Tietääkö kukaan sellaista sivustoa tai ohjelmaa, jolla voisi etsiä riimejä eri sanoille, kun ei noita oikein aina tahdo keksiä. Englanninkielistä mielellään, mutta suomenkielinenkin käy, jos semmoinen on olemassa. Enpä nyt mikään biisintekijä oikeastaan ole, mutta joskus jonkunlaista pientä väsäilyä tulee harrasteltua. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos." |
niko 17.08.2003 19:30:35 | |
---|
täällä oli joskus linkki johonkin englanninkielïseen riimikoneeseen haulla voisi löytyä. mutta lue hyvä mies, lue. romaaneja, lehtiä, faktaa, fiktiota, runoja ja mitä vaan. paljon helpommin tulee riimejä silloin. Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. |
deevee 17.08.2003 20:11:49 | |
---|
Toi lukuhomma olis ihan hyvä. Luenhan mä nyt joskus jotain. Nytkin menossa Deightonin Lontoon ottelu. Koitan ettiä sitä linkkiä. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos." |
Renki 18.08.2003 11:53:55 | |
---|
Eikös riimikoneitten käyttö ole jo aika tekotaiteellista? Lukemalla ja analysoimalla oppii kaikista parhaiten riimitystä ja muunkin tarvittavan runotekniikan. ruusu on kaunis/
otan kyllä risutkin/
ne palavat paremmin/ |
Bardi 20.08.2003 20:19:54 | |
---|
Eikös riimikoneitten käyttö ole jo aika tekotaiteellista? Lukemalla ja analysoimalla oppii kaikista parhaiten riimitystä ja muunkin tarvittavan runotekniikan. Sanoittajat ovat käyttäneet riimisanakirjoja niin kauan kuin niitä on ollut olemassa. Englannin kielellä niitä on tehty niin kauan kuin on tehty sanoituksiakin. Riimisanakirjojen käyttö on aivan normaalia toimintaa eikä sillä ole mitään tekemistä tekotaiteellisuuden kanssa. Lukemalla ja analysoimalla oppii paljon, mutta jokaiselle tulee joskus hetkiä, jolloin ideat loppuu. Riimisanakirjoilla sanoitus ei jumiudu paikalleen ja sanoitustaito kehittyy. Ne ovat apuväline, mutta eivät tietenkään tee kenestäkään mestaria. Tässä muutama linkki: http://www.rhymezone.com/http://humanities.uchicago.edu/forms_unrest/ROGET.html Suomen kielen riimisanakirjoja ei ole. Kielen rakenne on niin erilainen kuin englannin kielen. |
deevee 20.08.2003 22:16:24 (muokattu 20.08.2003 22:16:49) | |
---|
Kiitoksia Bardille linkeistä! Niin ja toi hakuhan ei ees toimi tällä hetkellä. "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos." |