Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Leevi & the Leavings
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Blue Moon
17.08.2003 01:47:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gösta on poissa on mutta muistellaanpa hiukan Leevi & the Leavingsin musiikkia, kun se ainakin tuon yleisellä osastolla olevan ketjun perusteella tuntuu montaa miellyttävän.
 
Suosikkibiisejä, levyjä, ihan mitä vaan juttua.
 
Hivenen mielikuvituksettomasti aloitan suosikkialbumeistani.
 
"Suuteleminen Kielletty" (1980)
 
Luokkakaveri hommasi tämän heti sen ilmestyttyä ja äänitti mulle kasetille ja tulihan tätä kuunneltua, huh huh. Moni kappale oli kuin tehty ikäiseni pojankoltiaisen elämästä ja siksi ne varmaan nin hyvin kolahtivatkin.
 
"Häntä Koipien Välissä" (1988)
 
Inttivuotena -88 tämä oli yksi niitä harvoja kasetteja, joita Komennon ja Huollon tuvassa soitettiin. Ja sen verran usein nauha pyöri, että kappaleet ovat jääneet alitajuntaan loppuiäksi ja samalla asepalvelusajan soundtrackiksi.
 
- It's been a long time coming -
kid ego
17.08.2003 02:28:00 (muokattu 17.08.2003 02:28:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tärkein levy tai oikeastaan kasetti on Häntä koipien välissä. Sitä tuli kuunneltua faijan automankasta Eppujen ohella. Levyllä oli hauskoja sanoituksia ja hienoja melodioita niin kuin aina. Mun suosikkibiisini on ehdottomasta Mäyrä, mutta eipä voi Rin Tin Tiniä tai Teuvoa + monia muitakaan huonoiksi haukkua missään nimessä. Vuonna '88 (marraskuussa) mä täytin vasta neljä joten nuo biisit ovat mun varhaisimpia muistikuvia.
 
Nykyisin en kuuntele Leeviä tai suomirokkia yleensäkään, vaikka pitäisi. Kun kaverit soittavat Leeviä mulle tulee aina hinku kuunnella lisää ja lisää.
 
Do you really want to funk with me?
Hirvi on petoeläin.
Arseska
17.08.2003 02:28:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavaa settia!!
Todella hyva bandi. Varsinkin pitkan ulkomailla oleskelun aikana meinaa tulla tippa linssiin, kun Leevia kuuntelee.
 
Anssi Kelasta diggaaminen osoittaa sellasta terveellistä avointa suhtautumista musiikkiin vapaana taiteena. -Suomen Tietosanakirja
hjukke
17.08.2003 02:33:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtavaa settia!!
Todella hyva bandi. Varsinkin pitkan ulkomailla oleskelun aikana meinaa tulla tippa linssiin, kun Leevia kuuntelee.

Niinpä. Jotenkin Leevien lauluissa Suomi on aika lohdullinen paikka.
 
Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä!
Isodee
17.08.2003 04:03:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häntä koipien välissä on ehdoton suosikki. Siinä on levy missä ei ole yhtään heikkoa biisiä.
 
Eikä mietitä sitä mitä jäi tekemättä, vaan sitä mitä tuli tehtyä...
 
Viceroy
17.08.2003 12:00:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Suuteleminen kielletty miellytti meikääkin. Lisäksi sellainen kuin Kadonnut laakso on aika hauska. Keskiviikko on ihan huippu kokoelma! Biiseistä Teuvo. Niin klisee kuin onkin. Nostalgia-arvo...
 
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Blue Moon
17.08.2003 12:09:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäksi sellainen kuin Kadonnut laakso on aika hauska.
 
Sillä on tosiaan monta hyvää biisiä; "Rock On Rudy", "Siperia", "En Tahdo Sinua Enää" ja "Uni Joka Pääty Ei" tulevat päälimmäisinä mieleen.
 
- It's been a long time coming -
Heavy Metal Machine
17.08.2003 12:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä. Jotenkin Leevien lauluissa Suomi on aika lohdullinen paikka.
 
täydellisesti sanoit!
 
Gösta Sundqvist In Memoriam.
KooAa
17.08.2003 14:07:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-61 syntyneenä muistelen varmaankin vuotta -78 Lappeenrannassa.
 
Ensin oli ympäri kaupunkia seinillä ym. lappuja joissa luki "Jeesus tulee, oletko valmis", tuostahan Hassisen Kone teki biisinkin.
Olikohan sitten seuraavana kesänä samanlaisia lappuja samoissa paikoissa mutta niissä luki "Mitä kuuluu Marja-Leena ?". Kesti muistaakseni 2-3 kuukautta ennenkuin kyseinen kappale alkoi soida radiossa. Siitähän tuli iso hitti ja sen jälkeen Leevi & The Leavings soi radiossa hyvin paljon suurinpiirtein vuoteen -95 asti.
 
Göstan musiikki oli muistaakseni ainutta "iskelmää" mitä me rokkidiggarit kuunneltiin.
 
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
Ta Wicked G
17.08.2003 17:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teuvo, maanteiden kuningas. Siinä on mukavan inhorealistiset sanat.
 
Fuck the reality! I'm going home!
Jani The Rock
17.08.2003 20:02:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leevi and the Leavings, elämäni soundtrack. Musamaun muuttuessa vuosien saatossa Leevi on ollut ja pysynyt. Tärkeimpiä levyjä mulle on Musiikkiluokka sekä Raha ja rakkaus. Biisien lisäksi mieleen jäävät myös nerokkaat ja hauskat levynkannet.
 
Musiikkiluokka-LP:tä kuunnellessa tulee aina samanlainen olo: Olen juuri täyttänyt 12. On talvi, ja isä ja äiti ovat töissä. Itse olen kotona, koska olen nuhassa ja kuumeessa. Istun lattialla ja kokoan synttärilahjaksi saamaani koottavaa Ferraria. Tukkoisessa nenässäni tuntuu muoviliiman haju. Musiikkiluokka -levy pyörii levysoittimessa, ja aina kun puoli loppuu, käännän levyn uudestaan ja uudestaan. Kuuntelen sen sinä päivänä ainakin 15 kertaa putkeen. Mikään muu levy ei herätä noin elävää muistoa eikä tunnetilaa.
 
I was born in Texas and Oklahoma too...
jannu
18.08.2003 01:05:18 (muokattu 18.08.2003 01:05:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ekaa kertaa korvani rekisteröivät "Sopivasti Lihava"- biisin joskus 80-luvun lopulla ja kiinnostus heräsi heti. Höristin korviani aina kun jostakin kantautui Leevien biisi kuuluville.
Rakkauden Planeetta oli eka Leevien albumi johon tutustuin joskus vuonna '96. "Koko Talvi Kesämökillä" on soinut siitä asti päässä vähintään kerran viikossa.
 
Myönnän suoraan, että levyhyllystäni ei löydy yhtäkään Leevi & The Leavingsin äänitettä. En tiedä miksi. Monesti on ollut tarkoitus, mutta... Kaikki matsku on tullut yleensä lainattua kirjastosta.
 
Mage
18.08.2003 07:24:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leevin musiikkiin meikäläisellä on ollut jokin omituinen on/off viha rakkaus suhde joskus aikanani pidin siitä ja hankin pari levyäkin (mm. Suuteleminen kielletty) sitten jossain välissä inhosin sitä ja sain suorastaan paiseita kun kuulin jotain Leeviä radiosta. Kunnes tuli loistava raparperitaivas kappale mikä aiheutti uudelleen heräämisen Leavingsin musiikkiin kun "Keskiviikko" kokoelma ilmestyi ja joka radiokanavalla tuli Teuvoa ja Marjaleenaa tuli mittari taas täyteen ja vannoin etten ikinä osta kyseistä levyä, no pari vuotta meni ja levy tuli hankittua ja kohtuullisen usein pyörii CD soittimessa. Ehkä on jotenkin helppo samaistua Göstan laulamiin hieman epätäydellisiin suomalaisiin ihmisiin jotka tavoittelevat aina jotain joka tuntuu olevan hieman liian kaukana jotta sitä voisi koskaan saavuttaa.
 
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
fridgebuzz
18.08.2003 09:43:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Nainen toisen planeetan", "En tahdo sinua enää", "Poika nimeltä Päivi", yms yms..
 
"Majatalossa, huonossa hapessa; teen matkan, untani jatkan."
OSTETAAN: True Bypass -boksi, Volume-boosteri (itsetehdytkin kelpaavat)
Marlowe
18.08.2003 10:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gösta Sundqvistin poismeno on tietysti surullinen asia, mutta minun täytyy tunnustaa etten ole koskaan pitänyt pätkän vertaa Leevi & The Leavingsista. Göstan sävelkynä oli kuitenkin kohdallaan; tavattoman usein olen huomannut että päässäni pyörii "Turkmenistanilainen tyttöystävä" (tms.) renkutus.
 
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
juhajuha
18.08.2003 12:28:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi surullisen kaunis mesatriteos on "Miranda"-biisi, samoilla linjoilla lepää "Tyttö, jota ei koskaan suudeltu"
 
Kaipuu aina sinne, mistä vaivoin aina ensin pääsee pois ja minne kuitenkin vain tahtois
Jucciz
18.08.2003 14:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annetaan Göstan levätä rauhassa. Mies jätti jälkeensä uskomattoman määrän unohtumattomia ralleja, jotka soivat kyllästymiseen asti radiossa, ja joista en itse voi väittää pitäneeni yhdestäkään. Silti on sääli, että jotkut joutuvat poistumaan noin nuorina. En ryhdy leikkimään kuolinsyyntutkijaa, mutta arvelisin, ettei syynä kuitenkaan ollut ainakaan hengästyttävä keikkatahti.
 
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
trx
18.08.2003 14:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vaikka leevit tekivätkin lukuisia loistavia ralleja, niin kaiken huipuksi nousee kuitenkin tuhannen markan seteli. se nivoutuu muunkin historian kanssa yhteen, kuin kaksi kiimaista käärmettä aavikolla.
 
gösta in memoriam 1957-2003
 
piste
soolo
18.08.2003 15:29:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä parhaat kappaleet ovat:Teuvo maanteiden kuningas ja Pohjois-Karjala
 
elämä on laiffii
Definhel
18.08.2003 16:39:20 (muokattu 18.08.2003 16:39:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-homma, oli se varsin asiallinen dinosaurus.
 
EDIT: nussikaamme pilkkua,,.
 
"Saatana, minä en mitään poppia soita, saatana, minä soitan metallia"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 515 16 17 18 19

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «