Aihe: Monster Magnet -Monolithic baby
1 2
Risto Mustalisä
04.03.2004 14:28:45
Joskus sieppasin alennusmyynnistä ko. bändin cd:n "Dopes to infinity" ja pidin kyllä joten millainen mahtaa olla tuo uusin levy? Meikäläistä kiinnostivat "ei-niin-tavanomaiset" cover-vedot eli David Gilmourin (ex-Pink Floyd) "There's no way out of here" ja Robert Calvert (ex-Hawkwind) "The right stuff".

Millaista musakkia mahtaisi olla luvassa?
Born to be wild! - paitsi kotona..
HC-Audio
04.03.2004 14:52:53

Psykedeelistä Stoneria. erittäin tutustumisen arvoinen levy.. tykkään
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
Tympee Huttunen
10.03.2004 21:25:31
Helkutin kova levy tosiaan!

Kuka oli keikalla? Oli aivan järjettömän hyvä! Ei ole turhaan tällä bändillä kovan livebändin maine. Lämppärit The Quill ja Gluecifer olivat myös kovia. Ei tosin lähellekään Monsterin tasoa, mutta aika harvat ovatkaan:)
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
KooAa
10.03.2004 21:29:46
Pahasti pännii se keikka kun oli loppuunmyyty jo ajat sitten ....

Monolithic Babyssa hyvää rokkia ja pari iisimpää pysekdeelisvaikutteista biisiä. Hyvä levy, miu mielestäi.
Luolamiesrochia avaruusajan teknolokialla. Sool. -arva
hamykakka
11.03.2004 09:15:55
Hyvä levy, hyvä bändi ja oli helvetin hyvä ja kovaääninen keikka. Näinpä muuten monsterin myös viikkoa aikaisemmin Amsterdamissa, oltiin paikan päällä ja saatin tuurilla liput. Heh, ei harmittanut...
I never gonna work another day in my life
Von Härskiburg
20.03.2004 13:09:03

En ollut aikaisemmin kuullut bändiltä kuin yhden biisin. Ostin levyn eilen, ja kyllä, tämä on todella kivaa jyskettä. Tuli vielä mukana se DVD:kin, niin aijai... On muuten aika karmea se Unbrokenin musavideo, hirmuista räppimeininkiä. Mutta joo, kyllä on hyvä levy.
"Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme
rheinone
12.02.2006 13:50:23
Kertokaahan Monster Magnetin tuotannosta laajemminkin.

Itse kiinnostuin bändistä, kun joku m.nettiläinen oli kuullut levykaupassa "jotain Monster Magnetin tapaista mutta bluesimpaa" ja kyseli mikähän bändi on kyseessä. Paljastui että levylautasella oli ollut Deep Purplen piisi Money Talks. Ajattelin että tuolla luonnehdinnalla Monster Magnet ei voi olla täyttä paskaa, eli täytyy tsekata.

En ole varsinaisesti mikään stoner-diggari, mutta mielestäni aina kantsuu katsella ympärilleen, jos haluaa uusia bändilöytöjä tehdä.

Huomasin että bändi oli tulossa Tavastialle keikalle 20.3. Kävin bändin nettisivulla kuuntelemassa muutaman musaclipin. Kundithan vetää mm. Sabbathin Into The Voidin ja Cactuksen Evilin aivan helvetin mallikkaasti!

Tavastia on myyty loppuun mutta toivottavasti mustasta pörssistä vielä irtoo lippu keikalle.

Onko toi Monolithic Baby albumi, josta kannattaa aloittaa syvempi tutustuminen, vai mitä suosittelette?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
aivokuolio
12.02.2006 15:03:20
Greatest Hits lienee se turvallisin vaihtoehto.
mustan huoneen testi.
mikko1
12.02.2006 16:20:08
Joo, tuo Greatest Hits on hyvä. Tulee vielä videoita mukana.
punk s blood
12.02.2006 16:28:00

Kertokaahan Monster Magnetin tuotannosta laajemminkin.

Onko toi Monolithic Baby albumi, josta kannattaa aloittaa syvempi tutustuminen, vai mitä suosittelette?

Suosittelen Powetrip ja Dopes To Infinity levyjä, jotka taitavat olla onnistuneimmat kokonaisuudet, eli Monter Magnetin "kultakaudelta" 90-l. puolesta välistä. Toki aiempikin tuotanto on tutustumisen arvoista, mutta tässä yhteydessä "höyryiset"- sanonta lienee paikallaan.

Myöhempi tuotanto ei aivan yllä mainittujen levyjen tasolle, mutta onhan tuolla Monolithicillakin hetkensä...
RocknRoll
12.02.2006 16:58:10
Toi Monolithic baby!-levy on kyllä rautaa. Kunnon jytää vois sanoa, varsinkin Theres no way out of here-cover on kyllä mahtibiisi. Muita bändin levyjä en omista, mutta tämän ostamista ei tod. tarvitse katua!
punk s blood
12.02.2006 17:24:23

Ai niin, en muistanut mainita etten harrasta kokoelmia. Eli mitkä on parhaat albumit Monolithic Babyn lisäksi, siis Powertrip ja Dopes To Infinity vai?

Kävin tsekkaamassa tuolla sivuilla http://www.monstermagnet.net/ muutaman videon. Ainakin niiden perusteella kuulostaa siltä että on tullu Powertripin aikojen jälkeen jonkun verran säröä saundeihin lisää, mutta samalla ainakin videoille on puskettu selkeästi kaupallisemman oloisia ralleja. Onko oikea johtopäätös?

Ehkä alkupään tuotantoa lukuunottamatta, kaikki levyt ovat hyviä. Minusta parhaat ovat nuo mainitsemani, mutta makunsa kullakin.

Ja kyllä sitä säröä on ollut mukana kuvioissa ihan alusta asti. Tietenkin tuotanto ym. selkiytynyt vuosien varrella...
vanttera
12.02.2006 19:26:24
Meikä on muuten menossa maaliskuussa, lippu on. Parhaat levyt Dopes to Infinity (enemmän psykedeliaa) ja Powertrip (enemmän rokkia). Toi Monolithic Baby mun mielestä selkeesti tylsin kaikista, God Says No:ta pidetään yleisesti välilevynä, mun mielestä pirusti parempi kuin toi monolithic. Mut aikoinaan oli mulle kovin, vieläkin kova bändi!
*h4liih* sperma-agglutinaatio to fak!
Johnny Buzz
12.02.2006 19:49:00

Itse diggaan tuosta Monolithic Babystä kaikista eniten Monster Magnetin tuotannossa. Jotenkin toi rokimpi meininki putoo huomattavasti paremmin kuin junnaava psykdelia osasto. Hyvänä kakkosena bändin levyistä tulee God Says No. Munkaan mielestä se ei oo missään nimessä välityö, vaan oikein hyvä lätty.
www.soulstab.com
Soulstab live 10.2.2006 @ Down Town, Turku w/ Rozzy Randall & the Roller Bastards
Umpihullu
12.02.2006 22:10:49 (muokattu 12.02.2006 22:12:07)
Joo toi God says no on paljon onnistuneempi levy kuin tää uusin Monolith tekele. Siinä on sellasta kitararock meininkiä että alta pois.Vanhemmat levyt on kyllä hieman hillitympiä, mutta on niilläkin omat hetkensä. Livenä jyrää kyllä ku sika ravintolassa.
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
mikko1
13.02.2006 18:38:50 (muokattu 13.02.2006 18:39:58)
Oikeista levyistä ainakin Powertrip ja Dopes To Infinity on kovia.

Edit: Muita en oo kuullu.
Tympee Huttunen
14.02.2006 08:30:32
Meikä on muuten menossa maaliskuussa, lippu on. Parhaat levyt Dopes to Infinity (enemmän psykedeliaa) ja Powertrip (enemmän rokkia). Toi Monolithic Baby mun mielestä selkeesti tylsin kaikista, God Says No:ta pidetään yleisesti välilevynä, mun mielestä pirusti parempi kuin toi monolithic. Mut aikoinaan oli mulle kovin, vieläkin kova bändi!

God Says No on perhanan kova levy. Monolithic pyörii soittimessa myös aika ajoin. Levy on kuitenkin Monster Magnetiksi ehkä liiankin tuttua ja turvallista. Lippu löytyy multakin Tavastian keikalle.
Minä Vaihdan Shure Vocal Master-kaapit toimivaan ja hyväkuntoiseen PodXT:n.
kassper
14.02.2006 13:37:25

Monster Magnet on kyllä yks mun suurista suosikeista. Tykkään noista bändin ekoista tekeleistä eniten. Spine of God ja Superjudge on ne parhaat levyt mulle. Tykkään niistä soundillisesti tosi paljon ja biisitkin on sopivan hämäriä. Noissa levyissä on sitä rosoa ja tunkkaisuutta, joka on mun juttu tällä hetkellä. Powertrip on kyllä hyvä levy myös mutta ei yllä meikäläisen asteikolla niin ylös kuin edelliset.

Monolithicia en ole muutamaa biisiä lukuunottamatta kuullut, joten en lähde sen kummemmin arvostelemaan. Lopputuotanto lähtee ostoon, kunhan saan budjetin balanssiin.
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
disarm
02.03.2006 12:24:14
http://www.spv.de/monstermagnet/

Se siitä tavastian keikasta.
hanuristi: Uusis on melko varmasti munaton pässi ja kompensoi sitä curlingilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)