Aihe: Madamp A15mk1 kit, kokemuksia ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
dave74
08.01.2006 20:52:19
Skemat kyllä löysin, mutta eipä niistä tolkkua ota. No, jospa muutaman vuoden päästä
löytyisi netistä nämäkin kytkikset samaan tapaan kuin marsujen ja muidenkin merkkien.
pjl
08.01.2006 20:58:41

Eipä tuossa kait mitään kovin legendaarisen omaperäistä ole tuossa vahvarissa. Eiköhän suunnilleen samoihin tuloksiin pääse kun kopioi niitä jo netisä löytyviä skemoja (ax84.com jne). Onhan noita 6v6 päätteitä käytetty iät ja ajat ja eikös Mesan Rectifierienkin skemat löydy netistä jos high gainaia tahtoo?
Bee-äf
09.01.2006 08:45:21
Eiköhän suunnilleen samoihin tuloksiin pääse kun kopioi niitä jo netisä löytyviä skemoja (ax84.com jne).

Luulis että parempaankin - voi olla säästämättä komponenteissa ja lisätä itselle mieluisia lisäkikkareita+modeja jos haluaa.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
päänahka
09.01.2006 22:54:59
ja eikös Mesan Rectifierienkin skemat löydy netistä jos high gainaia tahtoo?

Näissä on käsittääkseni tarkoituksella joitakin virheitä, eli suoraan kopiointi ei onnistu.
Soolot on perseestä. AKKK #7
Fin_Rocker
19.01.2006 22:16:54
Tän nostan ku m15 mallin tilaukseen pistin sellaista vaan että ketkäs täältä on tuon tehny?.. sampleja kehiin.. ja vielä tuon biasoinnista että täytyykö se tehdä ja vielä sitten miten? onko tua "katodi vai anodi biasoitava"
pjl
20.01.2006 08:14:27

Näissä on käsittääkseni tarkoituksella joitakin virheitä, eli suoraan kopiointi ei onnistu.

Tästä syystä kannattaakin siis tehdä SLO100. On muuten aikast rokrok se etunen. Ja itseasiassa Rectum Fryer on näköjään ihan suora kopio tuosta Soldanosta.
Gypsy
20.01.2006 11:50:34
Tästä syystä kannattaakin siis tehdä SLO100.

Jos ei joku oo vielä nähny, niin Soldanofoorumi: http://sloclone.yesterdaysrevolt.com/index.php mistä saa printattavat piirilevymallit, schematicsit ym...
pjl
20.01.2006 12:45:19

Jos ei joku oo vielä nähny, niin Soldanofoorumi: http://sloclone.yesterdaysrevolt.com/index.php mistä saa printattavat piirilevymallit, schematicsit ym...

Hah! Empäs tiennyt! Kiitos!
Jebe-
08.02.2006 11:20:29
eikö tuossa A15-deluxekitissä tullut ennen potikannupit mukana?

Nyt musikdingin selosteesta sain käsityksen että ne pitäis ostaa erikseen.
miredritr
10.02.2006 13:04:55
eikö tuossa A15-deluxekitissä tullut ennen potikannupit mukana?

Nyt musikdingin selosteesta sain käsityksen että ne pitäis ostaa erikseen.

Ei tullut. Potikat ovat vain korvattu parempilaatuisilla potikoilla.

Itse kasasin kanssa tuon A15Mk1 kitin, toimi heti ensimmäisellä yrittämällä, vaikka kokemusta ei ollut vahvistinten kasaamisesta juuri lainkaan. Säröä on melkein liikaa omaan makuun, mutta en ole vielä kunnon kaapilla päässyt testaamaan.
Jebe-
14.02.2006 14:25:02 (muokattu 14.02.2006 14:25:13)
Tuli tässä mieleen, että onko kellään kokemuksia miten kyseinen vempele toimii matalemmilla vireillä?
Potkiiko yhtään vai jääkö soundi munattomaksi?
Micolo
25.02.2006 01:04:29
Itsekin aatellu tilaamista, mut jääny vähän mietityttämään pari asiaa. Eli mitä toi push-pull vahvistin tarkottaa. Ja sitten et kannattaako mun ostaa sen kaveriksi 8 vai 16 ohminen elementti, eli mitä eroa niillä on? Ja tosiaan jos ootte noita kasaillu ni pistäkää ihmeessä kuvia näytille ja jos saatte clippejä tehtyä ni niitä kehiin kanssa!
Se, joka paikkansa menettää, se paikkansa menettää
efunkelist
25.02.2006 12:29:16

Parempia ääniklippejä kyllä kaivattaisiin. Netissä on ihmeen vähän kunnon ääninäytteitä mistään. Jos Jucciz luet tätä ketjua niin hommaahan arsenaaliis yks madamp jotta saisimme kunnon näytteitä ;)
Fin_Rocker
25.02.2006 19:57:57
Itse olen tehnyt tuota projektia (M15) nyt pari päivää. powerin olen kasannut ja koteloa portaillut, vittu meni vituilleen noi potikan kolojen poraukset noon ihan killissä ja vielä potikat ei mahdu oikein päin ja nupit mahtuu ehkä just ja just joissain kohissa. mutta noi on vaan kosmeettisia ongelmia se saundi on tärkeintä... kyllä se bluusi tulee vielä soimaa kauniisti.
charvette
25.02.2006 20:36:45
Itte lopettelin M15:n rakentelun taannoin ja aloitin aivan peukalo puossa. Olin rakennellut vuosikaudet pedaaleja etc. ja en halunnut ensimmäistäkään sähköiskua (on lapsi ja velkaa etc.) . Sain vahvarin kasaan ja toimimaan mutta käytin myös aikaa paljon. Dokumentaatio oli viittävaille ok, osin perseestä, osin
on syytä varautua mm. tähän tukeen.
päänahka
27.02.2006 19:40:51 (muokattu 27.02.2006 19:46:22)
Itsekin aatellu tilaamista, mut jääny vähän mietityttämään pari asiaa. Eli mitä toi push-pull vahvistin tarkottaa. Ja sitten et kannattaako mun ostaa sen kaveriksi 8 vai 16 ohminen elementti, eli mitä eroa niillä on? Ja tosiaan jos ootte noita kasaillu ni pistäkää ihmeessä kuvia näytille ja jos saatte clippejä tehtyä ni niitä kehiin kanssa!

Push-pull tarkoittaa, että pääteasteputket toimivat vastapareina eli niin, että esim. kahden putken tapauksessa molemmat putket hoitavat oman puoliskonsa signaalista toisen putken ollessa tämän puoliskon aikana hiljaa. Neljällä putkella kaksi putkea hoitaa yhdessä toisen puolen jne.

Edit: Anteeksi, tämä oli siis B- tai A/B-luokan push/pull, mitä nuo yleensä tuntuvat olevan. Joka tapauksessa toinen siis "työntää" kun toinen "vetää", siitä nimitys. Hitto mä oon hyvä selittämään näitä juttuja, mutta kun ei kukaan muu...

Elementin impedanssilla ei ole mitään väliä, kunhan se sopii vahvistimeen.
Fin_Rocker
27.02.2006 21:01:35
Push-pull tarkoittaa, että pääteasteputket toimivat vastapareina eli niin, että esim. kahden putken tapauksessa molemmat putket hoitavat oman puoliskonsa signaalista toisen putken ollessa tämän puoliskon aikana hiljaa. Neljällä putkella kaksi putkea hoitaa yhdessä toisen puolen jne.

Edit: Anteeksi, tämä oli siis B- tai A/B-luokan push/pull, mitä nuo yleensä tuntuvat olevan. Joka tapauksessa toinen siis "työntää" kun toinen "vetää", siitä nimitys. Hitto mä oon hyvä selittämään näitä juttuja, mutta kun ei kukaan muu...

Elementin impedanssilla ei ole mitään väliä, kunhan se sopii vahvistimeen.
¨¨

Hei mitäs sitten meinaa se kun mun madampissa on selkeästi yksi 12ax7 putki (molemmat triodit) pääteasteen puolella, mikäs hyöty siinä on, onko se mahdollisesti vaiheenkääntö vai mikä?
päänahka
27.02.2006 21:05:18
Hei mitäs sitten meinaa se kun mun madampissa on selkeästi yksi 12ax7 putki (molemmat triodit) pääteasteen puolella, mikäs hyöty siinä on, onko se mahdollisesti vaiheenkääntö vai mikä?

Tuo on siis push-pull-pääte? Siinä tapauksessa se on vaiheenkääntöön se putki.
efunkelist
28.02.2006 00:29:52

sori offtopic mutta kun nyt meikäläiselle selkis tuo push-pull nimitys niin ilmeisesti A-luokan lihans... eiku putkivahvistimessa ne putket sitten jytäävät unisonossa? Onko teho/hyöty/mökä suhteessa eroja näiden teknisten ratkaisujen välillä vai onko ero sitten vain soundeissa ja säröytymisessä.

p.s. silmät ihan ristissä ja ajatus solmussa >>> nukkumaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)