2541 14.09.2005 16:27:14 | |
---|
http://wigwam.stc.cx/pictures/pekka70s.jpg Näyttäisin varmaan samalta, jos vielä teiniviikset kasvattaisin!:) Vai proge kaunistaa? Muistan kun Q -lehdessä oli Gentle Giant -larvostelun yhteydessä bändistä ei niin mairitteleva kuva ja teksti: "Steady girls, they are probably married".:D |
Planetist 14.09.2005 20:07:41 | |
---|
Kyllä Gustavson oli parhaan näköinen wigwameista niin! |
maama 07.02.2006 15:35:52 | |
---|
Niinhän se on että mitä pitemmälle mennään niin tämä pändi tulee vaan enemmän esille. Ois kyllä ihan mahtavaa nähdä livenä ja kuulinkin jo jostain että tännekkin päin ilmestyisivät. Yksin kertaisesti paras suomalainen kokoonpano aikoihin.(tosin olenko niin kauheasti nähnytkään..) Ja kukas on rumpali nykypäivinä? Huuda mun arvonimee! |
Progressor 07.02.2006 16:35:19 | |
---|
Ja kukas on rumpali nykypäivinä? Jari "Kepa" Kettunen on Wigwamin nykyinen rumpali. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Pidän enemmän siitä Norjan WigWamista. Oli kerran lainassa Nuclear Nightclub(vai mikä lieneekään) ja voin sanoa että oli kyllä yksi surkeimmista levyistä mitä olen koskaan kuullut. Minä tyhmä kun luulin et se olis ollu sen Norjalaisen WigWamin levy... |
Aerodactev 12.02.2006 13:53:11 (muokattu 12.02.2006 14:01:52) | |
---|
Pidän enemmän siitä Norjan WigWamista. Oli kerran lainassa Nuclear Nightclub(vai mikä lieneekään) ja voin sanoa että oli kyllä yksi surkeimmista levyistä mitä olen koskaan kuullut. Minä tyhmä kun luulin et se olis ollu sen Norjalaisen WigWamin levy... Olen pahoillani liioista nyansseista ja kekseliäistä koukuista. Minun kirjoissani NN ei kylläkään ole parasta Wigwamia, toisin kuin Tombstone Valentine, Being ja Fairyport (tuossa järjestyksessä), tosin kaksi viimeksimainittua olisivat vannoutuneelle AOR/tukka/hardrockarille varmaan sitten maailman totaalisinta paskaa - toisaalta kolme uusinta tuotosta voisivat hyvinkin maistua.
Long = progressive = good
Kissapuhelinta ennakkotilauksessa! Tsekkaa inffot jäsenkuvauksesta. |
BigPapa 12.02.2006 14:09:51 (muokattu 12.02.2006 14:12:23) | |
---|
Pidän enemmän siitä Norjan WigWamista. Oli kerran lainassa Nuclear Nightclub(vai mikä lieneekään) ja voin sanoa että oli kyllä yksi surkeimmista levyistä mitä olen koskaan kuullut. Minä tyhmä kun luulin et se olis ollu sen Norjalaisen WigWamin levy... Just Just...ootko ihan tosissas...untamo...kirjoita mielimmin tuollaiset jutut tuonne... http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=38&t=115858&o=360 Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
pahala 09.05.2006 00:16:54 | |
---|
Saaneeko tätä ketjua nostella. Ajattelin nähdä bändin livenä ensiviikolla. Mikä mahtaa olla vaarien nykykunto keikkalavalla? 8) |
Mr T 09.05.2006 00:33:51 | |
---|
Ainakin viimekuisella Helsingin keikalla On The Rocksissa äijät jaksoi rokata innolla. Olisikohan se ollut about kahdeksas kerta kun näin Wigut lavalla (itellä ikää 26) ja kertaakaan en ole pettynyt. |
PekKampela 09.05.2006 15:08:52 | |
---|
Minä näin Tampereella Yo-talolla tuossa tovi sitten. Yli pari tuntia jaksoivat veivata. Biisikirjo oli monipuolinen ja moog-soolot tarpeeksi pitkiä! Suosittelen. |
xrayeyes 10.05.2006 01:22:46 | |
---|
Suositukset myös täältä, kannattaa ehdottomasti mennä katsomaan... Porissa vetivät saakurin kovan keikan, jota jo hehkutin toiseen topikkiinkin :) "Ehdottelemme huomataksemme jättääkö Peto suostumatta, sihistyään: 'Tämä on kiristystä'" |
ewqqq 10.05.2006 10:16:15 | |
---|
Edelleen maailman paras Yhtye. Nyky kunto huikaiseva. Huldeenin tultua bassoon tiukkuus ei anna vaan ottaa, doh:) abööt 20 keikkaa nähty sitten vuoden 91. Joo on the kivillä aika ja paikka hajosh, se o aina wigu keikoilla vaarana. Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |
Barret 10.05.2006 15:42:35 | |
---|
Tykkään Hard'n'Hornystä ja Fairyportista. Gutsin aikaiset livenauhoitukset ovat olleet kanssa huipputulituksia! Näitä löytyi Twilight Zonelta ja sitten jostain boxeista (anna mulle lovee, wigwam - the rarest). |
Mr T 10.05.2006 16:03:31 | |
---|
Fresh Garbage kokoelmalta löytyy aika upeita otoksia. Minun suosikkini on tämä No New Games/Grass For Blades esitys Tampereen yo-talolta 1977. Rekku oli sairastunut ja hänelle löytyi korvaajaksi kukas muukaan kuin Jukka Gustavson itse. 18 minuuttia silkkaa juhlaa tässä taltioinnissa. Volumea vaan täytyy kääntää reilusti lisää, koska biisi on miksattu aivan liian hiljaseksi. Kuulisipa koko keikan jostain. Kyseisestä Fresh Garbage levystä itse asiassa minun Wigwam kiinnostukseni alkoi. Faija joskus puhui kyseisestä bändistä ja hommasin sitten tämän levyn faijalle joululahjaksi. Eipä isukki kyllä kauan sitä saanut rauhassa kuunnella kun minä sujuvasti sosialisoin levyn itselleni. No pari vuotta myöhemmin hommasin itselleni oman version ja kaikki oli taas onnellisia. |
ejhfi 14.05.2006 11:37:58 | |
---|
Suositukset myös täältä, kannattaa ehdottomasti mennä katsomaan... Porissa vetivät saakurin kovan keikan, jota jo hehkutin toiseen topikkiinkin :) Kuten myös täältä. Loistava oli meininki ainakin kyseisellä keikalla. Dirmuksen Moog-soolo oli jotain sellaista, että ei ihan heti vastaavaa varmaankaan lähivuosina kuule. Eipä silti kova on ollut miekkosten kunto jo pidemmän aikaa, koska mielestäni Harjavallan 2004 keikka oli vielä parempi. En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
pahala 21.05.2006 03:34:59 (muokattu 21.05.2006 03:40:53) | |
---|
Jees. Kotiuduin juuri Teatrialta. Bändi oli mahtava, soundit ei niinkään. Viimeksimainittu tosin selittyy sillä että unohdin korvatulpat kotiin ja ei auttanut kuin tunkea talouspaperia korviin että kärsi mennä eturiviin ilman korvien särkemistä. Soundit olivatkin sitten aika puuroa. Mutta samapa tuo, tuttujahan nuo biisit alkavat olla. Harmi kun ei Nuclear Nightclubin nimibiisiä päässyt elävänä todistamaan. Muuten ihan tyydyttävä setti. Lopuksi, yhden maissa encore Freddie/Do or die ja samoihin aikoihin selän takaani, yleisön pahaäänisimpien joukossa alkoi kuulua huhuja että Lordi on voittanut viisut. Hetken päästä satiin kokea ainutlaatuinen hetki kun Pembroke julisti suomen euroviisuvoittajaksi ja samantien Do or Dien alkusoinnut jyrähtivat ilmoille. Kyllä siinä oli ihmeteltävää. Tämän sain jopa kamerakännyllä videoitua. Laitan pätkää nettiin ihmeteltäväksi huomenissa jos kiinnostaa. :) 8) |
Karva-Aarne 22.05.2006 14:33:33 | |
---|
Jees. Kotiuduin juuri Teatrialta. Bändi oli mahtava, soundit ei niinkään. Joo, onhan se mahtava orkesteri. Saundit tosiaan oli persiistä, tosin huomattavasti vähemmän kuin lämppärillä eli Kuusumun profeetalla. Se oli varmaan se tila, mitä ei saanut kuullostamaan hyvältä. Omaan makuuni soittivat turhan paljon aikuisrokkia, välillä mentiin ihan bonjovi-osastolle. Vanhat progejutut kyllä meni tiukasti, ja do or dien moogisoolohan on jo legendaarisen pitkä, joka kerta. Hauskaa kuitenkin että vanhat sedät jaksaa heilua. "Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa |
King Of England 24.05.2006 21:11:36 | |
---|
Itsehän olin myös todistamassa tuota hienonupeaa keikkaa teatrialla. Osa biiseistä meni kieltämättä vähän ohi, ehkä suppean wigwam-tietämykseni takia, mutta se mitä tuli encoresssa (ja aikaisemminkin) oli jotain aivan käsittämätöntä! Vanhat, kuuskymmentävuotispäiviään suunnittelevat äijänkäppyrät vetävät edelleen aika kovaa settiä. Pikkarainen ottoo ja vuoloo lohijuustot jumalauta kusi mato pillunkarvat kärvää kekkuli perkule |
pahala 25.05.2006 21:30:47 | |
---|
Oon kuunnellu tässä kovasti näitä kahta uusinta ja tykkään kyllä kovasti näistä(kin), vaikka NN pysynee ikisuosikkina, yhtä juhlaa alusta loppuun. Tuoreimmalla, Some Several Moonsilla on jotain samaa tunnelmaa kuin tuolla 30 vuotta aikaisemmalla klassikolla. Kabuls Grill oli livenä makea. Titans Wheelin suoraviivaisempi rokkailu välillä tylsistyttää, mutta onhan tuossakin hetkensä, kuten tuo jo mainittu Bitesize. Nimibiisin kitarasoolo on hieno. 8) |
texjazz 25.05.2006 22:09:02 | |
---|
Kun tuolta Anttilan ale-hyllystä raahasin Wigujen Lucky Golden Stripesin kotisoittimeen, tajusin vasta, kuinka popahtava (jos näin sallitte) ko. levy onkaan. Ronnie Österbergin ilmavaa, rullaavaa ja kekseliästä rumpalointia ei voi koskaan lakata ihailemasta. Terveisiä sinne taivaalliselle rumpaliosastolle. Bonusbiisinä oleva Tramdriver ilmestyi kai vain sinkkuna, mutta on loistelias biisi, joka olisi kuulunut Nuclearille tai Lucky Goldenille ehdottomasti. Kuulin sen eka kerran Anna mulle lovee -kokoelmalla ja jäin ihmettelemään, miksi tämä nerokas biisi on jäänyt unholoiden perukoille. Wiguista kumpuaa ajattomuus. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |