Aihe: Parhaat kitaran kielet.
1 2
simon cykkeli
12.02.2006 19:36:06 (muokattu 12.02.2006 19:38:26)
Juu elikkäs mitkä ovat mielestänne parhaita kieliä?? Olen itse pitänyt DR:än kielistä mutta jotain muutakin voisi kokeilla jos on jotain hyviä. Kommentoikaa!! Mitä kieliä kannattaisi ostaa?

Edit: No juma väärä alue vahingos... no minkäs mahtaa vastatkaa silti.
Ääliö!!
ilpoliekkio
12.02.2006 20:09:46
Kannattaa testata kaikkia ja päättää itse, millä haluaa soittaa. Itse olen mieltynyt Ernie Balleihin, mutta esim. DR:n ja Dean Markley:n kieletkin ovat toimineet.
Awaken the suffering
NoCo
12.02.2006 20:36:15
Yamaha, suomesta ostettuna on 4eur paketti vrt ghs n.9eur.
Hyvät kielet ovat, usa:sta nekin.
N.C.
simon cykkeli
12.02.2006 20:48:55
Vois kokeilla noit Ernie balleja Jos kerran hyviä on.
Ääliö!!
Tim
12.02.2006 21:14:48

Ite tykästyin noihin elixir nanoweb kieliin. Ne on siis normaalikielet, minkä päälle on vetästy ohuenohut muovikalvo.
Kestää pitempään uudenkuuloisina kielet kun ei mene kosteus eikä lika kielen kierteisiin, ja tuntuu liukkaammilta kuin tavalliset.
Tosin maksaakin ainakin tuplasti, mutta kyllä ne mulla on kestänytkin sen edestä.
Fläshihöpötys rakenteesta: http://www.elixirstrings.com/whyelixir/czot.html
Metal God
12.02.2006 21:48:14
Ite tykästyin noihin elixir nanoweb kieliin...

Sama homma täällä! Nyt on kitarassa D'Addarion XL letkut, eikä tunnu yhtään oikeelta.
"How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black."
Juzzu
12.02.2006 22:05:42
DR toimii hienosti. Tosin pari vuotta olleet GHS:t lähinnä sen takia että niitä saa niin halvalla ja ovat ihan ookoo hintaan nähden.
Aki
13.02.2006 10:32:39

Elixir, ehdottomasti. Ihan eri planeetalta. Kaikki muut kitarat tuntuu kuolleilta nykyään, paitsi omat joissa on Elixirit.
drlecter
13.02.2006 14:21:46

Elixir, ehdottomasti. Ihan eri planeetalta. Kaikki muut kitarat tuntuu kuolleilta nykyään, paitsi omat joissa on Elixirit.

Mulla lojuu laatikossa noita pari settiä, en malta odottaa seuraavaan kieltenvaihtoon.

Offtopikkina maitittakoon, että loppui kielten katkeilu kun vaihdoin schecteriin schallerin roller bridgen. Nyt saa käskeä kitaraa oikein olan takaa.
Ihminen on viisas mies. NOME Kisaranta ROK-ROK!!!
P2
13.02.2006 14:24:16
Mummielest elixirit on ärsyttävän liukkaat. Käytän niitä joissa on hyvä hinta-laatu -suhde, tällä hetkellä Dean Marklayt on kummassakin kitarassa ja hyvin toimii.
lexa53
13.02.2006 15:00:08
Yamaha, suomesta ostettuna on 4eur paketti vrt ghs n.9eur.
Hyvät kielet ovat, usa:sta nekin.

Aikaisemmin pidin D'addarioita parhaimpina kielinä, mutta kerran ostin kokeilumielessä tuollaiset Yamahan edulliset kielet ja aikani niillä soitettuani, marssin kauppaan ja ostin samanlaisia kieliä 10 pakettia "varastoon", enkä muun merkkisiä kieliä ole sen jälkeen käyttänyt.
K100#9
Tomtom
13.02.2006 16:13:22
Itse olen siirtynyt kokonaan Finncorden kotimaisiin kieliin. Kestä pitkään, kuulostaa hyvältä. Elixirit toimi edesmenneessä Gretchissä hienosti.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Defactor
13.02.2006 20:41:29

Elixirin Nanowebit.
Dynaamisesti Epäröimätön Fasaani ja Alivaltiosihteeri, Charmikas Tukipilari sekä Oikeamielinen Rullaluistelija
Explorer
13.02.2006 21:28:02
Käytän niitä joissa on hyvä hinta-laatu -suhde

Onnea matkaan. Mä käytän niitä jotka on hyviä. Elixirejä.
S.o.F.
14.02.2006 00:53:37
Itse olen siirtynyt kokonaan Finncorden kotimaisiin kieliin. Kestä pitkään, kuulostaa hyvältä. Elixirit toimi edesmenneessä Gretchissä hienosti.

Komppia Finncordelle. Olkoonkin, että saatavuus on "heikohko" ainakin nykyisellään... Reilun puolisen vuotta odotellut saapuvaksi lähikauppaan... Mutta hyvää kannattaa odottaa... Nyt vaan jännitän sydän syrjällään, ettei joutuisi vaihtamaan merkkiä... ;-)

DR:rää ja Ernie Ballia varalla...
kalamies#42 >-)))> ...täh...?!?!? ...ai mä vai...?
A. Järvinen
20.02.2006 23:14:59
Onnea matkaan. Mä käytän niitä jotka on hyviä. Elixirejä.

Höpsistä. Mitään Elixerejä, nimimerkillä kitarassani on 2 vuotta vanhat dr pure bluesit. :D Hyvin pelittää vieläkin. IHMEEN pitkä ikäiset kielet. GHS:stä lähtee tuntuma muutamas kuus mut noi on kestäny ihan hyvin. Tosin nyt alkaa jo olla vaihtokunnossa saundinsa puolesta mut vireen pitävät todella hyvin vieläkin.
Epiphone: How about equipment advice? Zakk: “Get the f***ing best and stick with it. Gibson, Epiphone, Marshall, Boss Pedals, Dunlop, GHS. If I wasn’t endorsed by these brands I would still use the shit. They are the f***ing best.”
kojones
20.02.2006 23:27:55
Elixirejä olen pitänyt järjettömän kalliina, mutta en enää eksyttyäni t-kaupasta katsomaan. Joskus oli suomen ovh 26 eur, mitähän nuo lähikaupassa kustantaa? 5-kieliseen bassoon olis ollu 90eur, saman verran makso basso.
Defactor
21.02.2006 00:38:36

Elixirejä olen pitänyt järjettömän kalliina, mutta en enää eksyttyäni t-kaupasta katsomaan. Joskus oli suomen ovh 26 eur, mitähän nuo lähikaupassa kustantaa? 5-kieliseen bassoon olis ollu 90eur, saman verran makso basso.

Meikäläinen ainakin hankkii Elixiirinsä Kitarapajalta, sopuhintaan 12 e.
Dynaamisesti Epäröimätön Fasaani ja Alivaltiosihteeri, Charmikas Tukipilari sekä Oikeamielinen Rullaluistelija
Tomtom
21.02.2006 09:39:35
Komppia Finncordelle. Olkoonkin, että saatavuus on "heikohko" ainakin nykyisellään... Reilun puolisen vuotta odotellut saapuvaksi lähikauppaan... Mutta hyvää kannattaa odottaa... Nyt vaan jännitän sydän syrjällään, ettei joutuisi vaihtamaan merkkiä... ;-)

DR:rää ja Ernie Ballia varalla...

Kato! En olekaan yksin. Noita näytin viimeksi mm. Oeschille ja kuulemma toimii. Mun "lähikaupassa" Espoon musiikissa pitäis olla noita, tosin kympit oli viimeks loppu. Outoa jättää just kymppisatsi tilaamatta, kun "niitä ei mee". No, joka tapauksessa ei tartte enää muiden merkkien kanssa ihmetellä tai tuskailla.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)