Aihe: EPIPHONE EJ300S käyttökokemuksia
1
RonRoco
11.02.2006 23:25:52
ELi onko joku hommannu tollasen ja voiko suositella koska olen tollasta tilaamassa. Harmoniakeskuksessa on ihan ok arvostelut saanu. Toinen vaihtoehto on toi john lennon EJ160 se on vaan vähän kalliimpi..

http://www.thomann.de/thoiw3_epiphone_ej300s_vs_prodinfo.html

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Epiphone/EJ_300S-1.html
Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä.
myrtonen
11.02.2006 23:29:23 (muokattu 11.02.2006 23:30:33)
En ikävä kyllä ole hommannut, eikä mitään tietoa ole kyseisestä kitarasta, mutta veikkaisin että tuolla rahalla saa parempiakin soittimia. Ja "hieman kalliimmalla" vieläkin parempia. Pelkäänpä nimittäin, että turhan iso osa tuosta hinnasta koostuu noista koristeluista, jolloin perusominaisuudet saattavat jäädä heikoiksi.

Harmonysentraaliin en menisi luottamaan kun kitaran osto on kyseessä, sen verran laidasta laitaan on aina arvosteluja, ja melko heppoisin perustein. Oma tuntumahan se olisi paras, mutta jos et soitinta pääse testaamaan, on postin kautta tilaaminen melko arveluttavaa.
Mega Man Club #010 - Gay Man Olen sanonut joskus viisaita asioita. Harmi, ettei kukaan ole ollut niitä kuulemassa.
superfly
11.02.2006 23:30:17
Harmoniakeskuksessa on ihan ok arvostelut saanu.

Ikävä olla ilonpilaaja, muttta ei tuolla sivustolla kovin montaa vermettä ole olemassakaan mitä ei olisi kehuttu ihan kohtuuttomasti.... Niitä kannattaa lukea siis melkoisen kriittisesti. Mutta sen varmaan tiesitkin jo?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Lancelot
11.02.2006 23:32:51 (muokattu 11.02.2006 23:33:54)
Harmoniakeskuksessa on ihan ok arvostelut saanu

1kg paskaakin saa siellä ihan ok arvostelut. No se siitä harmoniasta mut varmaan ihan asiallinen vempele, kokemusta ei valitettavasti ole.

E.kerkesit eka haukkuun ton hc:n..
RonRoco
12.02.2006 08:11:00
Juu en oo todellakaan asettamassa mitään ennakko-odotuksia ton centrumin arvostelujen perusteella. Ja kyllä, täs skitas houkuttaa todellakin toi ulkonäkö. Tyhmänä möin pari vuotta sitten pois ibanezin j-200 kopion vuodelta -74 kun luovuin rokkitähden urahaaveista. Se oli ainakin helvetin hyvä ja hieno peli. Tykkään jumbojen soundista muutenkin. Gibsoniin ei ole varaa niin ajattelin et toi epi olis vaihtoehto. siihen voi sit päivitellä parempia osia kun siltä tuntuu.
Kun keksii sellaisia harrastuksia, joissa itse pärjää, ei tule pahaa mieltä.
Bertrand
24.02.2006 18:40:29
Oho. Huomasin vasta nyt, että täällä on tällainenkin kysymys ollut.

Mulla on tuollainen EJ300S. Erinomainen kitarahan se on.

Soundiltaan se on muihin verrattuna voimakasääninen ja bassosoundit murisevat niin, että koko soittaja tärisee.

Minun yksilössäni oli viimeistelyssä pientä huomauttamista. "Kultainen" virityskoneisto oli jo uutena hieman himmeästi kullattu. Joissakin kohdin oli hieman liimaa pursuillut näkyviin. Kilpikonnankuorta jäljittelevä plektrasuoja (muovinen tietysti) on hölmönnäköinen. Sen voi tietysti korjata, kun jaksaa hieman uraa piirtää ja värjätä tai sitten poistaa maalatut kuviot kokonaan. Nämä viimeistelyhommat ovat mitättömiä juttuja. Ne voi korjata helposti. Kultausjuttu taas hoituu itsestään ajan kuluessa.

Soitettavuudeltaan jumbo ei tietenkään ole mikään tyttöjen soitin. Se on suunnilleen isoin sarjavalmisteinen kitara. Täytyy olla avara syli, jotta keppi siihen istuu ja käsi voi olla rennossa asennossa. Kielet eivät ole aivan matalalla, ja jumbo haluaa paksuhkot kielet, mulla on .012 -satsi. Soolojen soittaminen on raskasta ja vaatii voimaa. Tavallinen tiluheikki pillahtaa luultavasti jumbon kanssa itkuun. Tosimies saa siitä kantavan ja upean äänen, joka todellakin erottuu muista akustisista kitaroista. Komppikitaraksi kai tuo alun perin on suunniteltu ja siinä se on lyömätön kaikilta ominaisuuksiltaan. Komeaa ja kuuluvaa ääntä lähtee eikä kitara säikähdä rankkaakaan kättä.

Ulkonäöltään EJ300 on tietysti unelma. Ei siitä kitara kauniimmaksi tule!

Epiphone maksaa vain kymmenesosan siitä mitä Gibsonin vastaava jumbo maksaa. Uskallan väittää, että Gibson ei ole missään suhteessa kymmentä kertaa Epiphonea parempi.

Osta pois!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)