Aphelion 13.02.2006 17:59:20 | |
---|
Eli, ongelma on seuraavanlainen. Kun soitan niin soiton seassa kuuluu epämääräinen rapina. Lisäksi kun kosken tallaan, alkaa kuulua huminaa. Bassoni on Ibanezin EDA900. Eli aktiivielektroniikalla varustettu. Useat johdot ja vahvarit kävin jo läpi sekä vaihdoin patterin, mutta mikään näistä ei auttanut. Lisättäköön vielä, että tänään bassotunnilla ollessani kaikki toimi normaalisti. Vika ilmeni nyt kun iskin bassoni taas tänään omaan vahvariin kiinni. Olisikohan kenelläkään mitään hajua että mistä voisi olla kyse? Siitä mistä ei voi puhua, ei voi edes vaieta. |
okoranta 13.02.2006 19:56:59 | |
---|
Jaa-a. Onko sun vahvistin maadoittamattomassa pistorasiassa? Vai onko sun vaffari putki? Mulla oli samantyylisiä oireita, mutta putkenvaihtojen jälkeen ne hävisivät.. Joku viisampi varmaan osaa sanoa enemmän.. TURHA YRITTÄÄ, EN OSTA ENÄÄ MITÄÄN!!( Paitsi asia saattaa korjaantua pian:) |
Aphelion 13.02.2006 20:19:32 | |
---|
On se maadoitetussa pistorasiassa ja vahvari ei ole putki. Ennen tuo on toiminu ihan kiltisti mutta nyt sitten alkoi pelleileen. Koitin useessa eri pistorasiassakin. Siitä mistä ei voi puhua, ei voi edes vaieta. |
Wolfie 13.02.2006 20:46:09 | |
---|
Saattaa olla myös joku juotos jossain pettämässä, veikkaisin. Myös plugin toiminta on välillä arpapeliä. Koulun härveleissä olen huomannut plugien olevan melko loppuunkalutut ja tuhotut. Tiedä sitten mikä lie. Jos viisaammat osaisivat paremmin selittää. Liekö maadoitus kunnossa? |
hemmo 13.02.2006 20:47:26 | |
---|
Ota sen vahvistimen kaiutinkartion suojaverkko irti ja paina varovasti kartiota sisäänpäin. Jos kartiosta kuuluu rahinaa on se paskana. FenderGibsonMarshallMonster |
pardy 13.02.2006 21:14:18 (muokattu 13.02.2006 22:32:36) | |
---|
Mä oon huomannu samaa omassa bassossa ja muissa laitteissa. Muualla ku himassa toimivat moitteetta, himassa pörisee. Luulisin että vika on sähköverkossa. Kokeile eri paikoissa sitä ja jos ilmiö on sama niin oma veikkaukseni on että basso itsessään on täysin ehjä. |
...kun kosken tallaan, alkaa kuulua huminaa Kyllä toi mun mielestä tonne maadoituksen puolelle viittaisi. Tosin en mikään asiantuntija ole, mutta olisko sieltä vahvarin puolelta voinut joku juotos pettää? Viisaammat? Rock and/or Roll |
Hughes 13.02.2006 21:53:23 (muokattu 13.02.2006 21:55:19) | |
---|
Luulisin että vika on sähköverkossa. Totta. Maadoitushäikkä periaatteessa. Joskus saattaa auttaa jos laittaa valot pois, mikä tietysti haittaa soittamista vähän ;) Pistorasiaryhmän pitäisi olla soittokamoille semmoinen missä ei ole mitään muuta mukana, ei valoja eikä varsinkaan koneita (sähkömoottoreita ym:ta). Ja jos on useampia ryhmiä niin pitäisi vetää samalta vaiheelta, jos alkaa oikein hifistelemään. Juuri tämä viittaa siihen kun toisessa paikassa toimii paremmin. Siellä on vaan paremmat sähköt. MoParin saa kiinni vain toinen MoPar. |