Aihe: Te jotka olette Explorerin tehneet! Mistä piirrustukset?
1
Lothlean
12.02.2006 18:55:58 (muokattu 12.02.2006 18:57:03)
JOs otsikon aikamuodon sallii muutettavaksi preesenssiin, niin voinen auttaa =).

Mitkä on tarpeeksi hyvät? Itse löysin netistä ESP:n uudemman, kulmikkaan sekä perinteisemmän Explorerin kuvat, joissa näkyy ääriviivat ja kaikkien kilkkeiden paikat. Mitään mittaa en ole kuitenkaan tarkistanut: muoto näytti ihan hyvältä, enkä sitten alkanut enää vertailemaan valmiisiin kitaroihin, tarkoituksena kun ei ole tehdä ihan yks-yhteen kopiota. Todennäköisesti ainakin mikit, tallat ja kielenkiinnikkeet on väärillä paikoilla tuossa perinteisessä Explorerissa, koska kaula on kummallisen lyhyt. Itse en niille kuitenkaan uhraa ajatusta enempää työtä, vaan laitan oman valmiin kaulan mukaan oikeille paikoilleen.

Jos vielä kiinnostaa, niin voin toki kuvat lähettää maililla, pistä vaikka pikaviestiä asiasta.
SH1THEAD
13.02.2006 17:34:41
Itseänikin kyllä kiinnostaisi satavarmat explorerin piirustukset, mutta tuo taitaa olla mahdottomuus. Itselläni on modifoidut explorerin piirustukset pdf-muodossa, jonka skaalan pituudesta minulla ei ole hajuakaan.
äsh :/
Akkaset
14.02.2006 09:44:06 (muokattu 14.02.2006 09:44:41)
Mä oon just tekemässä exploreria tosin se on vähän muotoiltu versio koska oon muuttanu sitä jonkin verran Ken Lawrencen explorerin mukaseks.

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_3.htm

Löysin meijän teknisen luokasta jonkun vanhan explorerin sapluunan ja otin siitä mitat jonka jälkeen vähän muuntelin mittoja ja tein kokonaa uuden sapluunan.

Vähän tän jälkee löyty netistä sellanen sivu(jonka osotetta en muista) mistä sai kitaroitten piirustuksia turbocad - ohjelmalle.

Jos alat väsäämään ite niitä piirustuksia ja piirustustaitoa löytyy nii ota netistä joku explorerin kuva ja kato sen mittasuhde esim. mittaat siitä kuvasta mikin kehyksen sivun mitan ja sitte katot paljon sen mikin kehyksen sivun mitta on oikeesti ni saat jollain laskutoimituksella(en muista tätäkään) sen mittasuhteen. Esim. Mikin kehyksen sivu on kuvassa 3cm ja sun kitarassa se on vaikka noin 9cm ni saat mittasuhteeks 1:3.
Sitte siitä vaan muuntelemaan mittoja.
MPU
14.02.2006 11:26:53
Kannattaa kyllä mielummin ottaa joku pidempi mitta suhteen laskemista varten. Vaikkapa skaalan mitta. Mittavirheen suuruus pienenee, kun käyttää mahdollisimman pitkiä mittoja.
Marko
Pope-
14.02.2006 23:08:50
www.guitarbuild.com jos ei oo viä tullu esille.
semmosta.
Akkaset
16.02.2006 15:13:22
www.guitarbuild.com jos ei oo viä tullu esille

Toihan se sivu olikii.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)