Aihe: Suosittele mikkejä: RG321
1 2 3
apuri
12.02.2006 09:54:34
tätä duncanin distortion-settiä voisi harkita. Invader on aika botnejyrä ja varsinkin mahonkirunkoisessa kepissä.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/274/sh6_set.phtml
DZN
12.02.2006 11:32:45
Mä itse tykkäisin Duncan Distortionissa tai Custom Customista tallassa. Duncan Jazz tai ´59 eteen.
Aka. Dino and 6077dino
Juustonaksu
12.02.2006 11:37:59 (muokattu 12.02.2006 11:41:49)
Kitaran omistavana ostin Dimarzion Tone Zonen ja tänään menee vaihtoon. Yritän nauhoitella before-after klippiä niin kuulette vähän, mihin suuntaan tuo sitä ääntä muokkaa.

Tosiaankin tallamikin (INF 4) tilalle isken tuon. :)

Edit: Niin ja tosiaan päädyin tuohon mikkiin lähinnä siksi, kun tykkään soitella vähän raskaampaa mättöä ja alamiddlet jäävät pahasti uupumaan tuolla standardimikillä. Ja tosiaan 10-60 -setillä soitettaessa puuroutuminen on ärsyttävää.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
Campylobacter
12.02.2006 11:49:51
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
oiva tumpeloinen
12.02.2006 12:48:13
Mä voisin antaa kanssa ääneni Evolle. Mulla on S-sarjan kepukassa tallassa sellainen. Puut siinä on samaa tavaraa kuin tuossa sun kepissä, tosin bodyn muoto on erilainen ja tietenkin talla....

Mutta. Evo on nimenomaan ylämiddleä korostava mikki. Outputtia on reippaasti rankkaankin menoon, mutta toisaalta se toimii hyvin myös puhtailla. Erottelevuus siinä on kanssa todella hyvä.
Ze Kink
12.02.2006 14:21:23 (muokattu 12.02.2006 20:00:51)
Miksi piti taas mennä nostamaan ikivanha topic?

E: Eiku näköjään joku kysyikin jotain, katoin vaan että joku olisi lisännyt uuden ehdotuksen 2kk myöhemmin.
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Lego
12.02.2006 14:24:09

2 kk = ikivanha? Huh huh..
Kimmo72
12.02.2006 14:26:52 (muokattu 12.02.2006 14:27:26)

Eikös se haku ole just tätä varten? Ei tarvi samasta aiheesta aloittaa uutta topiccia?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
peoplessi
12.02.2006 14:36:06 (muokattu 12.02.2006 17:03:28)
No juurikin ajattelin ettei tarvitsisi aloittaa taas uutta ketjua, asiasta jolle on jo ketju.

Dimebucker/Invader + '59 toiminee siis hyvin tuon kitaran kaverina?
Jubeh
12.02.2006 16:09:17
Mitä mieltä ootte jos laittaa Emg Hz-H4, Rg321 tallaan?
Werde
12.02.2006 17:42:33
Mitä mieltä ootte jos laittaa Emg Hz-H4, Rg321 tallaan?

Olen sitä mieltä että olet tekemässä pahaa virhettä. Jos EMG:n aiot asentaa niin ehdottomasti jokin aktiivimalli, nuo Hz-sarjalaiset edustavat pahinta skeidaa mihin olen ikinä törmännyt.
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
Jubeh
12.02.2006 17:53:14 (muokattu 12.02.2006 17:53:26)
Olen sitä mieltä että olet tekemässä pahaa virhettä. Jos EMG:n aiot asentaa niin ehdottomasti jokin aktiivimalli, nuo Hz-sarjalaiset edustavat pahinta skeidaa mihin olen ikinä törmännyt.

Mutq Laihollakin on niinq..
Kasperi Tervonen
12.02.2006 19:52:24
Väärin. Tuolla saa juuri modernia, repivää, tappavaa metallijytkettä aikaseksi.

Eiköhän sillä saa aikaan jytkeitä ihan joka lähtöön pienellä potikoiden ruuvaamisella.
"What do you mean I ain't kind? Just not your kind." -Dave Mustaine
Kasperi Tervonen
12.02.2006 20:03:39
Duncanin JB ainakin sopii mahonkiin kuin nyrkki silmään, mutta tosiaankin jos soittaa heavyä niin ehkä duncan distortion tai custom olis asiaa.

En ymmärrä miksi jengi väittää että tuolla JB:llä ei muka irtoaisi tarpeeksi rankat jytinät. Megadethin komppaukset on vedetty duncanin JB:llä, joten väitän että sen täytyy olla loistava hevimikki (hymiö).
"What do you mean I ain't kind? Just not your kind." -Dave Mustaine
Juustonaksu
12.02.2006 20:09:32 (muokattu 12.02.2006 20:12:25)
Juu nyt on Tone Zone vaihdettu tallaan. Kommelluksineen: tuli ostettua standardi kokoinen, kun tuohon fixed-tallaan olisi f-spaced pitänyt hommata. Elikkäs syytän itseäni, mutta myös hyvillä mielin voin haukkua tuon Levytukun myyjän tietämättömyyttä, kun minulle tämän antoi, vaikka sanoin kaikki tiedot korrektisti.

Asiaan: Soundi parani kyllä uskomattomasti. Erottelukykyä tuli mielettömästi lisää, soundi ei ole enää lähelläkään mutaista vaan todella hyvä. Luonnollisesti ulostulotehoa tuli hieman enemmän, joka osaltaan on minusta hyvä asia. Pääsin myös eroon pienimuotoisesta huminasta, jota tehdasmikeissä oli. Tuntuu, että tuo ulostuloteho säröttää enempi tätä meikäläisen Dime Distortionia mukavasti. Taitaa jäädä lisäsärötin ostamatta, kun tuli näin positiivinen yllätys mukana. :)

Voin kyllä sanoa, että basso- ja alamiddlekorostuksestaan huolimatta ei tällä mikillä tästä mahonkirunkoisestakaan tule mitenkään liian tumma. Mielestäni soundi kirkastui myös hieman. Saattanee tosin johtua erottelukyvyn parantumisesta. Eli samoilla säädöillä ei bassoa tai alamiddleä ole yhtään liikaa.

Joka tapauksessa hyvä ostos mielestäni, ei kaduta muuta kuin se, että tuli väärä malli hommattua, mutta aina ei voi voittaa ja virheistä oppii. :)

Pahoittelen sekavaa viesteilyä, v*ttuunnuin vaan tuosta väärästä mallista tätä kirjoittaessa.
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
aptoriar
12.02.2006 20:15:31 (muokattu 12.02.2006 20:15:53)
Juu nyt on Tone Zone vaihdettu tallaan. Kommelluksineen: tuli ostettua standardi kokoinen, kun tuohon fixed-tallaan olisi f-spaced pitänyt hommata.

Hmm, itse olen ymmärtänyt että f-spaced on yhtä kuin Seymourin Trembuckerit, eli floikka-kitaroihin. Eli tuohan on oikea versio? Saatan olla väärässä, joku korjatkoon.
Lego
12.02.2006 20:16:50
Hmm, itse olen ymmärtänyt että f-spaced on yhtä kuin Seymourin Trembuckerit, eli floikka-kitaroihin. Eli tuohan on oikea versio? Saatan olla väärässä, joku korjatkoon.

Et ole väärässä.
Juustonaksu
12.02.2006 20:18:46 (muokattu 12.02.2006 20:20:40)

Siis myyjä kysyi, että laitetaanko standardi vai F-spaced. Kysyin huvikseni tietämättömänä, että mitä eroa näillä on, ja myyjä selitti asiallisesti, että floikallisissa kielten väli on hieman suurempi, jolloin f-spaced tulee tarpeelliseksi. Napapalat osuisivat silloin siis oikeaan. No sanoin, että minulla on tuo RG321 Fixed-tallalla ja sain tuon standardimikin käteen.

Enpä nyt ajatellut mitenkään, mutta asennettuani huomasin, että nuo eivät nyt osu samaan eikä tallamikkikään ollut samaa kokoa. Mutta eipä tuo näköjään high-outputilla haittaa mitään, kun tehokkaat magneetit nappaavat hyvin soundin, vaikka ei kieli menekään ihan kohdilleen napapalan yli.

Tiedoksi vain, jotka _tallaan_ vaihtavat tähän 321:een, että pyytäkää suoraan se F-spaced niin ei ketuta jälkeenpäin. :)

Edit: Tosiaan kävin sitten lukemassa Dimarzion FAQ:sta, että fixed-tallaisiin kuuluisi tallamikiksi laittaa f-spaced ja kaulamikiksi standardi. Oppia ikä kaikki.

Edit 2: Tässä Dimarzion FAQ:sta

How do I know which spacing to use?

F-spaced pickups measure 2.01" (51 mm) center-to-center from the first polepiece to the sixth. Standard-spaced pickups measure 1.90" (48 mm). Although some players believe that F-spaced pickups are only for the bridge position of tremolo bridge guitars, many guitars with fixed bridges (including late 1990s Gibson Les Pauls and Epiphone LPs) should have F-spaced pickups in the bridge position. Most tremolo equipped guitars that have a nut width of 1-11/16” (43mm) or more should also use an F-spaced pickup in the neck position. If you’re replacing a bridge-position pickup and you're not sure what your string-spacing is, it's usually better to get an F-spaced model. It is not necessary for the strings to pass exactly over the center of the polepieces for best performance, but it is wise to avoid a situation where the E strings are sitting completely outside of the outer polepieces.
tommijk
12.02.2006 20:24:33
Siis myyjä kysyi, että laitetaanko standardi vai F-spaced. Kysyin huvikseni tietämättömänä, että mitä eroa näillä on, ja myyjä selitti asiallisesti, että floikallisissa kielten väli on hieman suurempi, jolloin f-spaced tulee tarpeelliseksi.

Asia ei ole ihan noin yksinkertainen.. Esim mulla on gibson SG faded jossa pitää olla f-spaced mikki vaikka talla on ihan perus tune-o-matic mallinen. Gibson on ilemeisesti muuttanut tallan mittoja viime vuosina..

Kannattaa muutenkin aina mitata napapalojen etäisyys niin tietää ainakin varmasti kumpi malli pitää ostaa.
OSTAKAA mun valvetroniksi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)