Aihe: "Underdrive" - boostauksen sijaan leikkaus
1
Exhausted
11.02.2006 18:08:22

Huomasin tuossa että on parempi hakea hyvä perussärösaundi vahvistimesta ja sitten käyttää eq:ta leikkaamaan gainia kevytroson aikaansaamiseksi sen sijaan että hakisi vahvistimesta kevytroson ja boostaisi siitä normisäröön. Homma siis vastaa kitaran volumen pienentämistä, mutta vaihdos tapahtuu pedaalilla, jolloin vaimennuksen määrä on aina kerralla sama, eikä soittamista tarvitse lopettaa vaihdon ajaksi. Tietysti volumepedaalillakin pääsee vastaaviin tuloksiin, mutta eq:n avulla voi kompensoida hyvin saundin muutosta.

Onko muilla kokemuksia vastaavista systeemeistä? :)
McNulty
11.02.2006 18:12:30
Minä en käytä boostausta enää lainkaan. Tuli hommattua sen verran mukava putkietuaste räkkiin mistä irtoaa hyvät cleanit, crunchit ja hi-gainit. Minulla on räkissä myös G-Major ja sen releeseen laitoin vastahankitun MXR M-109 6 Band EQ:n kiinni jota voin käyttää soundin muotoilemiseen.

Aikaisemmin boostasin putkivermeitä tuolla Ibanez TS10 mutta se on nyt tauolla... yksinkertaisesti en saanut kaikista putkivärkeistä ulos riittävästi "meidän musaan sopivaa" hi-gainia niin boostailin tuolla.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Crackis
13.02.2006 18:12:17
Mulla oli juurikin Danon EQ tuollaisessa käytössä aiemmin. Etuasteesta sai mukavat high-gainit, mutta komppikanava kuulosti liian "kulmikkaalta" pienellä gainilla, joten EG:sta vain output pienimmälle ja liu'uilla pientä korjausta että soundi miellytti korvaa muuten. Mulla tuo systeemi toimi hyvin, pudotin siis high-gainista sellaiseen erottelevaan säröön, jolla pystyy lyömään kuuden kielen sountuja niiden menemättä tukkoon ja näppäillessä piti saada erottelevuutta. Dano ja Behku on ainakin halpoja värkkejä tuohon, en tiedä sitten miten kestää keikkakäytössä. Oma vitritelmä ei rahapulan takia ikinä keikalle asti ehtinyt ja nyt se taas on tarpeeton, kun etuasteessa on uudet putket ja saan melkein saman paletin aikaiseksi ilman ylimääräistä pedaalia lattialla.
Shit happens when u party naked
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)