Aihe: Kitaran rakennukseen tarvikkeita (muualta kuin Millbrookista) ?
1
P2
16.08.2003 21:10:16
Elikkä sivistymättömänä tällaista haluaisin tietää.
kivi
17.08.2003 15:51:15
Elikkä sivistymättömänä tällaista haluaisin tietää.

Tavallisimpia talloja, satuloita ja virityskoneistoja on kaupassa kuin kaupassa. Ikaalisten ammatikorkeakoulun soitinrakennuspuolelta saa jotain materiaaleja, esimerkiksi taitaa saada kuivatettuja puita (aivan olennaista). Postimyynnistä saa spesifisempiäkin sähkökitaran rautaosia useammaltakin firmalta.

Mikä on rakenteilla ja mitä tarvitaan?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
erkko
17.08.2003 18:30:25
Suomessa ei paljon muualta kannata tarvikkeita ostaa. Millbrook on paras: siellä on iso valikoima ja hinnat on kohtuulliset, ei mitään riistomeininkiä niin kuin eräissä musaliikkeissä.

Itse meinasin joskus tilailla tarvikkeita saksasta tästä liikkeestä:
http://www.rockinger.de/ ,mutta lopulta totesin että se ei paljon halvemmaksi tule ja Millbrookissa saa jokaista osaa katsella livenä, eli niillä löytyy kaikki palikat myymälästä.

Millbrook myös tilaa jos tarvitset jotain sellaista mitä ei liikkeestä löydy, silloin vaan toimitusajat on vähän turhan pitkiä.
erkko
17.08.2003 18:33:19
Niin, meni edellisessä viestissä sen verran kehumiseksi, että pitänee vielä mainita että en ole kyseisessä kaupassa töissä. Olen vaan kauppaan tyytyväinen asiakas;-)
P2
17.08.2003 19:46:45 (muokattu 17.08.2003 21:03:54)

Mikä on rakenteilla ja mitä tarvitaan?

Strato rakenteilla, ja tarvitaan nauhat, otelautamerkit ja kaularauta. Asun Turuus, enkä jaksais pelkästään noitten takia Hesaan vaivautuu.

Edit: Paljon muuten tota otelautanauhaa tarvitaan 21 nauhaiseen stratoon?

No otimpas sitte härkää sarvista (kitaraa kaulasta) ja laskeskelin että tuollainen 1,3m sitä menee.
Jormaz
18.08.2003 00:14:28
Jenkkilässä on tällainen: http://www.stewmac.com/
Joku täältäkin oli tainnut jotain sieltä tilailla. Halpaa tuolla on.
Back to the 80's
Insane Kane
18.08.2003 08:21:23
Minun mielestäni Millbrook harrastaa ryöstöä ja on pirun kallis.
Esim Helmiäis pleksi >60€ aihio.
Kitarantekiältä noin 20-40€
Vitusti säröä perkele!!!
Sami Koivisto
18.08.2003 12:23:52

Kyllä Millbrookilla aikas korkeat hinnat on. Monopoliasema nähkääs.
"This goes to eleven"
erkko
18.08.2003 16:30:21
No joo, Millbrookissa esim. otelauta-aihiot ja erikoiset pleksiaihiot on aika kalliita, niitä kannattaa ostaa soitinrakentajilta, mutta kaikki kitaran "rautaosat" maksaa ainakin mun kokemusten perusteella vähemmän kuin muissa Hesan musaliikkeissä. Ja siellä on vielä tosi fiksu myyjä (Heikki jotain?) joka tietää paljon nimenomaan kitaranosista.

Stewmac on halpa, mutta niihin hintoihin joutuu lisäämään alvin ja tullin, yhteensä n. 27% hinnan päälle. Stewmacissa on bonuksena vielä käsittämättömän hyvät valikoimat kaikkea.
P2
18.08.2003 16:54:20
No joo, Millbrookissa esim. otelauta-aihiot ja erikoiset pleksiaihiot on aika kalliita, niitä kannattaa ostaa soitinrakentajilta, mutta kaikki kitaran "rautaosat" maksaa ainakin mun kokemusten perusteella vähemmän kuin muissa Hesan musaliikkeissä. Ja siellä on vielä tosi fiksu myyjä (Heikki jotain?) joka tietää paljon nimenomaan kitaranosista.

Jep, pistin Millbrookiin tilauksen, otelaudan teen ite ja pleksikin on kolmekerroksinen valkoinen (17e) joka ei ole mielestäni ollenkaan paha hinta.
makoskela
18.08.2003 18:13:57
Kokeile www.musiikkitarvike.com. Kaveri myy tavaraa Tampereella omasta kellaristaan. Hinnat ihan kohdallaan, erilaisia osia on paljon. Palvelu ok.
To live is to buy guitars...
Metal_Griffin
19.08.2003 12:10:19

Minkä laatuisia nuo Millbrookin puuosat on, kaulat ja lankut, onko kokemusta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)