Aihe: Vibrakampi??
1 2 3
riku tha man
16.08.2003 12:56:07

Kuinka sitä käytetään??
Ei oo nääs Floyd Rosesta kauheesti hyötyä, jos ei osaa tehä yhtään mitään vibrakammella..
Spiridon
16.08.2003 12:58:53
personal.inet.fi/koti/sami_anttila/
Klapp
16.08.2003 13:18:17
Floyd Rosesta ei ole hyötyä missään, koskaan eikä kenellekään.
"Ihminen, tuo luomakunnan kruunu, saa minut leikkaamaan peukaloni" -Mäntylä
Miikathebest
16.08.2003 13:24:59 (muokattu 16.08.2003 13:25:58)

Floyd Rosesta ei ole hyötyä missään, koskaan eikä kenellekään.

Et voi olla oikesti tota mieltä!
Ooko kuullut sellaisesta äijästä kun steve vai. Mitenköhän sillä menis, jos ei olis floikkaa...
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Heart Of Steel
16.08.2003 13:39:31

Hoh hoijaa, eipä ole taas kysyjä paljon vaivaa nähnyt, mutta:

Sitä käytetään mm.

1. Painamalla kampea kohti kieliä, jolloin kielet löystyy = taajuus laskee

2. Nostamalla kampea jolloin taajuus nousee

3. Heiluttelemalla ylös-alas jolloin aikaansaadaan vibraattoa

4. "Pompsauttamalla" jolloin syntyy warbles-efekti. (vedä kampea ylös ja päästä yhtäkkiä vapaaksi)

+ n. 567 muuhun tarkoitukseen. Käytä mielikuvitusta.

Ja soiton opettelua ei kannata aloittaa vibrakammen vääntelystä.
"Nobody tells a Man how to play."
Jani The Rock
16.08.2003 13:48:20

Mä nyppään yleensä floikkakitarasta kammen kokonaan veke ja hakkaan sitten tallaa kämmensyrjällä. Jostain syystä tuo kammen käyttö silleen kun sitä "oikeasti" käytetään on meikäläiselle totaalista hepreaa. Bigsbyn vibra on poikkeus, kun siinä on sentäs sen kokoinen kampi että siitä saa kunnon otteen.
"I don`t wanna be a rock`n roll star, just wanna play my honky guitar..." -Peer Gynt
Cletus Awreetus
16.08.2003 15:19:26
Et voi olla oikesti tota mieltä!
Ooko kuullut sellaisesta äijästä kun steve vai. Mitenköhän sillä menis, jos ei olis floikkaa...

Kai sillä soitto ilman Floydiakin kulkis, mutta on ne kampikikkailut aika tärkeä osa Steven tyyliä.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
riku tha man
17.08.2003 11:47:20

Hoh hoijaa, eipä ole taas kysyjä paljon vaivaa nähnyt, mutta:

Sitä käytetään mm.

1. Painamalla kampea kohti kieliä, jolloin kielet löystyy = taajuus laskee

2. Nostamalla kampea jolloin taajuus nousee

3. Heiluttelemalla ylös-alas jolloin aikaansaadaan vibraattoa

4. "Pompsauttamalla" jolloin syntyy warbles-efekti. (vedä kampea ylös ja päästä yhtäkkiä vapaaksi)

+ n. 567 muuhun tarkoitukseen. Käytä mielikuvitusta.

Ja soiton opettelua ei kannata aloittaa vibrakammen vääntelystä.

Arvelin, että täältä voisi olla helppo saada suomenkielisiä ohjeita. Eikös tämän foorumin aihe ole kitaran soittaminen ja tekniikat. Luulisin, että vibrakampikin kuuluu jossakinmäärin kitaratekniikoihin.

Olen soittanut reilut 3 vuotta ja ostin Floyd Rosella varustetun kitaran, koska sain halvalla. En vain ole aikaisemmin jaksanut opetella vibrakammen käyttöä.

Kiitos kuitenkin neuvoista!!
hjukke
17.08.2003 11:53:04

Tuo opetteleminen on aika abstrakti käsite. Sitä tuskin kukaan koskaan oppii käyttämään. Yksi kuka on keksinyt kammelle jotain käyttöä on Steve Vai ja toinen Esa Pulliainen. Mietipä näitä jos haluat vaikutteita vibraamiseen. Itse koen floikan turhaksi koska en ikinä osaisi käyttää sitä niinkuin Vai, enkä toisaalta haluaisikaan. Ja keppikin on v-mäisempi virittää.
Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä!
riku tha man
17.08.2003 12:04:48

personal.inet.fi/koti/sami_anttila/

Kiitos!! Erittäin hyvät sivut!!
Joees
17.08.2003 13:20:16
Toisaalta, IMHO kannattaisi reenata ensin perinteisella kammella, joka löytyy stratoista yms kitaroista. Sen jälkeen vasta Floyd Rose.
Groooove is in heart!
S@mi
17.08.2003 14:26:47
Kyllähän tuosta floyd rosesta on kuitenkin enemmän hyötyä kuin haittaa. EI se tarkoita sitä kun kampi on, että sitä tarvitsisi koko runkata ;)
Lisäväriä tuomaan floikka tuntuu olevan omiaan.
Tässä kaksi omaa esimerkkiä:

Rage biisin soolo (2:12 -> )
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=30621

Koko Steel Guitar Jam
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=31117
Musaa ja kitaratricksejä: www.samianttila.tk
Npixel
18.08.2003 12:35:58

Kampi = jees.
Kampi = Epävire (jos ei lukkoja)
ForSakeN
18.08.2003 13:30:31
Itse hommasin pitkästä aikaa kitaran jossa on floikka, ja kyllä tuntuu kömpelöltä kun soittaa sen jälkeen "strato"-tallasta jossa ei voi kammeta ylöspäin.

Ajattelinkin säätää senkin kelluvaksi samalla kun vaihdan kielet. Epäilyttää kyllä vireen pysyminen ilman lukkoja, kun se ei nytkään pidä virettä kunnolla (pitää virittää joko vibrailun tai venyttelyn ehdoilla). Eikä siihen lukkoja voi laittaa vaihtamatta tallaa, kun ei ole "hienovirittimiä", vai miks niitä tallassa olevia virittimiä nyt sanotaankaan.

Ite olin virittäny jouset stratossa niin, että talla hieman kellu, joten sitä oli mahdollisuus vetää molempiin suuntiin. Mutta tosiasia oli se, että vire ei kovinkaan pitkän käytön jälkeen ollu kohillaan, joten suosiolla laitoin jouset takas kireempään muotoon.
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
Jucciz
18.08.2003 13:55:42
Kampi = Epävire (jos ei lukkoja)

Ei pidä paikkaansa. Tai sit oot soittanu vaan jotain halpiskitaroita. Floyd Rosessa on tasan yksi hyvä puoli: sillä saadaan paskat hevikitaratkin pysymään vireessä kammen kera pelleillessä. Laadukkaissa kitaroissa ei tarvita mitään floikkahirviötä. Esimerkkinä Ernie Ball:in Steve Lukather-malli "Luke", jota Lukather itse rankaisee välillä "suht" kovalla kädellä, eikä vireongelmia kuulu olevan.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Miikathebest
19.08.2003 15:54:28

Toisaalta, IMHO kannattaisi reenata ensin perinteisella kammella, joka löytyy stratoista yms kitaroista. Sen jälkeen vasta Floyd Rose.

Ja siinäkö sitten opettelisit kitaran viritystä :p
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Cletus Awreetus
19.08.2003 20:43:25

IMHO? Meinaa mitä?
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Brian May jr.
19.08.2003 20:50:28 (muokattu 19.08.2003 20:50:51)
Mun tää ny pitäis tietää, mutta mikä on floyd rose?
Metal up yer ass or I'll do it for ya!
Gypsy
19.08.2003 21:36:58
IMHO? Meinaa mitä?

Et sä haluu tietää noita tietokonenörttien juttuja. Enkä mäkään. Älkää kertoko
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)