Tänään lopulta hommasin luokkatovereitten painostuksesta. Hyvää settiä, mutta.. En tajua coltranen linjaajatuksia en sitten mitenkään. Bebopbluesia tämä on pitkälti, mutta jotenkin turhan pitkiä linjoja soittelee. Jotenkin kikkailee liikaa asteikon ylös alas vatkauksilla. Ei niin paljon sitä mielenkiintoista ironista kikkailua vanhoilla kuuluisilla teemoilla mitä bebopin "sarkastiseen sanomaan" kuuluu. Hyviä ideoita miten tätä levyä kannattaisi lähestyä? Eri näkökantoja? Positiivinen repäisy coltranelta verrattuna yleiseen linjaan mitä mies piti ihan loppuun asti. edit. typot pois edit2. tulipas jazzpoliisi olo. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
sax machine 12.02.2006 19:44:54 | |
---|
Eiku Coltranen lopputuotanto on just sitä parasta! Ascensionista eteenpäin parhautta BIRD LIVES! |
funkylord 12.02.2006 21:20:39 | |
---|
Eiku Coltranen lopputuotanto on just sitä parasta! Ascensionista eteenpäin parhautta Oliks se ekspression, vai impression. No anyway. joku kuitenkin. pelottavaa. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
Karlsson 12.02.2006 21:34:48 | |
---|
Eiku Coltranen lopputuotanto on just sitä parasta! Ascensionista eteenpäin parhautta Munsta jo Olé -levystä eteenpäin kaikki o silkkaa mahtavuutta. |
ydinaukio 12.02.2006 21:41:09 | |
---|
Mun mielestä ne kaikki on ihan parhautta. Olatunji concert ja Meditations on parhaat. En ymmärrä saksofonin soitosta mitään, mutta kyllä ne soolot Blue trainillakin kuulostaa mun korvaani hemmetin hyviltä. |
Henga 12.02.2006 21:43:40 (muokattu 12.02.2006 21:44:33) | |
---|
Hyviä ideoita miten tätä levyä kannattaisi lähestyä? Eri näkökantoja?
Tyhjennä mieli ja anna aluksi soida vaikka taustamusana. Ylianalyyttinen lähestymistapa pilaa (ainakin allekirjoittaneella) koko kuuntelunautinnon. |
Karlsson 12.02.2006 21:46:27 | |
---|
Tyhjennä mieli ja anna aluksi soida vaikka taustamusana. Ylianalyyttinen lähestymistapa pilaa (ainakin allekirjoittaneella) koko kuuntelunautinnon. Jotenni olen ymmärtänut, että Coltranen "juttu" onkin se, ettei siitä logiikasta ota erkkikään selvää. Eli turhia analysoimatta paras. |