delites 11.02.2006 22:39:36 | |
---|
|
SH1THEAD 11.02.2006 22:48:38 (muokattu 11.02.2006 22:48:54) | |
---|
Itse ottaisin schecterin, koska ne eivät ole niin yleisiä kuin Ibanezit, siinä on kiinteä talla ja on se kyllä komeampikin. Tosin en ole kumpaakaan keppiä testannut, koska olen vasenkätinen. Oma mieltymyshän tuossa ratkaisee, mutta sitä vibratalla-kysymystä kannattaa miettiä. Onko se soitossasi mitenkään tarpeellinen jne. äsh :/ |
oo-p 11.02.2006 22:49:04 | |
---|
schecter, suurempaa kokemusta ei ole mutta ibanezit on muutenkin niin popularistisiä että schecteriä suosittelen. :D mutta kannattaa kuitenkin testata jossakin ennen ku meet ostamaan Terve, ja kiitos kaloista! |
Jonte 11.02.2006 22:50:51 | |
---|
Varsinaisesti en ole kitaristi, vaan satunaisesti kitaraa soittava basisti. Nyt kuitenkin iski innostus että oma skeba pitäisi hommata (akustisia on jo). Kävin liikkeessä tutustumassa hieman valikoimaan ja kaksi kitaraa tuntui miellyttävän niin muotoilultaan kuin saundiltaankin. Elikkäs nämä kaksi: http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=62 http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/SA260FM_TG_a_e.html Kumman valitsisit, ovat saman hintaisia. Muilta käyttäjiltä mitään hyviä/huonoja kokemuksia kyseisistä malleista? Schecter on vähän sellainen juppikitara, vähemmän tunnettu meillä. Hienostelijoiden soitin kai. Ibanez tunnetaan, ja sitä on helpompi suositella. Tunnen monia hyviä bändejä joilla on Ibanezin kitaroita ja bassoja. Arvioinnit ovat yleisesti hyviä. Jos minulta kysytään, kallistun Iban puolelle. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Krypto Niitti 11.02.2006 22:53:05 | |
---|
Ehdottomasti noista kahdesta Schecter. Ihan jo tallamieltymysten takia. Ibanezit ovat mielestäni lisäksi todella rumia. Ja ulkonäköstähän se soundi lähtee. "Millään kirjoituksellasi ei ole tarpeeksi plussaa." |
McNulty 11.02.2006 23:00:19 | |
---|
Minä valitsisin Ibanezin. Miksikö? No tästä lähtee: 1. Huomattavasti säväyttävämmät värivaihtoehdot 2. H/S/S-mikitys, soundivalikoimaa enemmän kuin Schecterissä 3. Mahonkinen runko kielisi lämpimästä soinnista, toisin kuin tuo Schecterin lehmus. 4. Ibanezissa on vibratalla jos kokee sellaisen tarpeelliseksi. (onpahan olemassa valmiina jos joskus sitä innostuu hyödyntämään) 5. Medium-nauhat jumbonauhojen sijasta. Mediumit ovat ainakin itselle miellyttävämmät kun soittelee sointuja yms. ralleja. Jumbot toki jos bendailee ja haluaa ylänauhoilta lisäapua artikulointiin. 6. Ibanezin mukana tulee gigbag, eli pussi missä kuskata ja säilyttää skebaa. 7. Niin ja tietysti isänmaallisena pitää antaa arvoa SA-tyyppimerkinnälle :) Tuossa nyt minun mielestäni syitä miksi Ibanez over Schecter. Kummatkin kuitenkin varsin päteviä soittimia perusrinkutteluun. Give a man a fish, he'll eat for a day. Teach a man how to fish, he'll eat for a lifetime |
-K- 11.02.2006 23:02:16 | |
---|
Minä valitsisin Ibanezin. Miksikö? No tästä lähtee: 1. Huomattavasti säväyttävämmät värivaihtoehdot 2. H/S/S-mikitys, soundivalikoimaa enemmän kuin Schecterissä 3. Mahonkinen runko kielisi lämpimästä soinnista, toisin kuin tuo Schecterin lehmus. 4. Ibanezissa on vibratalla jos kokee sellaisen tarpeelliseksi. (onpahan olemassa valmiina jos joskus sitä innostuu hyödyntämään) 5. Medium-nauhat jumbonauhojen sijasta. Mediumit ovat ainakin itselle miellyttävämmät kun soittelee sointuja yms. ralleja. Jumbot toki jos bendailee ja haluaa ylänauhoilta lisäapua artikulointiin. 6. Ibanezin mukana tulee gigbag, eli pussi missä kuskata ja säilyttää skebaa. 7. Niin ja tietysti isänmaallisena pitää antaa arvoa SA-tyyppimerkinnälle :) Tuossa nyt minun mielestäni syitä miksi Ibanez over Schecter. Kummatkin kuitenkin varsin päteviä soittimia perusrinkutteluun. 8.Kaulaliitos. AANJ on soittomukavuudeltaan aivan eri luokkaa kuin schecterin perus pulttiliitos. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Give a man a fish, he'll eat for a day. Teach a man how to fish, he'll eat for a lifetime |
Bald Anus 12.02.2006 00:10:49 | |
---|
He's a hero, hän ei taivu! THV-Klubi #12 |
Gramer 12.02.2006 00:15:07 | |
---|
Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa... |
Krypto Niitti 12.02.2006 00:21:03 | |
---|
"Millään kirjoituksellasi ei ole tarpeeksi plussaa." |
fox 12.02.2006 00:22:28 | |
---|
|
Jii 12.02.2006 00:25:11 | |
---|
Birth, copulation and death.
Is this your life? |
fox 12.02.2006 00:26:55 | |
---|
Eiku et nyt ymmärtänyt. Tässä sanottiin että Ibanezit on rumia. Niiden siis tulee olla, eikä sitä saa yrittää muuttaa. Selvä... *snif* :´( |
Krypto Niitti 12.02.2006 00:32:32 | |
---|
Selvä... *snif* :´( --- Tarkoitin tosiaan näitä miten nyt sanoisi, tyypillisempiä/tavallisempia ibanezeja. "Hevikeppejä". ;) --- Tiesin että tässä käy näin. :) Ja pahoin pelkään ettei kovinkaan monelle tänäpäivänä tule nuo vanhemmat ibanezit mieleen, kun merkki mainitaan. (onpas tämä kerrassaan hiano lause) Laitetaan vielä hymiö, ettei kukaan enempää suutu. :) "Millään kirjoituksellasi ei ole tarpeeksi plussaa." |
pahala 12.02.2006 00:37:28 (muokattu 12.02.2006 00:39:28) | |
---|
Joku muu Ibanez. Schecterit on rumempia. 8) |
fox 12.02.2006 00:40:46 | |
---|
pahoin pelkään ettei kovinkaan monelle tänäpäivänä tule nuo vanhemmat ibanezit mieleen, kun merkki mainitaan. (onpas tämä kerrassaan hiano lause) Laitetaan vielä hymiö, ettei kukaan enempää suutu. :) Juu jes, yli-dramatisoiduin.. ;) En toki suuttunu.. Schectereistä mulle tulee old-skool äijjänä aina nuo USA vanhat mieleen, toki olen näitä uudempiakin käpistellyt, ja itse asiassa samassa bändikombinaatissa olevalla bändillä on yks moinen.. Näistä ehdolla olevista kahesta sinänsä ei voi oikeen sanoa juuta eikä jaata, kysyjän kannattaa kokeilla, kumpi istuu kätöseen paremmin.. Taas tuosta lainauksesta, suosittelisin tosiaan tsekkaamaan nuo vanhemmat Ibanezit, jos sattuu vastaan tulemaan, ennenkuin niitten hinnat karkaa tyystin tykkänään käsistä.. ;) |
Jucciz 12.02.2006 01:04:25 | |
---|
|
tomukka 12.02.2006 01:21:47 | |
---|
Ehdottomasti Schecter, ihan vaan ulkonäön vuoksi!!! |
Aki 12.02.2006 13:29:55 | |
---|
Tässä näemmä verrataan merkkejä ja niiden historioita enemmän kuin kysyttyjä malleja. Yritän verrata pelkästään noita malleja. Molemmat on kohtuuhyviä kitaroita, joilla itse soittelin ihan mielelläni. Schecter ei niin jäänyt mieleen, mutta Iban kaula ja kaikki on mun käteen erittäin hyvin sopivia ja helpposoittoisia. Valinnan voi huoletta tehdä sen perusteella, haluaako SSH-mikityksen vibratallalla vaiko HH-mikityksen ilman vibraa. Mun mielestä ton Iban mikitkin on vallan käyttökelpoiset, vaikka yksikelaiset huriseekin kuten aina. Ibaltahan löytyy myös muita ehdokkaita. Tämä saattaisi olla oiva: http://www.levytukku.fi/KUVAT/ARX300CRS.jpg Ne jotka pitää Ibanezia pelkkänä hevikeppinä, käykää hakemassa Iban uusin kataloogi. On nääs aika laajasti ihan joka osa-alueelle soitinta. |