Niskamies 09.02.2006 20:42:51 | |
---|
Onko täällä porukka harrastanut symbaalien stäkkäystä? Mitä symbaaleja olette stäkänneet, ja millaista saundia olette saaneet irti? Tänään pääsin vihdoin kokeilemaan stäkkäystä, kun ei ole settiä himassa. Nyt stäkkäsin Sabian HHX Evolution 14" mini chinan ja 17" effeks crashin. Kuvut sopivat hyvin yhteen, pistin ne ihan päällekkäin Taman symbaalistäkkerin alaosaan. Ja toimi erittäin hyvin: juuri sellainen stäkkerisaundi mitä hain. Samanhenkistä on kuultavana Wecklin uudella levyllä. Keskustelua vaan pystyyn. More is more. |
Jeltz 09.02.2006 20:53:25 | |
---|
Onko täällä porukka harrastanut symbaalien stäkkäystä? Mitä symbaaleja olette stäkänneet, ja millaista saundia olette saaneet irti? Tänään pääsin vihdoin kokeilemaan stäkkäystä, kun ei ole settiä himassa. Nyt stäkkäsin Sabian HHX Evolution 14" mini chinan ja 17" effeks crashin. Kuvut sopivat hyvin yhteen, pistin ne ihan päällekkäin Taman symbaalistäkkerin alaosaan. Ja toimi erittäin hyvin: juuri sellainen stäkkerisaundi mitä hain. Samanhenkistä on kuultavana Wecklin uudella levyllä. Keskustelua vaan pystyyn. Mä joskus testailin kaikkea hassua noilla Paisteen Accenteilla. Mitään käyttökelpoista en oikein saanut aikaan, mutta paras soundi tuli kun laittoi 4" Accentin väärinpäin 12" Wuhanin chinan päälle. Soundi oli lähellä kiinan alkuperäistä soundia, mutta lyhyempi ja roskaisempi. Vähän aikaa tuota käytettyäni totesin chinan parempisoundiseksi ilman. |
Shitmanek 09.02.2006 20:57:49 | |
---|
Mä joskus testailin kaikkea hassua noilla Paisteen Accenteilla. Mitään käyttökelpoista en oikein saanut aikaan, mutta paras soundi tuli kun laittoi 4" Accentin väärinpäin 12" Wuhanin chinan päälle. Soundi oli lähellä kiinan alkuperäistä soundia, mutta lyhyempi ja roskaisempi. Vähän aikaa tuota käytettyäni totesin chinan parempisoundiseksi ilman. Minulle kävi vähän samalla tavalla, tosin itse käytin Meinl Classic- peltejä, 10" splashia ja 16" chinaa. Soundi muuttui paljon lyhyemmäksi (nuo Classicithan soivat pitkään), mutta en sitten päättänyt pitää tuota stäkkiä käytössä. Nytkään se ei ole tarpeellinen, sillä tuo 18" Wuhan on tarpeeksi roskainen soundiltaan, eikä soi pitkään. "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101
Käy täällä jos asut Salon seudulla: Salon Seudun Bändit |
TAMAS 09.02.2006 20:58:39 | |
---|
kokeilin stäkätä zildjianin 14" ja 18":sta ja tulin hyvään lopputulokseen. tulos räsähtävä mutta yllättävän kiinamainen. allekirjoitus |
VeeKoo 09.02.2006 21:03:18 | |
---|
Joo, olen käyttänyt Zildjianin avedis 17" totaalisen palasina olevaa crahiä ja 18" halennutta camber crash/rideä stäkkäilyyn. Tuloksena on oikein räkäinen china-soundi. Sopii hyvin komppaamiseen! Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
vapauskauppias 09.02.2006 21:29:46 | |
---|
Joskus ehkä vuosi sitten minulla oli lähes kupuun asti haljennut ja "väärinpäin muljahtanut" Paisteen 302 20" ride ja olisikohan ollut vähän halkeillut Paisteen 302 12" splash. Lähtökohdat tuntuvat hirveiltä, mutta soundi oli mielenkiintoinen ja käyttökelpoinen. Kannattaa kysellä, jos saa jostain ilmaiseksi jotain haljenneita peltejä. Mitään ei kuitenkaan menetä, jos kokeilee esim. stäkätä niitä. |
jyrildo 09.02.2006 21:51:53 | |
---|
|
Fiskaal 09.02.2006 21:58:30 | |
---|
Itse olen käyttänyt stäkkäilyihin lähinnä kahta itsetehtyä peltiä, nimittäin sellaista 13"-tuumaista messinkistä Teijo-nimistä kiinaa, ja sen "sisässä" niinikään itsetehtyä 8-tuumaista messinkistä "rupusplashia" oikein päin. Ainoa huono puoli tossa, kuten kaikissa stäkeissä tahtoo olla, on se, että voluumi putoaa heti tosi pieneen, ja kun se jää sitten muiden peltien volan jalkoihin, tulee sitä hakattua yli mittojensa. Päädyin itsekin ottamaan sen räiskäleen Teijon päältä pois, oli vähän turhauttava suhaus. Kokeilin tosin myös Meinlin Classics 12-tuumaista kiinaa Classicsin 18-tuumaisen kiinalaisen päällä (molemat kupu alaspäin), ja soundi oli aika hauska ja todella eksoottinen, mutta katsoin hyödyllisemmäksi käyttää niitä erikseen. Lienee parasta käyttää melkoisen kokoeron omaavia pareja, ettei volyymi putoa liiaksi. Hiljaisissa hommissa tästä volapuutteesta ei toki ole haittaa, mutta rokimmissa hommissa (ne peltorit päässä..) ero on ikävä. Pitkä ja turhanoloinen selitys, mutta avasinpa nyt sanaisen arkun:D Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi. |
LordInferno 09.02.2006 22:33:09 | |
---|
Ite oon todennu hyväks ton mun Sabian AA + Pro systeemin. Eli AAn china väärinpäin (eli siis monen mielestä oikein päin, eli reuna kaartuu alaspäin) ja sen päälle Pro sarjan 10" splashi väärin päin. Soundi kuulostaa sanoin kuvattuna semmoselta että splashin nopee atakki ja siihen chinan sointi perään.. Tietty tota splashia voi käyttää siinä samalla iha normaalisti.. Ja siis tietenkin lautasten väliin tulee semmonen, mikäs hemmetti sen nimi ny oli.. no u know kuitenkin. Suosittelen kaikille splash + china kombinaatiota. -Inf- "When existence does not exist" |
Safga 11.02.2006 21:59:34 | |
---|
Ite olen käyttänyt staggin dh chinaa ja splashia (molemmat 12'') päällekkäin ja ovat juuri sellaisia kuin halusinkin. Sitten on samanlaiset mutta 10'', ne olen taas laittanut että china on alla väärin päin ja splashi päällä oikein. Kuulostaa vähän pienemmältä haitsulta. Molemmat stäkkäykset toimivat mainiosti. Kuvaa löytyy 12'' stäkkäyksestä rumpunetistä : http://www.rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=920Pearl & Stagg... Play with the best (medina)
Pastilli? |
Aimo 12.02.2006 00:50:29 | |
---|
ongelmallisia jotkut kiinapellit stäkkäillessä, kun syövät kapuloita. Stagg DH 16" china sai ylleen Bosphoruksen 9" traditional splashin, ja lopputulos oli hyvä. Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!! |
hollmi-5 12.02.2006 01:18:28 | |
---|
Ihan turhaa hommaa... http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
dictatorsh*t 12.02.2006 01:43:12 | |
---|
Ihan turhaa hommaa... Onhan se vähän joo. |
Niskamies 12.02.2006 11:07:44 | |
---|
Ihan turhaa hommaa... Kerrotko mistä symbaalista saisi yksinään haluamani saundin? Mielellään sellasen kävisin hommaamassa, ja heittäisin ton mun "turhan" stäkkerin roskiin. More is more. |
hollmi-5 12.02.2006 11:29:20 | |
---|
Kerrotko mistä symbaalista saisi yksinään haluamani saundin? Kertoisitko, miksi haet tuollaista soundia? No minä olen käynyt tuonkin vaiheen läpi. Kaikkia efektejä on kiva kokeilla, mutta loppupelissä Ride ja kaksi Crashia on ne, mitä rumpali oikeasti tarvitsee. Mullakin oli kiinaa ja splashia ja bellia ja stäkättyjä symbaaleja. Mukavahan niillä on kikkailla, mutta tietenkin musan mukaan mennään. Terry Bozziohan meni jo milestäni liian pitkälle noissakin hommissa. Ihan kamalan kuuloinen peltiosasto oli ukolla silloin, kun setissä oli pelkästään Paisten Colour Soundeja ja Remon Spokseja (roto tomin runkoja). http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
HeavyMachinery 12.02.2006 11:38:19 | |
---|
Setissä on 2 stäkkiä 1. 16 wuhan jonka "sisällä" 10" stagg DH kiina 2. Wuhan splash jonka päällä väärin päin 8 stagg Dh kiina Mainio stäkkäily välinen on taman Closed hihat adapteri siihen saa pellin kuin pellin päällekkäin. Toinen vinkki on se että kannattaa kokeilla laittaa peltien väliin esim halkaistu muhvi jolloin ne makaa ihan toistensa päällä niin soundiin tulee hieman soivuutta lisää. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Aimo 12.02.2006 11:58:14 | |
---|
loppupelissä Ride ja kaksi Crashia on ne, mitä rumpali oikeasti tarvitsee. Syöminen ja nukkuminen on ne, mitä ihminen oikeasti tarvitsee. Ja miksi kukaan tekee mitään muuta? Itse soitan myöskin kolmella tai kahdella pellillä yleensä, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä tuota muottia "mitä rumpali oikeasti tarvitsee". Kärjistän, vaikka ymmärrän, että ajoit takaa ehkä sitä, että valtava kamavalikoima ei paranna soittoa eikä tee autuaaksi, mutta en itse lähtisi kyllä sanomaan minkäänlaista "totuutta" oikeaoppisesta kattauksesta. Kannattaako tässä enää kokeilla mitään uusia juttuja, jos kerta rumpaliuden perimmäinen olemus on jo keksitty? Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!! |
Itse en koskaan ole innostunut tuosta stäkkäily-hommasta ja keikat hoidan haitsulla crashilla ja ridella, mutta jos stäkkäily on "ihan turhaa", niin onkohan esim. Jim Keltner tyylinen marakassi-toisen-kapulan-tilalla-soitto ihan turhaa? Tai Kepan suosima splash-virvelin päällä ihan turhaa? Tai onko Billy Wardin "kehittelemä" pikkumarakassit ja kulkuset-teipattuna-vasemman-jalan-nilkassa-komppailu ihan turhaa? Tai Stewart Copelandin tai Manu Catchen splash-tykitys ihan turhaa? Ihan vaan varmuuden vuoksi haluaisin tietää, etten tulevaisuudessa tee vahingossa mitään väärin jos satun haluamaan erikoisempia soundeja. www.vasamayhtye.com |
Niskamies 12.02.2006 12:32:02 | |
---|
Kertoisitko, miksi haet tuollaista soundia? Lyhyt ja likainen "tssäähh". Chinasaundi, mutta kuitenkin likaisempi. Erittäin vaikea kuvailla. Kuuntele Weckliä, sillä niitä kuulee. Ääninäytettä en tähän hätään saa äänitettyä. Totta on se, että kaikki on huonoa jos sitä käyttää liikaa. Kohtuudella pitää vedellä. More is more. |
hollmi-5 12.02.2006 14:28:40 | |
---|
Jim Keltner tyylinen marakassi-toisen-kapulan-tilalla-soitto ihan turhaa? Ei Tai Kepan suosima splash-virvelin päällä ihan turhaa? On Tai onko Billy Wardin "kehittelemä" pikkumarakassit ja kulkuset-teipattuna-vasemman-jalan-nilkassa-komppailu ihan turhaa? Ihan turhaa. Tai Stewart Copelandin tai Manu Catchen splash-tykitys ihan turhaa? No ei. Siis musan mukaan ja sen ehdoilla mennään. Toiset tekevät sen tyylikkäästi. Toisilla homma lähinnä tökkää turhaan erikoisuuden tavoitteluun. Toki mielipideasioitahan nämä on. Jonkun ( esim. symbaalinvalmistajan) mielestä stäkkäilyt ovat kovi cool. Mulla otsanahka rypistyy, kun muuten niintyylikäs Steve Smith soittaa siihen stäkkiläjäänsä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |