tavallinen stereoiden välijohto käynee, jos toisesta päästä saa vuoltua piuhat pidemmälti erilleen, että sopii kaikutankin päihin.

Kaikutankki lienee Accutronicsin valmistama, kuten useimmissa muissakin merkkivahvistimissa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Penasol
18.08.2003 19:35:17

Itse asiassa minullakin on ongelma. Kaiusta on toinen jousi irronnut. Kyllähän se vielä toimii, mutta eipä se ole soundiltaan entisensä. Onko tätä muuten mahdollista korjata kotikonstein? Ja paljonko maksaa uusi jousikaiku. Taitaapi olla minullakin Accutronics. Vahvistin on kuitenkin Crate VC3112, käsittääkseni siinä on Accutronics.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
kivi
18.08.2003 19:44:46
Onko tätä muuten mahdollista korjata kotikonstein? Ja paljonko maksaa uusi jousikaiku.

En tiedä, mutta luulisin että on, jos työkalut pysyy kädessä. Mulla on käyneet rikkinäiset jousikaiut korjaamolla, ja hyvin ne on korjattu.

En kylmiltään muista, miten nuo jouset on siellä kiinni. Ja totta puhuen, mieluummin avaan ja katson vasta jos oikeasti tarvitsee :-)

Mikko Kankaanpää varmaan tietää paremmin. Itse kysyisin häneltä. Pikaviesti toiminee.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Mikko Kankaanpää
18.08.2003 20:34:11

Suomessa uuden kaikutankin hinta noin 60 euroa. En kyllä minäkään muista miten ne on kiinni kun ei ole ikinä tarvinnut korjata tuollaista...

Kaiuista lisätietoa löytyy:
http://www.accutronicsreverb.com/

Mikko
A. Järvinen
19.08.2003 08:42:38
Juu kiitti vastauksista. Tuolla on tosiaan RCA-liittimet. Irrotin sen kaikutankin ja katsoin mutta kaikki jouset (2 kpl) oli ok. Missähän tuon voisi korjauttaa, normaali korjaaja tuskin (?) osaa korjata tuota.
jogo3000
19.08.2003 10:09:59

No tuo on yleensä jos se itse tankki on rikki niin todella helppo korjata. Ainakin näin sanoi korjaaja jolle tankin vein. Ei ollut vahvistinkorjaajamies, mutta kun selitin mitä tankki tekee, niin korjasi.
I'm a whiskey rock'n'roller.
kivi
19.08.2003 15:25:16
Oletko katsonut (/mitannut yleismittarilla tms), ettei vika ole niissä kaikuun menevissä piuhoissa?

Sitten yksi mielenkiintoinen mahdollisuus on, jos sulla on täysputkivahvistin ja vahvistimen etuasteputkissa se kaiun ohjausputki pimennyt; sitä ei välttämättä huomaa. Sitä voi kumminkin kokeilla laittamalla (kun kaiku on kiinni) vahvistimen päälle, ja varovasti muovisella kuulakynällä tms. sähköä johtamattomalla esineellä koputella kaiun ohjausputkea (pitää katsoa jostain mikä se niistä on). Jos koputus kuuluu hirveän paljon kovempaa kuin muu ääni, on putki mikrofoninen ja kannattaa vaihtaa.

Etuasteputkia voi tietty vaihtaa muutenkin, vaikka yksi kerrallaan.

(Niin siis, olikos nyt edes kyse putkivahvistimesta? En muista...)
(Handsome Dick Manitoba)    
A. Järvinen
20.08.2003 09:25:44
No tuo on yleensä jos se itse tankki on rikki niin todella helppo korjata. Ainakin näin sanoi korjaaja jolle tankin vein. Ei ollut vahvistinkorjaajamies, mutta kun selitin mitä tankki tekee, niin korjasi.

Eli siis normaali elektroniikka asentajakin osaisi korjata tuon tankin? Kyseessä on ihan perus trankku combo.

Pitää kattoo yleismittarin kans.. Josko vika ei oiskaan tankissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)