Aihe: Piezo-pickup
1
bize
13.02.2006 18:35:33 (muokattu 13.02.2006 18:35:42)
Onko kenelläkään ihan normaalissa bassossa kiinni piezomikkiä? Minkälainen soundi tulee? Rupesin vaan miettimään, kun laittaa korvan kiinni bodyyn ja soittaa niin se ainakin kuulostaa mielenkiintoiselta, mietin että voisiko sen soundin saada jotenkin järkevästi vahvistettua. Ilmeisesti piezo taitaa olla ainoa ratkaisu sinne suuntaan.
Luvallisesti out!
absqua
13.02.2006 21:29:16
Onko kenelläkään ihan normaalissa bassossa kiinni piezomikkiä? Minkälainen soundi tulee? Rupesin vaan miettimään, kun laittaa korvan kiinni bodyyn ja soittaa niin se ainakin kuulostaa mielenkiintoiselta, mietin että voisiko sen soundin saada jotenkin järkevästi vahvistettua. Ilmeisesti piezo taitaa olla ainoa ratkaisu sinne suuntaan.

Mulla ei ole, mutta olen soittanut Musicman Stingrayn piezo-mallilla ja siinä ainakin oli erittäin makoisa juurikin se piezon soundi ja Stingrayn omaan mikkiin sekoitettuna tulokset olivat minua miellyttäviä. Musarissa piezot on tallapaloissa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
balzary
16.02.2006 09:08:10 (muokattu 16.02.2006 09:39:34)

Juttelin asiasta äskettäin AV-bassojen tekijän Ales Vychodilin kanssa. Hän totesi juuri valmistuneesta piezollisesta bassostaan, että perusmikeillä tulee perinteinen soundi ja piezo tuo siihen sitten enemmän "modern tight and punchy sound"-meininkiä. Itse en ole piezoa kokeillut, mutta kiinnostaisi kyllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)