Aihe: Emg:n kitara tilpehööri potikat/kytkimet (expander jne.)
1
dada
12.02.2006 11:59:56
Pähkinänkuoressa: Kitarassani on ylimääräinen reikä, ja tarvitsen jotain kivaa millä peittää se :). Mikkisetti on 81/S/S ja vola sekä tone ovat kiinni. Ensinnäkin auttaisi todella jos jollakin olisi kokemusta esim seuraavista laitteista: Emg spc, -exg, -afterburnen, tai sitten tuosta mysteerisestä phase inventer kytkimestä. Ja näiden vaikutuksista soundiin. Kertokaahan myös toki muista laitteista mistä kokemuksia vain löytyy jaettavaksi. Myöskin kiinnostaa, millätavoin saisin tuohon settiini mikin puolitus push/pull vola/tone -potikan ja minkä vuoksi tämä yleensä esiintyy juuri tone potikassa?
dada
12.02.2006 12:16:36
EMG 81:stä ei pysty puolittamaan, jos sitä tarkoitit.

onko noin? miksi ei?
janik
12.02.2006 12:34:12
onko noin? miksi ei?

89 taitaa olla ainut puolitettava.
-------------------------Fahrenheit
dada
12.02.2006 12:39:56

haa.. kiitti tiedosta :)
N33m0
12.02.2006 20:36:54

selitykset löytyy aika hyvin emg:n sivulta
mutta,

spc = mid-boosteri
expander = boostaa yläpäitä ja bassoa
afterburner = 0-20dB gain boosteri
slow music for slow people
32788
12.02.2006 21:08:50

Oikeastaan se ei ole puolitettava, vaan siinä on kaksi eri mikkiä (humppari ja sinkku) samoissa kuorissa...
Miljoonannen kerran - me emme liioittele!
-AK-
12.02.2006 22:09:18
Itsellä on kitarassa 81sten kanssa tuo SPC. Tuntuu lisäävän säröä ja keskiääniä tarpeen tullen, paksuntaa saundia kivasti. Ite oon käyttäny sitä jos oon halunnu vähän kevyempää saundia rytmiin ja sooloihin sitten enempi säröö/sustainii/tukevuutta. Voihan sitä käyttää viedäkseen 81set vielä astetta ylemmäksi kaikkeen mahdolliseen, ei pelkkään sooloiluun.

En ole vielä ihan varma et jääkö se kitaraan. Boostin määrä on liian pieni päästäkseen clean->kunnon särö -eroihin pelkästään sitä kääntämällä. Itse ottaisin varmaan toisen volumen tuon sijasta, mutta tarpeensa kullakin.
Explorer
12.02.2006 22:55:24 (muokattu 12.02.2006 22:56:00)
SPC

Boostin määrä on liian pieni päästäkseen clean->kunnon särö -eroihin pelkästään sitä kääntämällä.

Näin siksi, että SPC on tarkoitettu tuhdintamaan 1-kelaisen (kuten S, SA) soundia 2-kelaisen suuntaan. Sitä ole tarkoitettukaan gain-boosteriksi.
maelstorm
12.02.2006 23:49:10
mulla on se 89 ja diggaann
Siivet.
dada
13.02.2006 08:38:48
selitykset löytyy aika hyvin emg:n sivulta
mutta,

spc = mid-boosteri
expander = boostaa yläpäitä ja bassoa
afterburner = 0-20dB gain boosteri

Jep, lähinnä hainkin muiden kokemuksia laitteista.
dada
13.02.2006 08:40:57
Itsellä on kitarassa 81sten kanssa tuo SPC. Tuntuu lisäävän säröä ja keskiääniä tarpeen tullen, paksuntaa saundia kivasti. Ite oon käyttäny sitä jos oon halunnu vähän kevyempää saundia rytmiin ja sooloihin sitten enempi säröö/sustainii/tukevuutta. Voihan sitä käyttää viedäkseen 81set vielä astetta ylemmäksi kaikkeen mahdolliseen, ei pelkkään sooloiluun.

En ole vielä ihan varma et jääkö se kitaraan. Boostin määrä on liian pieni päästäkseen clean->kunnon särö -eroihin pelkästään sitä kääntämällä. Itse ottaisin varmaan toisen volumen tuon sijasta, mutta tarpeensa kullakin.

Kiitos, vaikuttaa kiintoisalta laitteelta. Täytyypä pistää harkintapussiin. Vielä kun tietäisi miten se pi2 phase inventer kytkin vaikuttaa saundiin?
Aki
13.02.2006 09:06:52

Itse kokeilisin ensimmäisenä kytkintä, joka yhdistää talla- ja keskimikin. Se telecaster-tyylinen soundi on mainio, myös säröllä. Gainboostit ja midboostit kun ei soundin perusluonnetta muuta, tuo kytkin muuttaisi.
N33m0
13.02.2006 21:59:01

Itse kokeilisin ensimmäisenä kytkintä, joka yhdistää talla- ja keskimikin. Se telecaster-tyylinen soundi on mainio, myös säröllä. Gainboostit ja midboostit kun ei soundin perusluonnetta muuta, tuo kytkin muuttaisi.

mikkivalitsin?
slow music for slow people
Aki
14.02.2006 13:36:07

mikkivalitsin?

Kolmimikkisessä kitarassa mikkivalitsimella ei tavallisesti tuota kytkentää saa.
oiva tumpeloinen
14.02.2006 14:19:10
Kolmimikkisessä kitarassa mikkivalitsimella ei tavallisesti tuota kytkentää saa.

Eikös siihen kytkimeen kannattaisi sitten saman tien laittaa sellainen kytkentä, että sillä sais tallamikin aina päälle? Sillä tavalla saisi tallamikin lisättyä minkä tahansa mikin kanssa kimppaan. Luulisi olevan parempi. Vai sitäkö tässä haettiin?
Aki
14.02.2006 15:43:39

Eikös siihen kytkimeen kannattaisi sitten saman tien laittaa sellainen kytkentä, että sillä sais tallamikin aina päälle? Sillä tavalla saisi tallamikin lisättyä minkä tahansa mikin kanssa kimppaan. Luulisi olevan parempi. Vai sitäkö tässä haettiin?

Käytännössä sama asia. Tai kytkimellä kaulamikki aina päälle. Tai kytkimellä kaulamikin ja tallamikin + piuhat yhteen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)