Aihe: Soundierot Marshall 8100:n ja 8240:n välillä?
1
saastara
12.02.2006 12:57:02
Eli siis, otsikkokin sen jo sanoo..

Itse olen päässyt vain tuota 8240:aa kokeilemaan ja kovasti soundiin tykästyin (ihme juttu, yleensä olen täysputkihintistelijä). Soundi oli kuitenkin ehkä aavistuksen tumma makuuni.

Siksipä mietinkin, että jos tuon 8100:n alle laittaisi kaapin (2x12 tahi 4x12) V30-elementeillä ladattuna. Toisi hieman lisää sitä rouheaa keskipäätä sinne soundiin.

Mutta siis, kokemuksia näiden laitosten soundieroista..?
Sinun postimerkkisi palavat.
Antti1
12.02.2006 14:01:33
No siis niin... Noi on melkolailla saman soundisia vempaimia kaikki keskenään, mikäli soittovola pysyy asiallisena ja alla on sama kaappi, tai elementit edes. Ainut merkittävä ero tulee soundissa siinä, että pienemmät noista ekan sarjan vempaimista alkavat lujaa soitettuna kuulostaa todella pistäviltä ja ohuilta, kun taas 8100 ja 8280 toimivat kympillä bänditouhuissakin.

Mä en ehkä laittais V30:ä tohon alle. Mun mielestä G12H vois sopia paremmin tuon kaveriksi. Tosin jos sä haluat sen hirmuisen ylämiddlepuukon tuon VS:n särinän lisäksi, niin silloin V30 on oiva valinta. G12T 75 ei toimi ollenkaan, ne kannattaa unohtaa suoralta kädeltä.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
saastara
12.02.2006 16:43:34
Minä pidän ylämiddlestä.. :) Ja omien kokemusteni perusteella Alkuperäiset Vs:t eivät sirise, ne surisevat. Joka on paljon hauskempaa.

Minkälaisilla hinnoilla noita nykyään liikkuu, muuten? Kun en ole vähän aikaan mokomiin törmännyt? Paljonko noista nykyään kehtaa pulittaa?
Antti1
12.02.2006 20:55:51
Noi liikkuu kovin edullisesti ja hyvä niin. Kohtuullinen kauppahinta on 250-300€ tuosta nupista. Enempää ei oikein kannata välttämättä maksaa. Mä taisin myydä oman 8280:n 350€:lla. Harmi kun menin myymään, tekisi mieli ottaa siitä vähän sitä harvaa surinaa Screamerin kaveriksi.
saastara
12.02.2006 21:02:03
No, eipä ole liian kallista. Taisi siirtyä tuommoinen juuri hankintalistani kärkeen.
Räbbänä
12.02.2006 21:05:22 (muokattu 12.02.2006 21:06:13)
Noi liikkuu kovin edullisesti ja hyvä niin. Kohtuullinen kauppahinta on 250-300€ tuosta nupista. Enempää ei oikein kannata välttämättä maksaa. Mä taisin myydä oman 8280:n 350€:lla. Harmi kun menin myymään, tekisi mieli ottaa siitä vähän sitä harvaa surinaa Screamerin kaveriksi.

Kuinka paljoa eroa tuon 8280:n ja 8080:n saundeissa on?

Tuohan 8280 on stereo combo a 8080 on vain yksi kaiutin.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Antti1
12.02.2006 21:08:01
No ei noissa nyt hirmuisesti ole soundieroa, mitä nyt toisen elementin lisääminen ja tehon tuplaaminen vaikuttaa. Headroomia, headroomia.
Räbbänä
12.02.2006 21:13:19
Itellä kyllä meinas kusi tulla housuun kun soitettiin pieni koesoitto veljeni kanssa kun ostettiin sille Kustomin 30 wattinen bassocombo. Mulla volume jossain klo. 11 ja sillä volume jossain klo. 8 paikkeilla. Tuntu silti että jään jalkoihin. On se kova vehje. Ja luulin Marsussa mökä riittää aika helposti pieksemään tuon veljen bassocombon.
Öri Öri Öri kansalaiset. "Tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän, tää biisi jää soimaan sun päähän... eikä lähde sieltä milloinkaan pois...
Antti1
12.02.2006 21:15:25
Eq:n asetukset, kamppeiden sijoittelu (avoin kaappi on kovin suuntaava) ja laitteen mastervolumen käyttäytyminen vaikuttavat todella paljon tohon äänenvoimakkuuteen. Saattaa olla, että sun combossa riittää varaa vääntää lujemmalle, mutta veljesi combosta loppuu tehot tuon asennon jälkeen kesken.
saastara
12.02.2006 21:55:15 (muokattu 12.02.2006 21:55:52)
Kyllä se soundi vain aika paljon enemmän vaikuttaa kuin volume tuommoisissa tilanteissa. Erään bändini treeneissä toinen kitaristi luukutti Marsun 100w nuppia ja mätti hirmuista mid-scoop-junttaa. Minä vähän soittelin siinä päälle Kustomin 60w combolla semmoisella rokkirosolla.. Jalkoihin jäi toinen kaveri..

Saattaa mennä nyt hiukan off-topiciksi mutta..:

Mietin vain, että mitenkä noissa Marsun Valvestateissa on tuo laatu romahtanut niin paljon..?

Kun mitä nyt olen noita VS II:sia soitellut muutamia niin ovat olleet mielestäni aivan kauheaa roskaa. Huonot cleanit ja särö munatonta sirinää. AVT:t olivatkin sitten jo vähän parempia mutta ei niistäkään mitä kauhean hyvää sanottavaa minulla ole.. Kuinkas siinä on niin päässyt käymään, että alkuperäinen vs-sarja pieksee uudet 6-0..?

Nämähän ovat toki makuasioita mutta kuitenkin..
Antti1
12.02.2006 21:58:37 (muokattu 12.02.2006 22:00:17)
Ei toi ole ollenkaan makuasia. Kakkossarja on ihan yleisen mielipiteen mukaan paskaa. Mun mielestä sitten AVT:n ja ekan sarjan välillä voidaan tapella siitä, että kummasta soundimaailmasta pitää enempi: harva ja erottuva pärinä, vai jenkkipuoleen enemmän nojaava tiheämpi sirinä.

EDIT: Joku ei nyt kuitenkaan huomaa sitä näkymätöntä hymiötä... Yrittäkää edes.
saastara
12.02.2006 22:30:43
VS II:t ovat siis kalliimpia ja huonompia kuin VS:t.. Objektiivisesti.
Houkutteleva kauppa.. :)
Zakk
13.02.2006 10:34:09
Mulla on taasen tuo AVT100 combo ja kyllä siinä hyvät saundit on, toinen kitaristi soittaa 8080 combolla. Ainoo on että tuntuu että tosta vanhasta 80w valvestatesta irtoo enemmän mökää kuin mun 100w:sta, en tie miks noin on. Mutta cleanit on avt:ssa omasta mielestäni paremmat. Hyviä trankkuja kummatkin mielestäni.
"Where there's a whip there's a way"
saastara
13.02.2006 11:13:58 (muokattu 13.02.2006 11:17:06)
Mulla on taasen tuo AVT100 combo ja kyllä siinä hyvät saundit on, toinen kitaristi soittaa 8080 combolla. Ainoo on että tuntuu että tosta vanhasta 80w valvestatesta irtoo enemmän mökää kuin mun 100w:sta, en tie miks noin on. Mutta cleanit on avt:ssa omasta mielestäni paremmat. Hyviä trankkuja kummatkin mielestäni.

Cleanit ovat AVT:issa kyllä oikein kivat mutta alkavat säröytyä aika helposti. 50w:llä tuli ongelmia bändisoitossa kun ei saanut enää puhdasta ääntä irti kovemmilla volilla. Rumpali oli tosin melko kovakätinen yksilö..

Itsekin olen todennut tuon mökän tason noissa vanhemmissa Valvestateissa. Toverini 8240:n soundi ainakin tuntuu muuttuvan aina vain mureammaksi volumen kasvaessa. Kovin epätyypillistä trankulle.. Mutta ei lainkaan valitettavaa.

Mutta toisaalta, eiväthän nuo ole puhtaita trankkuja. Etuasteputkethan noissa on, ellen vallan erehdy..?
saastara
13.02.2006 13:23:23
Jep etuasteputki noissa on. Mun AVT 100:lla ei oo kyllä tullut cleanin kanssa ongelmia vaikka kovalla soittaakkin, kyllä puhtaana pysyy ja kovempaa kuuluu pienemmällä vollalla kuin särökanavat. Mutta johtuu varmaan siitä kun 50:stä joutuu kovempaa luukuttaa. Jossain klo 12 kohdalla oon cleani kanvaa pitäny, muut kanavat taasen jossain klo 2-3 kohdalla

Jepujep.. 50w trankku, cleani ja kovakätinen rumpali eivät ole kovin kiva yhdistelmä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)