Aihe: Uusien crashien hankinta.
1
Sa(n)kari
07.02.2006 22:32:23
Elikkäs ehkä ensi kuun aikana olisi tarkoitus crash osastoa laittaa uusiksi, luultavasti 17" ja 18" crashit/thin crashit on hakusessa. Olen tässä jo hieman nettisivujen/ääninäytteiden perusteella katsellut joko Meinlin Byzancea, Amunia tai sitten ihan jotain muuta eli Zildjianin A-Customeita. Soittotyyli nyt on aika monipuolinen, enemmälti kai se tuonne rokkimeininkeihin kääntyy, ei nyt mitään hevimättöä, mutta ei toisaalta jaskaakaan. Eli aika pitkälle "yleis"käyttöön pellit tulisivat.

Meneekö nuo Byzancet miten pahasti metsään, vai ovatko miten monikäyttöiset? Näyttää noita aika monella rokkiäijällä olevan nykyjään. Hinnankin puolesta houkuttaisi.

A-Customit taas houkuttaisi siksi, kun niitä mainostetaan kovasti yleiskäyttöisiksi, juurikin fuusio/rokkitouhuihin.

Varmasti tulee ensimmäisenä kommenttia että "mene kauppaan ja testaile." Vaan kun täällä päin Suomea (Kuopio) on noissa musiikkikaupoissa aika heikosti tavaraa näytillä, ja ilmeisesti aika nihkeästi alkaavat niitä tilailemaan ihan vaan testattavaksi.

Asiallisista kommenteista kiitän jo etukäteen!
Simpson, eh?
Magiz
07.02.2006 23:24:02
byzancet kannattaa kyllä pitää hyvänä vaihtoehtona.
Whatever happens, happens.
Niskamies
07.02.2006 23:26:11
Sabian AA:t kannattaa tsekata. Hemmetin hyviä peltiä, etenkin extra thin-sarjalaiset.
More is more.
harzza1
07.02.2006 23:47:28
kuopiossahan oli jossain kaupassa byzancee ainakin mitä kävin vähä aikaa sitten siellä. muista en tiedä.
Sa(n)kari
08.02.2006 00:09:57
kuopiossahan oli jossain kaupassa byzancee ainakin mitä kävin vähä aikaa sitten siellä. muista en tiedä.

Joo, Flanger musiikkihan niitä myy, pitää käydä katsomassa josko Jouni olis tilannut muutaman näytille. Sieltä saisin niitä varmaan ihan hyvään hintaan kun sieltä kannut ostin, niin lupas jatkossa pelleistä alennusta.
Simpson, eh?
Sa(n)kari
08.02.2006 15:10:48
Tänään kävin paikalliselta Meinl kauppiaalta tarjousta kysäsemässä, ja ihan hyvä tarjouksen sainkin. 16 ja 18 tuumaiset Byzancet 390 €. Eli tuskin enää muita merkkejä tarvitsee katsella.

Eli nyt vaan kokemuksia Byzanceista kehiin, kiitos.
Simpson, eh?
Jack Daniels
08.02.2006 15:24:26
Itselläni oli testissä se byzance medium 18" crash. Ja en tykännyt. Soi tosi pitkään ja on paksu symbaali,mut on kyllä tosi heavy. 16" medium crash soi todella matalalta ja myös aikas pitkään, mutta tietysti pienemmällä volyymilla kun toi 18".
Itse valitsin medium-thin crash 16" ja olen tyytyväinen. Soveltui hyvin muihin symbaaleihini ja se on soinniltaan vähän kirkkaampi kun toi medium crash.
Aika hyvin vastaa sointia ne meinl sivuston näytteet.
Kokonaisuudessaan loistava symbaali valinta.
Sa(n)kari
08.02.2006 15:54:08
Itselläni oli testissä se byzance medium 18" crash. Ja en tykännyt. Soi tosi pitkään ja on paksu symbaali,mut on kyllä tosi heavy. 16" medium crash soi todella matalalta ja myös aikas pitkään, mutta tietysti pienemmällä volyymilla kun toi 18".
Itse valitsin medium-thin crash 16" ja olen tyytyväinen. Soveltui hyvin muihin symbaaleihini ja se on soinniltaan vähän kirkkaampi kun toi medium crash.
Aika hyvin vastaa sointia ne meinl sivuston näytteet.
Kokonaisuudessaan loistava symbaali valinta.

Joo, itsekkin tuossa Meinlin sivuilta ääninäytteitä kuuntelin ja totesin että ei ne mediumit minunkaan korvaa miellyttäneet. Luultavasti itsekkin ostan medium-thinit, kuulostivat mukavan pehmeiltä, ja sustainiakin oli ihan riittämiin. Thinit menis varmaan jo liian kevyiks.
Simpson, eh?
joravuo
08.02.2006 16:06:05

itellä on zijdjian a custom projection crash 18" ja avedis medium crash 17" oon ite tyytyväinen... soitan rockia!!
Onko se ärrr? Onko se ooo? Onko se see? onko se koo?
toni.turpeinen
08.02.2006 19:40:53
Mulla on Byzance 18" thin crash ja se on kyllä mainio. Ihan rokkia sillä soittelen. Mun mielestä taas toi med.thinkin on liian paksu.
Toimii muuten hauskasti ride peltinäkin...
Totuus on tuolla ylhäällä.
Sa(n)kari
08.02.2006 20:21:43
Mulla on Byzance 18" thin crash ja se on kyllä mainio. Ihan rokkia sillä soittelen. Mun mielestä taas toi med.thinkin on liian paksu.
Toimii muuten hauskasti ride peltinäkin...

Ahaa, no voishan niitäkin harkita sitten. Samapa tuo on, kun saman hintaisia ovat riippumatta paksuudesta. Ainoastaan brilliant-viimeistely korottaa hinta.
Simpson, eh?
harzza1
08.02.2006 20:24:53 (muokattu 09.02.2006 11:40:41)
itsellä ainakin hyvin pelittäny medium-thin 16" rässi.

E: siis bysanssi
JeeVes
08.02.2006 20:56:43
Meinleistä ei kyllä ole hirveästi kokemuksia. Jos hyvää yleiscrasheja haet, niin suosittelisin ihan Zildjian Avedis sarjaa. Kyseessä on laatukamaa ja hyvään hintaa. Tomivat kyllä monessa musassa ihan taatusti ja aina löytyy ostajia sittenkin kun itse niistä tahtoo päästä eroon. Itse olen nyt kanssa himoinnunt Zildjian Avedis 18" thin crashia jo jonkun aikaa.
Kalamies #15 >-)))> ESTR #3 Siskoni on itse ihanuus!
Jack Daniels
13.02.2006 18:47:35
Mulla OLI se byzance med-thin crash !!!!!!!
Kuukauden ehti mulla olla ja reunassa HALKEAMA !!!!!!
Paisteen dimension thin crashit ollu ties kuinka kauan ja hyvin kestää samaa soittoa.
Eli vedän takaisin kehuni meinlin symbaaleista. Oli viimeinen meinl jonka omistan.Pysyttäydyn tutuissa ja turvallisissa merkeissä.
Joku saattaa ehkä jollaintasolla ymmärtää miltä tuntuu kun noin 160e hintanen lätty on heti hajalla................ja soittelen vielä A7 kapuloilla.
Toivotan kovasti onnea jos ehdit meinlit ostaa.
Legatus
13.02.2006 19:01:38
Mulla OLI se byzance med-thin crash !!!!!!!
Kuukauden ehti mulla olla ja reunassa HALKEAMA !!!!!!
Paisteen dimension thin crashit ollu ties kuinka kauan ja hyvin kestää samaa soittoa.
Eli vedän takaisin kehuni meinlin symbaaleista. Oli viimeinen meinl jonka omistan.Pysyttäydyn tutuissa ja turvallisissa merkeissä.
Joku saattaa ehkä jollaintasolla ymmärtää miltä tuntuu kun noin 160e hintanen lätty on heti hajalla................ja soittelen vielä A7 kapuloilla.
Toivotan kovasti onnea jos ehdit meinlit ostaa.

Näitä sattuu melkein kaikille merkeille. Se on melkein väistämätöntä ettei kaikki pellit kestäisi. Sieltä on vaan päässyt "pieru" tarkistuslinjan ohi. Esim tiiän kavereita millä on A-customeita menny melkein uutena paskaks.
Roddy on jumala!!
Legatus
13.02.2006 19:23:20
Juu, kyllähän tuo valmistusvirheeltä kuulostaa. Et saa minua tuolla vielä säikytettyä. :)

Eikä kannatakkaa säikähtää. Mulle on tulossa 18" medium byzance rässi käytettynä :) Odottelen innolla.
Roddy on jumala!!
Sa(n)kari
13.02.2006 19:26:07
Eikä kannatakkaa säikähtää.

Onneksi kun ihan paikallisesta putiikista ostaa, niin ei tule takuuasioitten kanssa onkelmia.

Mulle on tulossa 18" medium byzance rässi käytettynä :) Odottelen innolla.

Onnea, minä joudun vielä muutaman viikon odottamaan että talous tulee kuntoon.
Simpson, eh?
hybrid
13.02.2006 19:36:02
A-customit ja Byzancet on molemmat hyviä. Melkolailla samanlaisia peltejä ovat, mut itte tykkään meinleistä enemmän. Sabian AA:t sihisee ja kihisee liikaa mielestäni, mut kyllä nekin ihan hyviä yleispeltejä ovat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)